16

دردسر همیشگی رزیتا علیپور : خانم ژیائو!

  • کد خبر : 42723
  • 12 اسفند 1398 - 7:45
دردسر همیشگی رزیتا علیپور : خانم ژیائو!

رزیتا علیپور در کاراته وان سالزبورگ به مانعی برخورد که تقابل با آن همیشه برای دختر بااخلاق ایرانی مایه دردسر بوده است. نفر اول رنکینگ جهان از چین

حامد اسماعیلی – آی دبلیو اسپورتس : شکست برابر رقیب همیشگی. رزیتا علیپور و ژیائو یان زمانیکه یکدیگر را روی تاتامی می‌بینند انگار دوستی همیشگی را ملاقات می کنند. آنها آن قدر با هم مسابقه داده اند که چیزی بیش از یک رقیب برابر یکدیگرند. شکست برابر همین چینی، سبب شد رزیتا علیپور در سومین مرحله لیگ جهانی کاراته پرمیر لیگ در سالزبورگ اتریش راهی به سکو پیدا نکند.

رزیتا علیپور در وزن منهای ۶۱ کیلو شروع خوبی داشت. برتری ۹ بر یک او برابر استفانی دلیمای برزیلی نشان از آمادگی و انگیزه بالای او داشت اما کار به تدریج برای او دشوار شد. در دور دوم او به سختی توانست نایلیا گاتالینای روس را شکست دهد. بازی در وقت معمول با تساوی ۵ بر ۵ به پایان رسید و رزیتا در هانتی و با رای داوران برنده اعلام شد و از مهلکه حریف روس گریخت.

چالش اصلی او در دور سوم و برابر رقیب همیشگی اش بود. ژیائو یان چینی، حریفی است که رزیتا علیپور معمولاً در اغلب رویدادها با او روبرو می‌شود و البته سهم ژیائو در اغلب مسابقات پیروزی بوده است. گرچه رزیتا هرگز حریف آسانی برای نفر اول رنکینگ کاراته جهان در این وزن نبوده اما او ثابت کرده که چرا بهترین است.

نبرد او و رزیتا علیپور در تاتامی سالزبورگ با برتری ۳ بر ۲ نماینده چین به پایان رسید. با وجود این شکست، رزیتا امید زیادی داشت که ژیائو به فینال برسد تا او هم بتواند در جدول شانس مجدد برای برنز بجنگد اما شکست غیر منتظره ژیائو یان برابر مروه کوبان ترکیه‌ای سبب شد هم نماینده چین متوقف شود و هم رییتا به پایان راهش در اتریش برسد..

این حذف، پس از آن رخ داد که علیپور در دوره گذشته کاراته وان در دوبی صاحب مدال برنز شده بود حاصل کار رزیتا در ۳ دوره کاراته وان و یک دوره سری آ از ابتدای سال ۲۰۲۰ یک طلا در سری آ شیلی و یک برنز در پرمیر لیگ دوبی بوده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=42723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.