4
مانع بزرگ در اعزام دختر اصفهانی به مسابقات قهرمانی آسیا

روابط تیره بین فدراسیون بدمینتون و یگانه کرمانی

  • کد خبر : 96243
  • 06 فروردین 1403 - 15:22
روابط تیره بین فدراسیون بدمینتون و یگانه کرمانی
فدراسیون بدمینتون با وجود اینکه یگانه کرمانی سهمیه مسابقات قهرمانی آسیا را در اختیار دارد نمی‌خواهد وی را به این رویداد اعزام کند.

به گزارش افرا ورزش، یگانه کرمانی دختر بدمینتونیست اصفهانی و نماینده ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو بار دیگر خبرساز شده است و باز هم پای فدراسیون بدمینتون در میان است.

یگانه کرمانی سال ۱۴۰۲ در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کرد؛ اما این حضور به‌سختی و با حواشی فراوان اتفاق افتاد جایی که فدراسیون بدمینتون قصد اعزام او را نداشت.

کرمانی درحالی‌که پیش‌تر به‌عنوان نماینده ایران در هانگژو معرفی شده بود ناگهان در چرخشی عجیب از سوی فدراسیون بدمینتون از این سهمیه کنار گذاشته شد و نام علی حیاتی بدمینتون باز پسر ایران جایگزین وی شد.

در آن زمان ورود رسانه‌ها به موضوع و پیگیری‌های یگانه کرمانی از طریق مقامات استانی و کشوری و کمیته ملی المپیک سبب شد وی در نهایت به‌عنوان دومین سهمیه بدمینتون راهی هانگژو شود.

اکنون پس از چند ماه، بار دیگر موضوع یگانه کرمانی در سرخط اخبار بدمینتونی کشور قرار گرفته است. کرمانی سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را دارد؛ اما فدراسیون بدمینتون به او گفته است که قصد اعزامش را ندارد.

نظر فدراسیون بدمینتون این است که در بخش دوبل، نماینده داشته باشد. دختران دوبل ایران در مسابقات بین المللی فجر در یزد روی سکوی سوم قرار گرفتند و اکنون فدراسیون بدمینتون می‌خواهد در دوبل در آسیا نماینده داشته باشد.

یگانه کرمانی دراین‌خصوص می‌گوید:

پس از این که به من گفتند که قصد اعزام تیم دوبل را دارند پیشنهاد دادم که با هزینه شخصی به این رویداد اعزام شوم تا از سهمیه‌ام استفاده کنم؛ اما در عین ناباوری، این پیشنهاد را رد کردند.

به عقیده این دختر بدمینتونیست، برخورد با وی نوعی اقدام تلافی‌جویانه از سوی فدراسیون بدمینتون است؛ زیرا او در موضوع هانگژو، پایش را از گلیمش درازتر کرده و برابر فدراسیون ایستاده است و اهل چشم گفتن نبوده است.

نکته دیگر این که فدراسیون بدمینتون در ادامه روند پاسخگو نبودنش طی سال‌های گذشته این بار نیز سکوت کرده کما این که در موضوع هانگژو نیز سکوت پیشه کرده بود.

در این شرایط، بخش مهمی از توان یگانه کرمانی به‌عنوان سرمایه بدمینتون زنان ایران صرف مقابله با تصمیمات فدراسیون بدمینتون می‌شود. این فدراسیون همواره از ارائه توضیح درباره موضوعات شبهه‌برانگیز طفره رفته است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=96243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.