18
مهناز امیرشقاقی در سپاهان؟ بانوی مقام شامخ آخری

تنگنای زرد | درباره تصمیمات جدید در سپاهان

  • کد خبر : 46891
  • 10 تیر 1399 - 10:53
تنگنای زرد | درباره تصمیمات جدید در سپاهان
سپاهان به زودی قدم به چهارمین فصل حضور در لیگ برتر فوتبال زنان می‌گذارد اما تصمیمات درباره نیمکت، نقطه همیشگی سوال در این باشگاه است. آنها قصد دارند مهناز امیرشقاقی را به عنوان مربی معرفی کنند.

دختران قهرمان (درنا) : سپاهان قرارداد بیان محمودی را تمدید نکرد و حالا به زودی و به طور رسمی سرمربی جدید خود را معرفی می‌کند. چالش بزرگ سپاهان برای انتخاب سرمربی جدید این بود که به طور کلی گزینه‌های محدودی داشت.

اگر آنها در فوتبال مردان انبوهی از گزینه‌های تیک نخورده ایرانی و خارجی برای نیمکت خود دارند اما در فوتبال بانوان دایره انتخاب وسیعی در اختیارشان نیست.

سمیه شهبازی سرمربی وچان کردستان تیم نایب قهرمان لیگ ۹۸ طبیعتاً در لیست سپاهان نبود زیرا سپاهان و شهبازی در ماجرای پایان همکاری در پایان لیگ ۹۷ کاملاً رودرروی هم قرار گرفتند و روابط تاریکی دارند.

در نهایت آنها با مهناز امیرشقاقی ارتباط گرفتند و پیش بینی می‌شود به زودی نام او به طور رسمی به عنوان سرمربی تیم فوتبال زنان سپاهان معرفی شود.

درباره مهناز امیرشقاقی

عجیب گزینه‌ای! امیرشقاقی، مربی محبوب فریده شجاعی از لیگ ۹۶ که تیم آذرخش تهران را هدایت کرد دیگر تیمی نداشته و ۲ فصل کامل را بیرون از گود بوده است. آذرخش او تیم ضعیف و بی تجربه‌ای بود. بیشتر شبیه به تیمی که در حال یادگیری است.

امیرشقاقی در زمینه ملی تجربه ارزشمندی دارد گرچه او زمانی در فوتبال ایران چهره شد که وسعت فوتبال زنان بسیار محدود بود و مربیان کمی برای چیدن آجرهای اول در تیم‌های ملی وجود داشتند.

موضوعی که او را در زمره چهره‌های آغازگر دوران جدید فوتبال زنان در ایران قرار می‌دهد اما موضوع اصلی امروز این است که آیا او به کار سپاهان می‌آید؟

روزنامه جام جم در شهریور ۹۴ از عملکرد تیم امیرشقاقی در مسابقات زیر ۱۹ سال آسیا از عنوان “مقام شامخ آخری” استفاده کرد. تیمی که امیرشقاقی گفته بود شگفتی ساز می‌شود. مهناز امیرشقاقی یک مربی باتجربه است اما پاسخگوی جاه طلبی‌های سپاهان خواهد بود؟ سپاهان به همه جوانب این انتخاب فکر کرده؟

گزینه‌های دیگر سپاهان چه کسانی بودند؟

الف) مریم ایراندوست: محبوب و همیشه در صحنه. چه در رسانه‌ها، چه در اینستاگرام و سلطان تصاویر مجذوب کننده از زادگاهش انزلی. سپاهان اگر او را می‌خواست باید با “فهرست ” او کنار می‌آمد. بازیکنانی که ایراندوست به آنها اعتقاد دارد اما احتمالاً از پس پروژه قهرمانی سپاهان نمی‌آمدند.

از طرف دیگر سپاهان در ۳ سال اخیر مربیانی داشته که در فضای اجتماعی رسانه‌ای فعال نبوده‌اند. در سپاهان، اگر بخواهید روی نیمکت بنشینید نباید زیاد حرف بزنید.

مشکل مریم ایراندوست برای حضور در سپاهان این بود که او در فضای مجازی فعال است و البته به عنوان یک حسن، بسیار اجتماعی است و رابطه خوبی با رسانه‌ها دارد.

سپاهان در گذشته، آدم‌های اجتماعی را دوست نداشته و یکی از دلایلی که سراغ امیرشقاقی رفت همین بود. در باب فنی، ایراندوست به طور نسبی مورد تایید جامعه فوتبال است گرچه تا فوتبالی پخش نشود نمی‌تواند کار مربی را آنالیز کرد.

ب) مریم آزمون: شاید این گزینه برای شما عجیب باشد اما باید یادآوری کنیم که موقعیت انتخاب محدود، دقیقاً چه موقعیتی است. مربی آخرین تیم ملی ایران که او هم از نسل نخستین مربیان است و با کوله باری از تجارت با ارزش.

اشتباه تاریخی اش در سال ۹۸ دعوت از بازیکنان فوتسال به تیم ملی فوتبال بود. احتمالاً فکر می‌کرد که یا به کسی ربطی ندارد یا رسانه‌ها متوجه آن نمی‌شوند اما متاسفانه هم ربط داشت و هم رسانه‌ها متوجه شدند.

حضور او در سپاهان در حد یک گزینه روی کاغذ بوده. او می‌توانست تجربه اش را به کمک طلایی‌ها بیاورد اما با یک چالش دیگر هم باید کنار می‌آمد: نفوذ در دل‌ها. بازیکنان برای مربی‌ای که دوستش نداشته باشند بازی نمی‌کنند. این یک قانون نانوشته است. نه تنها برای آزمون. برای همه مربیان.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=46891
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی درنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.