11

لیگ تکواندو | پیروزی‌های متوالی دانشگاه آزاد در روز غیبت مدعیان قهرمانی

  • کد خبر : 42149
  • 25 بهمن 1398 - 10:54
لیگ تکواندو | پیروزی‌های متوالی دانشگاه آزاد در روز غیبت مدعیان قهرمانی

هفته‌های چهارم تا ششم مرحله دوم لیگ تکواندو زنان جام کوثر در حالی برگزار شد که سازمان لیگ تکواندو به ۲ تیم مدعی فتح صدر البرز و لوازم خانگی کن به دلیل حضور ملی پوشان آنها در اردوی تیم ملی استراحت داد.

آی دبلیو اسپورتس – هفته‌های چهارم تا ششم مرحله دوم لیگ تکواندو زنان جام کوثر روز پنج شنبه ۲۴ بهمن ۹۸ و تحت تاثیر غیبت تیم‌های مدعی قهرمانی لیگ یعنی فتح صدر البرز و لوازم خانگی کن برگزار شد و دانشگاه آزاد با ۳ برد پیاپی موفق ترین تیم بود.

چرا کن و فتح صدر حضور نداشتند؟

سازمان لیگ تکواندو درخواست مشترک تیم ملی تکواندو و باشگاه‌های لوازم خانگی کن و فتح صدر البرز را مبنی بر تعویق دیدارهای این ۲ تیم در پی حضور بازیکنان آنها در اردوی تیم ملی مورد موافقت قرار داد و بدین ترتیب فتح صدر البرز و کن مسابقات هفته‌های چهارم تا ششم مرحله نهایی را روز ۲۱ اسفند برگزار خواهند کرد.

کادر فنی تیم ملی تکواندو بیم آن را داشتند که حضور ملی پوشان در ترکیب تیم‌های باشگاهی شان در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا در لبنان، به مصدومیت آنها منجر شود که اقدام پیش گیرانه سازمان لیگ تکواندو خیال تیم ملی را راحت کرد.

پیش از این آسیب دیدگی بازیکنان ملی در لیگ کوثر و مسابقات ورود به اردوی تیم ملی انتقاداتی را متوجه سازمان لیگ کرده بود. بدین ترتیب سازمان لیگ این بار مصالح ملی را فدای برنامه خود نکرد.

روز خوب دانشگاه آزاد ؛ بهار تساوی باز

در مسابقات برگزار شده، در مجموع ۹ بازی به انجام رسید که از هفته چهارم اسپریچو ۶ بر ۲ از سد روپایی الکترونیکی کین عبور کرد، داتیس یزد با قدرت ۶ بر ۲ فرمانیه را برد و دانشگاه آزاد ۵ بر ۳ هیئت بهار استان همدان را شکست داد.

از هفته پنجم، اسپریچو ۵ بر ۳ فرمانیه را شکست داد، دانشگاه آزاد ۷ بر یک هیئت جنوب شرق را در هم کوبید و مصاف شوکا لاوین مریوان و هیئت بهار به تساوی ۴ بر ۴ رسید. این تساوی همچنین در مسابقه هفته ششم تیم بهار برابر داتیس یزد نیز تکرار شد.

در آخرین بازی‌های هفته هفته ششم، کین در مسابقه با جنوب شرق در شرایطی که هر دو تیم فاقد تکواندوکار وزن ۸ بودند، ۷ بر یک به برتری رسید و دانشگاه آزاد ۵ بر ۳ شوکا لاوین مریوان را شکست داد.

اسفند پرماجرایی در پیش است

گرچه نگاه ها به حضور تیم ملی تکواندو زنان در مسابقات قهرمانی آسیا در خاک لبنان دوخته شده اما این، تنها نقطه عطف تکواندوی زنان در ماه پایانی سال نیست. پس از بازگشت دخترها از بیروت شور و هیجان ادامه خواهد داشت.

لیگ تکواندو اسفندماه قهرمان خود را خواهد شناخت. بازی‌های معوقه لوازم خانگی کن و فتح صدر البرز و نیز تقابل دو تیم در هفته پایانی تعیین کننده است گرچه همچنان باید به اسپریچو، تیم بی شکست مرحله دوم به عنوان یک مدعی با شانس کمتری – روی کاغذ – احترام بگذاریم.

برترین ها، اوین پاداشی، آناهیتا محمدی و دیگران

با اعلام فدراسیون تکواندو، برترین‌های هفته‌های چهارم تا ششم نیز بدین شرح معرفی شدند:
هفته چهارم:
بهترین سرمربی: شهره خلج زاده (اسپریچو)
فنی‌ترین بازیکن: سپیده موسوی (هیات تکواندو بهار)
بهترین سرپرست: ندا ملاقاسمی (داتیس یزد)
بهترین داور: مریم یوسفی (خراسان شمالی)
هفته پنجم:
بهترین سرمربی: ریحانه زین العابدینی (دانشگاه آزاد )
فنی‌ترین بازیکن: آناهیتا محمدی (فرمانیه)
بهترین سرپرست: منصوره رضایی (هیات تکواندو جنوب شرق)
بهترین داور: آزاده یاسایی (البرز)
هفته ششم:
بهترین سرمربی: هانیه تاتی (داتیس یزد)
فنی‌ترین بازیکن: اوین پاداشی (شوکا لاوین مریوان)
بهترین سرپرست: هیرو براتی (شوکا لاوین مریوان)
بهترین داور: زهرا اسحاقیان (اصفهان)

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=42149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.