14
پیش بازی هفته پایانی لیگ برتر فوتبال بانوان؛

شهرداری بم vs وچان کردستان | کورسوی امید برای تیم بی سلاح

  • کد خبر : 57616
  • 25 اسفند 1399 - 10:28
شهرداری بم vs وچان کردستان | کورسوی امید برای تیم بی سلاح
هفته پایانی رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان، ظهر فردا برگزار خواهد شد و شهرداری بم رده دومی به مصاف وچان قعرجدولی خواهد رفت.

به گزارش ” آی دبلیو اسپورتس ” رسانه دختران قهرمان ایران؛ دو تیم شهرداری بم و وچان کردستان برگزار کننده یکی از دو بازی سرنوشت ساز هفته پایانی لیگ برتر فوتبال زنان هستند.

در چارچوب هفته ششم و پایانی دور نهایی لیگ برتر فوتبال بانوان به میزبانی ورزشگاه فجر بم شهرداری بم با تیمی پرغایب و با کورسوی امید به قهرمانی برابر وچان کردستان صف آرایی می کند‌

شهرداری بم ؛ چشم امید به سپاهان

شهرداری بم در فصل جاری، تیم مقتدر فصول اخیر نبوده است. دیگر خبری از صدرنشینی و مسجل شدن قهرمانی چند هفته مانده به پایان لیگ نیست و آن ها شانس زیادی برای تکرار قهرمانی ندارند.

یقه شهرداری بم در لیگ سیزدهم دوبار توسط سپاهان گرفته شد تا طوفان زرد به پادشاهی چندین ساله شاگردان مرضیه جعفری تا حدی  پایان دهد.

شکست بدموقع مدافع عنوان قهرمانی برابر سپاهان احیا شده‌ رضوان رضایی در هفته قبل، شانس آن‌ها را برای کسب جام کمرنگ کرد تا سایه رقیب قدیمی خود را بر سر جام ببینند.

بمی‌ها در بازی فردا محکوم به پیروزی اند و نیم‌نگاهی هم به بازی شهرداری سیرجان-سپاهان دارند تا تکلیف قهرمان این ماراتن جذاب پس از 112 روز مشخص شود.

شهرداری بم در صورتی قهرمان می شود که وچان را شکست دهد و در بازی همزمان سپاهان شهرداری سیرجان را شکست دهد و جز این، راهی برای قهرمانی دوباره شهرداری بم وجود دارد.

شهرداری بم اکنون با 2 پیروزی، 2 تساوی و یک باخت و مجموع 8 امتیاز در رده دوم پشت سر شهرداری سیرجانِ 10 امتیازی قرار دارد.

مشکل بزرگ شهرداری بم غیبت بازیکنان کلیدی است. مونا حمودی مهاجم گلزن شهرداری بم در بازی با سپاهان اخراج شد و این بازی را از دست داده است‌.

سپاهان همچنین فروغ موری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و از طرفی، اوضاع روانی شهرداری بم پس از شکست باورنکردنی در اصفهان برابر سپاهان، متعادل نیست.

 وچان کردستان: تعبیر وارونه یک رویا

نایب قهرمانی فصل قبل رقابت‌ها که امسال از دید اهالی‌فن بخت نخست کسب جام محسوب می‌شد، تیمِ بازی های بزرگ نبود و ضعف های موجود در دروازه و دفاع کار آن‌ها را یکسره کرد.

اشتباهات پرتکرار شاگردان فاطمه صادقی در هفته های اخیر، نتایج را به ضرر وچان رقم زد تا این تیم با کسب تنها 2 امتیاز از 5 بازی در قعرجدول چهارتیمی دور پایانی بایستد. آن‌ها خود را تیم بدشانس لیگ می‌دانند و از عملکرد داوران نیز بسیار گله دارند.

رده چهارم وچان با کسب هر نتیجه‌ای در بازی فردا آن‌ها از پایین جدول جدا نمی‌کند و این باعث شده تا بدون استرس مقابل شهرداری بم حاضر شوند.

رقابت این دو تیم در بازی های پیشین بسیار جذاب دنبال شده و بعید است وچان این بازی را کم‌اهمیت تلقی کند و برای اعاده حیثیت هم که شده، درپی پیروزی و پایان لیگ با کسب 3 امتیاز است.

تیم داوری: شکوه سلطنت!

بی‌شک دیدار پایانی و حساس لیگ برتر، نیازمند تیم داوری با تجربه است تا اشتباهات سهوی قاضیان میدان را به حداقل برساند.

سازمان لیگ و دپارتمان داوری که در دور نخست و هفته های اخیر دور نهایی بسیار مورد انتقاد مربیان و بازیکنان جهت به کارگیری داروان بی تجربه بود، برای قضاوت این دیدار حساس سلطنت نوروزی را به عنوان داور وسط برگزیده است.

علاوه بر ایشان بهاره سیفی‌نهاوندی و حبیبه ربوی به عنوان کمک های اول و دوم داور وسط را در امر قضاوت یاری خواهند کرد. مائده جعفری دیگر داور وسط لیگ نیز در این بازی به عنوان یار چهارم در کوبل داوری حضور دارد.

گلزنان

زهرا قنبری از وچان کردستان با به ثمر رساندن 20 گل در رده دوم جدول برترین گلزنان قرار دارد و اختلاف 2 گله او با صدرجدول، انگیزه های زیادی برای گلزنی به شهرداری بم در کاپیتان تیم وچان به وجود آورده.

مونا حمودی با 7 گل زده بهترین گلزن تیم شهرداری بم به حساب می‌آید اما به دلیل غیبت در بازی فردا، چشم امید گلزنی بمی‌ها به پا های فاطمه گرایلی و سمانه چهکندی است.

زهرا قنبری

شهرداری بم با دریافت تنها 3 گل از 5 بازی، سد سرختی در برابر دروازه تیم‌اش بنا کرده تا همانند مرحله نخست رقابت‌ها، در دور پایانی نیز عنوان برترین خط دفاع را به خود اختصاص دهد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=57616
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.