18

درباره فریبا محمدیان ؛ فرصت بهره مندی از یک ذهن زیبا

  • کد خبر : 25131
  • 07 مرداد 1398 - 9:40
درباره فریبا محمدیان ؛ فرصت بهره مندی از یک ذهن زیبا

فریبا محمدیان معاون سابق توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش در همایش ورزش بانوان با حضور مسئولین ورزش بانوان استان‌ها و نواب رییس فدراسیون‌ها تجلیل شد. با این حال، ارزش فریبا محمدیان در ورزش زنان ایران فراتر از تجلیل و تقدیر است. ارزش یک ذهن زیبا.

حامد اسماعیلی – آی دبلیو اسپورتس – زمانی که اعلام شد به دلیل اجرایی شدن دستور عدم به کار گیری بازنشستگان در مسئولیت‌های دولتی، فریبا محمدیان باید پست معاونت توسعه ورزش بانوان را ترک کند، عده‌ای به آن به چشم یک جابجایی ساده می‌نگریستند.

از سوی دیگر، نگاه عام این بود که فریبا محمدیان در حال از دست دادن یک “پست دولتی” و میز و جایگاه است غافل از آنکه خروج فریبا محمدیان از جایگاهی که در آن منشا خدمت بود، ضربه و عقب گرد برای ورزش بود و نه شخص او.

فریبا محمدیان در دوران حضورش در سمت معاونت توسعه ورزش بانوان چهره‌ای ویژه از خود بر جای گذاشته است. تلاش بی وقفه و گذراندن بخش اعظم ساعات شبانه روز در مسئولیت کاری و ارائه طرح‌های بنیادین در حوزه ورزش بانوان به ویژه توسعه ورزش همگانی زنان در نقاط مختلف کشور تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های فریبا محمدیان است.

تقدیر از فریبا محمدیان در همایش ورزش بانوان با حضور مسئولین ورزش بانوان استان‌ها و نواب رییس فدراسیون‌ها

این یک رپرتاژ برای فریبا محمدیان نیست. سوگ نامه‌ای است که قوانین اشتباه و بدون در نظر گرفتن مصلحت در موارد خاص چگونه می‌تواند ترمزی برای قطار پرسرعت پیشرفت باشد. هوشمندی وزارت ورزش و جوانان در این مورد، البته فریبا محمدیان را پای کار نگاه داشته است تا حداقل بخشی از توان فکری “ذهن زیبا” در خدمت ورزش بانوان بماند.

این واقعیت است که ورزش زنان ایران در جای جای این سرزمین از نبود تفکرات خلق کننده، معجزه گر و وسیع رنج می‌برد و بخش مهمی از مشکلاتی که دختران ورزشکار ایران در استان‌ها با آن مواجه هستند از همین موضوع سرچشمه می‌گیرد.

تیم مشترک ساختمان وزارت ورزش متشکل از مهین فرهادی زاده، زهرا موسوی و البته فریبا محمدیان (اگر همچنان بخشی از پروژه پیشبرد باشد) کارهای زیادی برای انجام دادن دارند. آنها می‌توانند ادامه دهنده مسیری باشند که در دو سه سال اخیر، شتابی غیر قابل مقایسه با دوران قبل از خود داشته است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=25131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.