19

با مهسا پور رحمتی پس از شاهکار آسیایی/ دستمزد لیگ برابر با پول 3 شمشیر شکسته

  • کد خبر : 6032
  • 02 تیر 1397 - 20:09
با مهسا پور رحمتی پس از شاهکار آسیایی/ دستمزد لیگ برابر با پول 3 شمشیر شکسته

مهسا پور رحمتی شمشیر باز خوشنام کشورمان یکی از اعضای تیم ملی شمشیر بازی بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا بود که همراه با تیم ملی برای اولین بار به جمع 8 تیم برتر آسیا رسید.

به گزارش IWSports ؛ رقابت های شمشیر بازی قهرمانی آسیا در تایلند در حالی به انجام رسید که تیم ملی ایران در بخش اپه تیمی توانست برای نخستین بار در حضور قدرت های آسیایی و جهانی به جمع 8 تیم برتر برسد.

مهسا پور رحمتی یکی از اعضای تیم پرافتخار ایران بود. مهسا در گفتگو با “آی دبلیو اسپورتس” در مورد حضور تیم ملی در تایلند و البته چالش های دختران شمشیر باز صحبت کرده است:

پیروزی بر استرالیا با 4 ماه تمرین

در مسابقات شمشیر بازی قهرمانی آسیا رنکینگ اول تا چهارم آسیا حضور دارند و ما باید با بهترین های دنیا بازی کنیم و به همین دلیل در چنین تورنمنتی ، حضور در جمع 8 تیم برتر آسیا کار بسیار دشواری است.

در دوره های گذشته بهترین رتبه ما تیم 13 یا 14 آسیا بود اما امسال با 4 ماه تمرین متوالی ، توانستیم استرالیا را شکست دهیم. 2 شمشیر باز استرالیا در جمع 16 نفر برتر حضور داشتند و امتیازشان از ما بالاتر بود اما به لطف خدا این تیم را حذف کردیم و به جمع 8 تیم برتر آسیا رسیدیم.

گرفتن 25 امتیاز از چین کار کمی نیست

در بازی با چین که تیم اول جهان است ، 45 بر 25 به سود چین بود. گرفتن 25 امتیاز از چین کار کمی نیست به طوری که ژاپن فقط توانسته بود 10 امتیاز ضربه از چین بگیرد.

شک نکنید که اگر کمی بیشتر کار کنیم و 2 یا 3 ماه تمرین پرفشار بیشتری داشته باشیم می توانیم ژاپن را هم شکست دهیم و فقط شاید در برابر چین و کره جنوبی توان برد نداشته باشیم اما در برابر سایر آسیایی ها ، قدرت برد داریم.

نمی دانم به جاکارتا می رویم یا نه

سطح شمشیربازی ایران بالا رفته است. بازی در تورنمنتی که رنک یک و 2 جهان در آن حذف می شوند بسیار دشوار است اما این موفقیت بزرگ را که انتظار آن را می کشیدیم به دست آمده و حالا باید به دنبال اهداف بزرگتری باشیم.

هدف ما نتیجه گرفتن بود و همه ما اهم از شمشیر بازان ، مربیان و فدراسیون برای تیم زحمت کشیدند. قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا به ما گفته بودند که اگر خوب نتیجه بگیرید به بازی های آسیایی جاکارتا هم اعزام می شوید. هنوز نمی دانم تیم ما به جاکارتا می رود یا خیر اما امیدوارم که نگاه مثبتی به شمشیربازی بانوان ایجاد شده باشد.

دستمزد لیگ ؛ پول 3 شمشیر شکسته

شمشیر بازی رشته ای است که 120 نفر در مسابقات آن حضور دارند و یک نفر برای رسیدن به جمع نفرات برتر واقعا باید کیفیت خوبی داشته باشد. اگر خوب عمل نکنید در همان ابتدای راه حذف می شوید و شانس دومی وجود ندارد. یک نفر برای مدال گرفتن باید 12 نفر را شکست دهد. با همه این سختی ها ، نمی دانم چرا تلاش های بچه های شمشیر بازی دیده نمی شود.

مبلغی که به ما به عنوان دستمزد در لیگ می دهند پول 3 عدد شمشیر است که در خلال همان لیگ شکسته می شود در نتیجه نه تنها درآمدی از شمشیربازی وجود ندارد بلکه باید از جیب خودمان هم برای این رشته چندین و چند برابر هزینه کنیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=6032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.