15
بدمینتونیست ایران از پس نماینده چین برنیامد

المپیک توکیو | پایان کار ثریا آقایی با شکست برابر نفر هشتم جهان

  • کد خبر : 64177
  • 06 مرداد 1400 - 7:09
المپیک توکیو | پایان کار ثریا آقایی با شکست برابر نفر هشتم جهان
ثریا آقایی نماینده بدمینتون ایران در المپیک توکیو امروز با پذیر شکست برابر نفر هشتم رنکینگ جهانی از چین، وداعی آبرومندانه با بدمینتون المپیک داشت.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ المپیک توکیو در رشته بدمینتون امروز ادامه یافت و ثریا آقایی نماینده ایران در دومین دیدار خود در گروه G برابر هی بینگ جیائو از چین، تن به شکست داد.

بدمینتونیست چینی که دارنده رنک 8 جهان است در بازی امروز 2 بر صفر ثریا آقایی را شکست داد و با 2 برد در مرحله گروهی، به عنوان صدرنشین گروه G به دور بعد راه پیدا کرد.

در گیم اول، و در دقایق آغازین مسابقه ثریا آقایی نمایشی فراتر از تفاوت جایگاه خود با حریف چینی در رنکینگ جهانی داشت و حریف خود را تحت فشار قرار داد به طوری که جیائو فکر یک پیروزی بی دردسر در گیم اول را از سر بیرون کرد.

در مقاطعی از گیم نخست، اختلاف به حداقل رسید اما از میانه این گیم، جیائو فاصله را از افزایش داد و ثریا آقایی را روی پوئن 11 نگاه داشت و خود، شروع به جمع آوری پوئن های متوالی کرد.

اگر گیم نخست را به دو بخش تقسیم کنیم، بخش دوم گیم کاملا متعلق به جیائو بود و او با فشاری سنگین روی حریف ایرانی، برتری خود را با امتیاز 21 بر 11 در این گیم بر آقایی تحمیل کرد.

گیم دوم اما برای ثریا آقایی ناگوار پیش رفت. امتیاز پشت امتیاز برای جیائو به دست می آمد و آقایی امکان مقابله با حریف قدرتمند و مدعی خود را نداشت.

9 دقیقه طول کشید تا آقایی بتواند دست به یک بازیابی نسبی بزند و در زمانی که 12 بر صفر از حریف عقب افتاده بود توانست 2 امتیاز از حریفش بگیرد و اختلاف را کم کند.

با این حال، تفاوت سطح و آمادگی دو بدمینتونیست با گذشت 10 دقیقه از گیم دوم، دیگر واضح بود که جیائو به زودی صاحب پیروزی قاطعی در این گیم خواهد شد.

در نهایت هی بینگ جیائو از چین با برتری 21 بر 3 در گیم دوم، 2 بر صفر نماینده ایران را شکست داد و به عنوان سرگروه به دور بعد راه پیدا کرد.

نماینده بدمینتون زنان ایران اما با یک پیروزی برابر فاطمه عبدالرزاق از مالدیو، در رده دوم جدول 3 نفره این گروه قرار گرفت و وداعی آبرومندانه با تورنمنت داشت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=64177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.