20
گفتگوی اسکای اسپورتس با ستاره دارت ایران

فداکاری‌های مژگان رحمانی، ستاره پیشگام دارت ایران برای رسیدن به رویاها

  • کد خبر : 46624
  • 01 تیر 1399 - 7:49
فداکاری‌های مژگان رحمانی، ستاره پیشگام دارت ایران برای رسیدن به رویاها
رسانه بین المللی اسکای اسپورت گزارشی جالب در مورد مژگان رحمانی ستاره دارت ایران روی خروجی خود قرار داده است. اهمیت دادن اسکای اسپورتس به مژگان رحمانی نشان دهنده اهمیت چهره ورزشی او در خارج از مرزهای ایران است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران (درنا) – ترجمه اختصاصی: اصطلاح “پیشگام” اغلب یک کلیشه ورزشی است ، اگرچه در مورد مژگان رحمانی ، این توصیف نمی‌تواند چندان بیراه باشد. این ورزشکار ۳۰ ساله، اولین ایرانی است که در رقابت PDC حضور دارد و قصد دارد با حضور در انگلیس در آینده و تلاش برای تحقق رویاهای قهرمانی جهان ، ثابت کند که جنسیت مانعی برای این هدف نیست.

رحمانی بازیکن دارتی که نیست که شما فکر می‌کنید. به عبارت دیگر او قبل از سال ۲۰۱۵ هرگز دارت پرتاب نکرده است اما آرزوی بی وقفه او برای تاریخ سازی باعث شده است که او دست به فداکاری بزند و گام‌های بلندی بردارد.

مدارک تحصیلی او لیسانس مهندسی صنایع است اما او شغل خود و همچنین دوره دانشگاهی کارشناسی ارشد خود را رها کرده تا جاه طلبی‌های خود را برای حرفه‌ای شدن به صورت تمام وقت دنبال کند.

رحمانی به Sky Sports گفت: “من برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه بازگشتم اما به دلیل پیشرفت در دارت آن را رها کردم.” “والدین من از این امر ناراحت بودند ، اما آنها به تصمیم من احترام گذاشتند زیرا من برای زندگی خود من دارت را انتخاب کردم.”

سفر رحمانی به صورت زندگی حرفه‌ای در دارت در سال ۲۰۱۶ هنگامی که او به عنوان تماشاگر در یک رویداد محلی شرکت کرد، آغاز شد. او پس از قدم گذاشتن به میدان برای اولین بار، چنان استعدادی از خود نشان داد که مورد تحسین واقع شد و همین باعث شد که برگزارکنندگان تخته‌ای را به او هدیه دهند که در خانه در تهران با آن تمرین می‌کند.

“من فقط پرتاب می‌کردم. در مورد دارت چیزی نمی‌دانستم، فقط دارت را به نقطه مرکزی پرتاب می‌کردم.وقتی تحصیلاتم را در دانشگاه به پایان رساندم، به یک باشگاه در نزدیکی خانه‌ام رفتم و ناگهان سرمربی تیم ملی دارت ایران، مهدی شایسته را دیدم. او از آن زمان مربی من شد.

“در سال ۲۰۱۶، هنگامی که او مربی من شد، به او گفتم: ” روزی به من افتخار خواهی کرد. من به تو قول می‌دهم. او گفت: ” من تو را باور دارم.” و هنگامی که برای اولین بار دارت را پرتاب کردم گفت.: “تو یک استعداد واقعی هستی. من از تو حمایت خواهم کرد”.

ایمان او باعث شد رحمانی درست پنج ماه پس از ورود به دنیای حرفه‌ای دارت، به فینال اولین رقابت‌های ملی خود راه یابد، پیش از اینکه در سال ۲۰۱۷ عناوین شیراز اوپن و مالزی اوپن را به دست بیاورد . این موفقیت‌ها او را در رده بندی WDF در رتبه ۲۸ قرار داد.

رحمانی همچنین همراه نیتین کومار ، قهرمان سابق PCD جهان بود که به او کمک کرد در آخرین مسابقه اوپن جهانی در هند در سال گذشته به مقام نخست برسد.

رحمانی همچنین ماه‌ها قبل با اولین حضور خود در تور آسیایی PDC در فیلیپین درخشید و به اولین ایرانی تبدیل شد که در یک رویداد PDC حضور پیدا کرده است.

دارت در طول یک دهه گذشته از رشد بی نظیری در آسیا برخوردار بوده است و نشانه‌های دلگرم کننده‌ای در عزم راسخ رحمانی برای براندازی موانع سخت در مسیر او وجود دارد.

ایران در مسابقات جهانی جوانان WDF در سال ۲۰۱۷ در هلند موفق به کسب عنوان دوم شد جایی که دنیز هشتبران در کنار مهشاد عوض زاده نمایندگان موفق ایران بودند.

رحمانی معتقد است با موفقیت در دارت الهام بخش نسل جدیدی از استعدادها در این رشته بوده است و او با هدایت استعدادهای اندازهای جوان در باشگاه دارت محلی خود در تهران در این رشد، نقش ایفا می‌کند.

او اضافه کرد: “اکنون دارت در ایران اسم و رسمی به دست آورده است. من در سال ۲۰۱۷ در مالزی قهرمان شدم و هیچکس باور نمی‌کرد که دختری از ایران به فینال راه پیدا کند و کتی لئونگ را که بازیکن نامدار آسیا است را شکست دهد.”

وی گفت: “به همین دلیل من برای حضور در تور آسیایی PDC به فیلیپین رفتم. به خودم گفتم باید برای ایران تاریخ ساز باشم. من باعث ورود نام ایران به تورهای آسیایی PDC شدم و شاید در آینده این شانس برای ایران وجود داشته باشد که در جام جهانی شرکت کند.”

الهام و فداکاری

موفقیت مژگان رحمانی به طور عمده در رقابت با زنان به دست آمده است اما او قصد دارد تا مسیر را طی کند که “لیزا اشتون” و “فالون شراک” ۲ چهره برجسته دارت جهان طی کرده‌اند. مژگان می‌گوید: “من سال گذشته فالون شراک را در مسابقات PCD قهرمانی جهان دیدم و از دیدن او بر روی استیج لذت بردم.”

“فالون به همه زنان نشان داد که اگر باور داشته باشند می‌توانند همه رقبا را شکست دهند و دارت ورزشی برای همه است. فکر می‌کنم اگر قلبم را به دارت بسپارم، می‌توانم به هر هدفی دست پیدا کنم.”

میورو سوزوکی قهرمان دو دوره مسابقات زنان جهان منبع الهام بخش دیگری برای رحمانی است. “معجزه” یکی از بزرگترین ستارگان ورزشی در آسیا است و سال گذشته در مسابقات PDC قهرمانی جهان سال گذشته پس از صعود در مسابقات انتخابی زنان در آلمان نمایش فوق العاده ای داشت.

رحمانی قصد داشت نوامبر سال گذشته در مسابقات مقدماتی در هیلدزهایم شرکت کند اما مشکلات ویزا باعث شد امیدهای او از بین برود.، این یک ضربه بالقوه قطعی بود.

وی ادامه داد: “سال گذشته من در آلمان برای حضور در مسابقات مقدماتی جهانی PDC زنان تمرین زیادی کردم. من تمام تلاش خود را کردم تا ویزا بگیرم. خیلی‌ها به من گفتند که این برای توغیرممکن است.”

“سفارت آلمان گذرنامه من را پس داد و آلمان من را رد کرد. من از این اتفاق بسیار ناراحت بودم زیرا می‌خواستم به مسابقات اوپن ترکیه هم بروم اما نتوانستم چون گذرنامه ام در آلمان بود.

“من تمام شانس‌هایم را برای بازی در ترکیه، پراگ و آلمان از دست دادم و واقعاً ناامید شدم. پستی در فیس بوک نوشتم که من بهترین تلاش خود را انجام می‌دهم، اما گاهی اوقات مسائل از کنترل من خارج است زیرا من ایرانی هستم. نوشتم: “من از جنگ خسته ام، اما می دانم که هرگز نباید تسلیم شوم.”

با این حال، پایداری رحمانی نتیجه داد. جامعه دارت برای حل مشکلات ویزا که به او فرصت رقابت در مسابقات امسال هلند اوپن را داده بود، همکاری کردند.

“پل براون پست من را دید. او مدیر برنامه وین وارن قهرمان مسابقات BDO است. او یک کامنت گذاشت و نوشت” مژگان ، ما شما را در اوپن هلند خواهیم دید. ” او به من کمک کرد تا در مسابقات اوپن هلند همراه با یک زوج هلندی، آری و مونیکا حاضر باشم.

“من اکنون یک مدیر برنامه به نام راس همپتون از انگلستان دارم. او به من در هر کاری کمک می‌کند. من از داشتن افراد خوبی در اطرافم بسیار خوشحالم.”

شهرت او سبب شده، حتی دارت های سفارشی خود را به صورت نوک فولادی و نوک نرم از اسپانسرش “کنی چن” در کیوسول (برند تولید کننده لوازم دارت و بیلیارد) نیز در اختیار داشته باشد و در آینده نزدیک در هر دو قالب، حرفه‌اش را دنبال کند.

رحمانی برای سال ۲۰۲۰ آرزوهای بزرگی داشت که شامل بازگشت به تور آسیایی PDC بود ، اما بحران کرونا این برنامه‌ها را محدود کرد. با این حال ، او مانند بسیاری از دارترها ، “روش جدید” این ورزش را از طریق مفهوم دارت آنلاین پذیرفته است.

رحمانی در چندین تورنمنت آنلاین ظاهر شده است که یکی از آنها منجر به شکست نزدیک ۶-۴ برابر “دیرک ون دوویونبوده” شد.

ون دوویونبوده پس از یک شروع خیره کننده، به رده دوم نیمه نهایی رسید اما رحمانی تأکید می‌کند که او از چالاکی حریف هلندی اش نهراسیده بود. “دیرک بازیکن خیلی خوبی است اما من از او نمی‌ترسیدم. من به او گفتم: “شما حریف من نیستید، حریف من اتحادیه است و من روی اتحادیه تمرکز می‌کنم نه شما. “

دنبال کردن رویاها در انگلیس

عزم استوار رحمانی برای موفقیت پایان ناپذیر است. گرچه او در مراحل ابتدایی دوران کاری خود، فداکاری‌های بیشماری را انجام داده است اما آماده است تا هنوز شجاعانه‌ترین تصمیم خود را بگیرد.

رحمانی تأیید کرد: “پس از رفع تعلیق رویدادهای ورزشی، من ایران را ترک خواهم کرد و به انگلیس خواهم رفت.” “من زندگی خود را به خاطر دارت تغییر می‌دهم و برای دارت در زندگی خود هر کاری انجام خواهم داد.

“مدیر برنامه ام به من کمک می‌کند تا یک سال در انگلیس با ویزای ورزشی حضور داشته باشم و می دانم که باید حداکثر ظرف مدت یک سال بهترین عملکردم را ارائه دهم.”

“من مطمئن هستم که می‌توانم سال آینده به مسابقات جهانی PDC بروم. برای حضور در مسابقات انتخابی به آلمان خواهم رفت و تمام تلاش خود را خواهم کرد. آرزوی من رسیدن به مسابقات جهانی PDC است.”

برنامه‌های متنوع اتحادیه PDC حاکی از رشد فزاینده دارت در جهان است و مژگان رحمانی بخشی از تکامل تدریجی است. مژگان رحمانی چیزی شبیه به داستان‌های افسانه‌ای است و چهره پیشگام حالا می کوشد بخش بسیار خاصی از زندگی شخصی اش را بسازد.

لینک نسخه اصلی بر روی اسکای اسپورتس

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=46624
  • نویسنده : جاش گورتون / مترجم: حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اسکای اسپورتس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.