18

دختران پومسه رو آماده افتخار در ویتنام ؛ هنرمندانه و دخترانه‌تر

  • کد خبر : 3888
  • 14 اردیبهشت 1397 - 11:48
دختران پومسه رو آماده افتخار در ویتنام ؛ هنرمندانه و دخترانه‌تر

تیم ملی پومسه زنان ایران قرار است در روزهای آغازین خرداد در مسابقات پومسه تکواندو قهرمانی آسیا در ویتنام شرکت کند. شاگردان فاطمه اسد پور می خواهند نمایش جذابی در سطح قاره کهن داشته باشند. بله این پومسه است: هنر تکواندو!

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports ؛ در دنیای تکواندو ، مرز بندی بین کیوروگی و پومسه ، ورزشکاران دو بخش را در موقعیت مجزایی قرار داده است. این یک داستان کهنه است که همیشه مبارزها بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و هنرمندها کمتر.

پومسه یک هنر است. در تکواندو پومسه رو ها درست در همان جبهه ای قرار دارند که تالوکارها در ووشو و کاتاروها در کاراته و جودو. دنیایی که در آن رزم و هنر با هم ادغام شده و زندگی دخترانه تری در جریان است گرچه در این دخترانگی ، تالوکارها یک قدم پیش تر هستند.

پومسه روها طبیعتا از نظر توجهی که به سمت آن ها جلب می شود ، موقعیت تکواندوکاران رزم آور در کیوروگی را ندارند. با این حال ، یک رقابت مستقل بین المللی در سطح قاره کهن و خاستگاه تکواندو می تواند محل مناسبی برای نشان دادن ظرفیت های آن ها باشد.

دختران پومسه روی ایران اکنون قرار است در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنند. تورنمنتی که سوم و چهارم خرداد در ویتنام برگزار می شود و نمایش هنر پوسمه روهای ایرانی و البته آسیایی در پومسه تیمی و انفرادی خواهد بود و رده سنی به دو بخش 18 تا 30 و 31 تا 40 سال دسته بندی شده.

در پومسه انفرادی استاندارد مرجان سلحشوری در رده 18 تا 30 سال نماینده ماست و در 31 تا 40 سال آتوسا فرهمند پارسا برای ایران روی شیاپ چانگ می رود. در انفرادی نوین ، در 18 تا 30 سال نماینده داریم و مهسا صادقی ، ملی پوش ایران است.

در تیم تحت هدایت فاطمه اسد پور پومسه تیمی ، در رده سنی 18 تا 30 سال ، علاوه بر مرجان سلحشوری ، فاطمه حسام و مرجان تاجی رستم آبادی هم در تیم دختران پومسه روی ایران حضور دارند . ترکیب ایران در رده 31 تا 40 سال را نیز آتوسا فرهمند پارسا ، سونا رزاقی و سیده معصومه حسینی کامل می کنند.

*حامد اسماعیلی

 

 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=3888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.