17

جنوب ایران و استعداهای ورزش زنان که هرز می روند

  • کد خبر : 43153
  • 27 اسفند 1398 - 14:37
جنوب ایران و استعداهای ورزش زنان که هرز می روند

نظریه کنونی در مورد دختران جنوب می‌گوید اگر آنها وارد ورزش قهرمانی شوند احتمالاً با موجی از ورود آنها به تیم‌های ملی مواجه خواهیم شد.

آی دبلیو اسپورتس : ورزش زنان گرچه در استان‌هایی چون خوزستان و کرمان به تدریج رو به پیشرفت حرکت می‌کند اما استفاده از ظرفیت دختران ورزشکار جنوب همچنان از سطح ایده آل دور است.

اما چرا دختران ورزشکار در جنوب اهمیتی ویژه دارند؟ پاسخ در فیزیک بدنی دختران مناطق جنوبی است.مشاهدات عینی نشان می‌دهد میزان دختران جوان در استان‌های جنوبی که از فیزیک بهتری برای فعالیت حرفه‌ای ورزشی برخوردارند نسبت به استان‌های مرکزی و شمالی کشور بیشتر است.

بدین ترتیب این استان‌ها نیروی انسانی بالقوه ای به ویژه برای فعالیت در رشته‌های قدرتی و استقامتی دارند. نظریه کنونی در مورد دختران جنوب می‌گوید اگر آنها وارد ورزش قهرمانی شوند احتمالاً با موجی از ورود آنها به تیم‌های ملی مواجه خواهیم شد.

با این وجود در حال حاضر به جز موارد خاص، دختران جنوبی در ورزش قهرمانی حداقل حضور را دارند. در این زمینه، مسائل فرهنگی مربوط به فعالیت زنان در ورزش یکی از چالش‌های توسعه ورزش قهرمانی زنان- و حتی ورزش همگانی – در جنوب کشور عنوان می‌شود.

این یادداشت در شماره اول “قهرمانان” نشریه دیجیتال ورزش زنان ایران نیز منتشر شده است

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=43153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.