11

نگاهی بر عملکرد دختران تکواندوی ایران در ویتنام/ آیا وقت تغییر فرا رسیده است؟

  • کد خبر : 5235
  • 12 خرداد 1397 - 2:02
نگاهی بر عملکرد دختران تکواندوی ایران در ویتنام/ آیا وقت تغییر فرا رسیده است؟

رقابت های تکواندو قهرمانی آسیا در حالی به پایان رسید که تیم ملی دختران ایران مطابق انتظار ظاهر نشدند و باید علت این موضوع از سوی فدراسیون به صورت کامل و دقیق بررسی شود تا برای بازی های آسیایی جاکارتا که زمان زیادی تا آغاز آن نمانده است، نقایص برطرف شود.

کیمیا شیدایی/ IWsports ؛مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا در حالی به اتمام رسید که انتظار ها از دختران ایرانی بیشتر از نتایجی بود که به دست آورند. البته نمی توان تمام مسئولیت اتفاق های رخ داده را پای کادرفنی تیم و ملی پوشان نوشت. تیمی که برای این مسابقات به یک تورنمنت اماده سازی هم اعزام نشد چگونه باید مورد سنجش قرار می گرفت؟! متاسفانه فدراسیون های ما هنوز یاد نگرفته اند که مسابقه های قهرمانی جهان، آسیا و المپیک محل کسب تجربه نیست.

کیانا اخوان در بازی اول9 بر 7 به “لی” کره ای باخت و حریفش در نهایت به مدال برنز آسیا رسید. باید پذیرفت حریف کیانا در حدو اندازه های نام او نبود،همین جا است که فرق بین دختران ما و دختران کره ای مشخص می شود. وقتی آن ها هرماه در تورنمنت های معتبر حاضر می شوند اما دخترهای ماه فقط و فقط در خانه تکواندو تمرین می کنند، همین مشکل به وجود می آید.

سودابه پورصادقی هم در حدو اندازه های نام خود ظاهر نشد. ناهید کیانی اما با اقتدار به فینال رسید اما در فینال درحالی که با اختلاف خوبی از حریفش پیش بود در راند سوم قافیه را باخت. ناهید تنها ستاره این وزن بود که روی سکو رفت. ستاره های چینی و تایلندی که از مدعیان طلای المپیک در  این وزن هستند، در همان بازی اول حذف شدند.

آتنا پارسا هم در برابر حریف چینی شکست خورد تا دریک قدمی مدال حذف شود. مشکل همیشگی آتنا در بازی با حریف چینی هم به وجود آمد و او تقریبا از نظر بدنی کم آورد. اتفاقی که برای چندمین بار است که برای او رخ می دهد.

کیمیا علیزاده هم در حد و اندازه های نام خود ظاهر نشد. دارنده مدال برنز المپیک به کسی باخت که نه رنکینگ داشت و نه رزومه. اما باید به کیمیا فرصت داد،کیمیا تا کیمیای همیشگی شدن فاصله دارد،اما قطعا این راه را خواهد پیمود.

ملیکا میرحسینی هم بعد از پیروزی بر حریف قزاقستانی از ناحیه دست آسیب دید و با دست آسیب دیده به مصاف قهرمان مسابقات گرندپری رفت و در کمال شایستگی 6 بر 5 به این  حریف نامدار باخت.

هانیه اخلاقی هم در یک قدمی مدال به دابین کره ای باخت و حذف شد. اما اوج کار دختران ایرانی هنرنمایی زهرا پوراسماعیل بود که قهرمان المپیک را به زانو در اورد. زهرا در نیمه نهایی به پان چینی باخت که علتش می تواند استراحت بسیار کم او بین 2 بازی اخرش باشد.

در نهایت تیم ایران روی سکو اسیایی نرفت تا جاکارتا فرصتی باشد برای جبران و اثبات توانایی های ستاره ایرانی. حال سوالی که مطرح خواهد شد این است که آیا سرمربی تیم ملی تکواندو دربرخی از وزن ها به جوان تر های باانگیزه اعتماد خواهد کرد یا باز هم به باتجربه هایی که موفق نبودند فرصت می دهد؟!

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=5235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.