12
درباره ستاره هفده ساله کرجی

نقره مهلا مومن زاده در تکواندو قهرمانی جهان | جهش بزرگ از تونس تا منچستر

  • کد خبر : 21065
  • 27 اردیبهشت 1398 - 16:54
نقره مهلا مومن زاده در تکواندو قهرمانی جهان | جهش بزرگ از تونس تا منچستر
نقره مهلا مومن زاده در تکواندو قهرمانی جهان نگاه ها را به سمت دختر هفده ساله معطوف کرد. او طی یک سال به حضور در فینال منچستر رسیده است.

رسانه دختران قهرمان ایران – زمانی که هواپیمای حامل ملی پوشان تکواندو تهران را به مقصد محل برگزاری مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان ترک می‌کرد، کسی شانسی برای کسب مدال توسط دختران تکواندوکار ایران قائل نبود اما غافلگیری، خیلی زود از راه رسید.

پس از مطرح شدن نام کیمیا علیزاده به عنوان مدال آور المپیک ریو، کیمیا همه نگاه‌ها را به سوی خود معطوف کرد اما کیمیا تنها داشته تکواندوی ایران نبود.

با ظهور ستارگان جوانی چون مبینا نژاد، کوثر اساسه، مهلا مومن زاده، کیمیا همتی و یلدا ولی نژاد به نظر می‌رسد آینده تکواندوی زنان ایران تا حدود زیادی بیمه شده است.

اکنون یکی از همین ستارگان نوظهور در مسیر تاریخ سازی قرار دارد. مهلا مومن زاده تا فینال وزن منهای ۴۶ کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان در منچستر پیش رفت و در فینال با شکست ۱۱ بر ۶ بر حریف کره‌ای نقره‌ای شد.

حضور مهلا مومن زاده روی سکوی نایب قهرمانی وزن منهای ۴۶ کیلوگرم از این نظر مهم است که او تنها ۱۷ سال سن دارد و جوان‌ترین تکواندوکار این وزن در میان مدعیان است.

به عبارت دیگر، موفقیت او در منچستر در چنین سن و سالی نوید ظهور ستاره‌ای جدید برای آینده تکواندوی ایران را می‌دهد.

او تازه ۱۷ ساله است و می‌تواند در چند دوره بازی‌های آسیایی و المپیک و مسابقات قهرمانی جهان در اوج باشد و افتخار بیافریند.

از تونس تا منچستر

جالب است بدانید او سال گذشته در مسابقات نوجوانان جهان برای تیم ملی در تونس به میدان رفته بود و در یک چهارم نهایی برابر یک تونسی باخت و حذف شد .

با این حال تلاش و خستگی ناپذیری او طی یک سال، او را از تکواندوکاری حذف شده در یک چهارم نهایی نوجوانان جهان به مدالیست بزرگسالان جهان تبدیل کرده است.

پیش از مهلا مومن زاده، سهم تکواندوی ایران از مسابقات جهانی در بخش زنان تنها ۲ مدال بوده است که هر دو مدال را کیمیا علیزاده، یکی به رنگ برنز و دیگری به رنگ نقره به دست آورده است و اکنون مهلا مومن زاده با کیمیا در کسب نقره جهانی شریک شده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=21065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.