17
درباره سقوط چه گفتند؟

پرونده سقوط هندبال ذوب آهن (3) و سکوت | سهیلا هیئت: توضیحی برای سقوط نداریم

  • کد خبر : 56507
  • 16 اسفند 1399 - 9:41
پرونده سقوط هندبال ذوب آهن (3) و سکوت | سهیلا هیئت: توضیحی برای سقوط نداریم
ذوب آهن از لیگ برتر هندبال بانوان سقوط کرد. نکته عجیب اما تلاش ذوب آهن برای به ولد نشدن این مسئله بود. با این حال سهیلا هیئت بازیکن ذوب آهن گفت که هنوز در شوک این اتفاق است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ تیم هندبال ذوب آهن اصفهان در لیگ برتر هندبال بانوان ناکام بزرگ سال شد و به دسته اول سقوط کرد.

در لیگ فرسایشی ۹۹، ذوب آهن برای اولین بار در تاریخ ۲۵ سال حضور در سطح اول هندبال زنان ایران به دسته پایین‌تر رفت اما ذوب آهن واکنشی به این ناکامی تاریخی در تیم‌های زنان ذوب آهن نداشت.

سکوت، سیاست ذوب آهن در قبال این اتفاق فاجعه بار بود. ذوب آهنی‌ها حاضر به پاسخ گویی نشدند و یکی از بازیکنان به آی دبلیو اسپورتس گفته است که باشگاه ذوب آهن آن‌ها را ممنوع المصاحبه کرده است.

بدترین اتفاق زندگی ورزشی

یکی از بازیکنان ذوب آهن که نخواست نام او ذکر شود به آی دبلیو اسپورتس می‌گوید: “سقوط ذوب آهن، با اختلاف بدترین اتفاق ورزشی زندگی‌ام بود. البته ما بدشانس بودیم. کرونا به ما آسیب زد اما واقعیت این است که ما خودمان نبودیم. این اتفاق نباید رخ می‌داد.

او ادامه می‌دهد: در ۲ مرحله آغازین، تعدادی از مربیان و بازیکنان را از دست دادیم و در ادامه هم تست یکی دیگر از مربیان و بازیکنان مثبت شد. کرونا در سقوط ما اثرگذار بود اما ما نیاز به تلاش بیشتری داشتیم. این اتفاقی ناامید کننده است.

نفسیه تاجمیر بازیکن تیم ذوب آهن نیز حاضر به پاسخگویی به آی دبلیو اسپورتس نشد. به نظر می‌رسد وی نیز از سوی باشگاه ذوب آهن تحت فشار قرار گرفته باشد که درباره این اتفاق فاجعه بار حرفی نزند.

شیدا فلاحی: از سقوط ذوب آهن متاسفم

شیدا فلاحی ستاره تیم ملی هندبال ایران و اشتاد سازه مشهد که با قهرمانی در لیگ، از دنیای هندبال خداحافظی کرد به آی دبلیو اسپورتس می‌گوید: “ضربه به تیم‌های ریشه‌دار، ضربه به هندبال است و بعید می‌دانم کسی باشد که از سقوط ذوب آهن، دلگیر نشده باشد.”

او ادامه داد: “در مقطعی افتخار بازی در ذوب آهن را داشتم و باور کردنی نبود که چنین روزی را ببینم. ذوب آهن یک نام بزرگ در هندبال زنان ایران است. از این بابت متأسفم و امیدوارم آن‌ها به سرعت به جایگاه واقعی‌شان برگردند.”

سهیلا هیئت: توضیحی برای سقوط نداریم

سهیلا هیئت بازیکن باتجربه ذوب آهن که امسال نیز یکی از بازیکنان تیم هندبال بانوان ذوب آهن بود به آی دبلیو اسپورتس گفت: “این اتفاقی متأثر کننده بود و ما توضیحی برای آن نداریم. خیلی مسائل را نمی‌شود باز کرد. من پس از این اتفاقات هنوز نتوانستم با خودم کنار بیایم.”

هیئت ادامه داد: “سال‌ها در لیگ هندبال بازی کرده‌ام و این سقوط، بدترین اتفاقی بود که برایم رخ داده بود. جز شرمندگی حرفی برای گفتن نیست. تیم ما امسال رنج دید. هیچ وقت حرف زدن درباره هندبال تا این حد برایم دشوار نبوده است.

بازیکن مجرب گاندوها با بیان این که ذوب آهن امسال دیر بسته شد عنوان کرد: فشرده تمرین کردیم اما باز هم به اندازه سایر تیم‌ها آماده نبودیم و ناگهان لیگ شروع شد. با ۴ بازیکن کمتر و بدون حضور سرمربی به خاطر کرونا، وضعیت ناگواری داشتیم. بعد گفتند که جواب تست‌ها اشتباه است و سرمربی خودش را به تهران رساند و با پیروزی در بازی آخر، دور رفت را تمام کردیم اما در دور برگشت دوباره کرونا، بخشی از تیم ما را گرفت.

سهیلا هیئت همچنین گفت: اگر آن بازی‌ها را از دست نمی‌دادیم به این سرانجام تلخ نمی‌رسیدیم. تیم ما کمبود داشت اما تیم یکدستی بودیم. اگر سقوط کردیم، واقعاً بدشانسی آوردیم. این یک اتفاق ناگوار است اما از ارزش‌ها و سوابق درخشان تیم و کادر باتجربه‌اش چیزی کم نمی‌کند.

بازیکن باسابقه هندبال ایران تاکید کرد: ذوب آهن همیشه حامی هندبال بوده و چشم پوشی از این قضیه بی انصافی است. سقوط ذوب آهن اتفاقی است که دیگر هرگز تکرار نخواهد شد. ذوب آهن به برنامه ریزی طولانی مدت و هدف گذاری نیاز دارد.

قینانی : ذوب آهن از جدایی بازیکنان لطمه دید

اعظم قینانی پیشکسوت و مربی شاخص هندبال به آی دبلیو اسپورتس می‌گوید: ذوب آهن 3 بازیکن خوب خود را از دست داد و نفراتی که جایگزین آن‌ها کرد در سطح نفرات جدا شده نبودند. اعتقاد دارم ذوب آهن با تیم فصل گذشته‌اش قطعاً امسال در بین 4 تیم اول حضور داشت.

او همچنین گفت: شرایط کرونایی یک شرایط ویژه است. شما می دانید که در وضعیت کرونا تمرین تعطیل می‌شود، تیم مجبور است بدون سرمربی یا چند بازیکن، بازی کند. این‌ها بخشی از دلایل است. سقوط ذوب آهن به مجموعه‌ای از دلایل که دست به دست هم داده سقوط کرده است.

اعظم قینانی با بیان این که به طور کلی نوسان عملکردی بازیکنان در چنین سطحی از نظر روحی روانی بسیار است گفت: سطح لیگ امسال از نظر کیفی، پایین‌تر از سال گذشته بود و کرونا مهم‌ترین دلیل این قضیه بود.

گفتگوها از : صمد خزایی

در رابطه با پرونده سقوط ذوب آهن بخوانید:

پرونده سقوط هندبال ذوب آهن (۱) | شکوه سبز در دست سهل‌انگارها

پرونده سقوط هندبال ذوب آهن (۲) | همه مقصران ناکامی گاندوها

سمیه شهریاری : سقوط ذوب آهن باورنکردنی است | هندبال به خانه تکانی نیاز دارد

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=56507
  • نویسنده : حامد اسماعیلی / گفتگو ها : صمد خزایی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.