26
کاپیتان تاسیسات پس از 15 سال پرخاطره رفت

پایان مریم یوسفی ؛ خداحافظ یار وفادار

  • کد خبر : 45898
  • 07 خرداد 1399 - 17:54
پایان مریم یوسفی ؛ خداحافظ یار وفادار
مریم یوسفی کاپیتان تیم هندبال تاسیسات دریایی به دوران حرفه‌ای خود به عنوان بازیکن پایان داد. پس از ۱۵ سال حضور در سطح اول هندبال ایران.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران؛ زمان برای هندبالیست ارزشمند تیم ملی به پایان رسیده است. پس از سال‌ها حضور در تیم ملی ایران و استمرار در لیگ، مریم یوسفی هندبالیست برجسته تیم ملی و باشگاه تاسیسات دریایی تهران با انتشار پستی در صفحه شخصی اش اعلام کرد که از دنیای حرفه‌ای کناره گیری کرده است.

گرچه هندبال ایران در سطح آسیا افتخار آفرین نبوده اما تیم ملی، سربازانی جان بر کف داشته است. امروز به عرق‌هایی که مریم یوسفی برای تیم ملی ایران ریخته و عمری که به پای هندبال ایران گذرانده احترام می‌گذاریم.

در باب مظلومیت دختران ملی پوش ورزش ایران همین بس که خبر خداحافظی آنها به ندرت به رسانه‌ها راه می‌یابد. هر اندازه از برابری حرف بزنیم، پرواضح است که این، تعریفی است برای ظاهرسازی.

باطن کار این است که مظلومیت دختران ما عمیق‌تر از آنی است که تصور می‌شود. با این حال امروز، روز قدردانی از تلاش‌های مریم یوسفی است که او را به خاطر خواهیم سپرد گرچه فرصت کمی برای دیدن نمایش او وجود داشت.

هندبالیست باتجربه در آخرین حضورش در لیگ برتر ۹۸ همراه با تیم تاسیسات دریایی تهران، تیمی که سال‌ها در آن حضور داشت به مقام سوم لیگ رسید. در همین حال اعلام شد که او به عنوان سرپرست نایب رئیسی هیئت هندبال استان تهران انتخاب شده است.

بدین ترتیب او بلافاصله پس از جدایی از هندبال به عنوان بازیکن، در سمت دیگری به هندبال بازگشت. او اکنون مسئولیتی وسیع‌تر و کاملاً متفاوت با سال‌های گذشته پیش روی خود می بیند.

او متولد سوم مهر ۶۹ در ارومیه است. دوران هندبالی مریم یوسفی از سال ۸۴ آغاز شد زمانی که در ۱۵ سالگی برای هما در لیگ بازی کرد و با هما قهرمان شد. تیم‌هایی که مریم یوسفی در ۱۵ سال حضور در لیگ هندبال در آنها بازی کرده، در تمامی دوره‌ها در بین ۳ تیم اول بوده‌اند.

پس از هما، ۲ سال در نفت تهران بازی کرد. در سال ۸۷ برای دانشگاه آزاد و در ۸۸ برای پرسپولیس بازی کرد. در ۸۹ برای مجید به میدان رفت و در سال ۹۰ بار دیگر برای پرسپولیس به میدان رفت.

در سال‌های ۹۱ و ۹۲ به ترتیب برای بیمه رازی و ثامن الحجج تهران بازی کرد و از سال ۹۳ به تاسیسات دریایی تهران پیوست و برای مدت ۶ سال تا پایان دوران حرفه‌ای اش در این تیم ماند.

نکته مهم در مورد مریم یوسفی این است که او در تمام این ۱۵ سال فقط ۲ بار قهرمان شده است. یک بار در سال اول با هما و بار دوم، ۱۱ سال بعد با تاسیسات دریایی در جریان تساوی هفته آخر در تهران برابر نفت و گاز گچساران.

در عرصه ملی، در اولین تیم ملی جوانان تاریخ هندبال ایران، مریم یوسفی بازیکن تیم ملی در سال ۲۰۰۷ در قزاقستان بود. ۳ سال بعد اولین حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا در رده بزرگسالان را باز هم در قزاقستان تجربه کرد و از آن زمان، در ۳ دوره دیگر مسابقات قهرمانی آسیا در ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ اندونزی و ۲۰۱۷ کره جنوبی به میدان رفت.

یوسفی درباره خداحافظی اش گفت: “خداحافظی من علت خاصی نداشت. سلامت بودم، انگیزه داشتم، هنوز می‌توانستم بازی می‌کنم و فشاری هم نبود. فقط می‌خواستم در زمانی خداحافظی کنم که هنوز هم در اوج باشم و در یک حال خوب و با خاطره‌ای خوش دوران حرفه‌ای را به پایان برسانم. “

آیا پیشنهاد مسئولیت تازه در هیئت هندبال تهران سبب تصمیم مریم یوسفی برای خداحافظی شده است. او می‌گوید: “این یک تصمیم آنی نبود. یک سال قبل به آن فکر کرده بودم و قصد داشتم که لیگ ۹۸ آخرین فصل حضورم باشد. پیشنهاد سرپرستی نایب رئیسی هیئت هندبال تهران ارتباطی به خداحافظی ام نداشت. اگر این پیشنهاد هم نبود، تصمیم داشتم که از هندال خداحافظی کنم. هر شروعی، پایانی دارد و اکنون، زمان پایان بود. “

مریم یوسفی درباره مسئولیت جدید می‌گوید: “پیشنهادی در مورد نایب رئیسی شد و چون قصد داشتم حوزه کاری ام را تغییر دهم. همه هدف این است که کمکی به جامعه هندبال شود. این کمک مدت‌ها به عنوان بازیکن انجام شد و حالا این فرصت پیش آمده تا در جایگاه جدیدی به دختران هندبالیست استان تهران کمک کنم.”



لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=45898

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.