9
بازی‌های آسیایی هانگژو

حذف یگانه کرمانی در گام نخست بدمینتون هانگژو

  • کد خبر : 94103
  • 11 مهر 1402 - 8:56
حذف یگانه کرمانی در گام نخست بدمینتون هانگژو
یگانه کرمانی بدمینتونیست اصفهانی با شکست برابر نماینده المپیکی مالدیو در همان گام نخست از بازی‌های آسیایی هانگژو کنار رفت.

به گزارش افرا ورزش، بازی‌های آسیایی هانگژو در رشته بدمینتون زنان، امروز سه شنبه یازدهم مهرماه ادامه یافت و یگانه کرمانی برابر حریف خود به میدان رفت.

این بدمینتونیست اصفهانی که به‌عنوان تنها دختر بدمینتون ایران در هانگژو حاضر بود در اولین دور رقابت خود برابر فاطمه عبدالرحمان از مالدیو دو بر یک تن به شکست داد و حذف شد.

عبدالرحمان همان بدمینتون بازی است که در المپیک توکیو برابر ثریا آقایی مغلوب شده بود اما این بار برابر یک ایرانی دیگر به پیروزی رسید و به دور بعد راه یافت.

یگانه کرمانی، برنده در گیم اول اما …

در این مسابقه، یگانه کرمانی در گیم اول و در یک رقابت نفس‌گیر موفق شد ۲۲ بر ۲۰ پیروز شود اما در گیم دوم، بازی در اختیار فاطمه عبدالرحمان بود و این مالدیوی، ۲۱ بر ۱۳ برنده شد تا کار به گیم سوم و پایانی بکشد.

در این گیم حساس که ۲۴ دقیقه طول کشید، یگانه کرمانی ۱۷ بر ۲۱ برابر حریفش تسلیم شد و در نتیجه از دور مسابقات کنار رفت.

“حذف در دور اول” باز هم تکرار شد

این برای سومین دوره متوالی از بازی‌های آسیایی است که نماینده بدمینتون زنان ایران در همان مسابقه اول از بازی‌های آسیایی حذف می‌شود.

در دو دوره گذشته، ساینا نهوال، چهره عنوان دار هندی حریف ثریا آقایی بود و در هانگژو، یگانه کرمانی حریف به مراتب آسان‌تری نسب به آقایی داشت.

یگانه کرمانی در حالی از این رویداد خارج شد که به‌طور کلی، انتظار نتیجه‌گیری از بدمینتون ایران در سطح آسیا وجود ندارد زیرا اغلب قدرت‌های برتر و عنوان داران جهانی در آسیا حضور دارند.

این نظریه وجود دارد که اگر ایران در المپیک توکیو نماینده‌ای در بدمینتون زنان نداشت شاید کمیته ملی المپیک بر مبنای سیاست نتیجه گرایی خود ورزشکاری از این رشته را به هانگژو اعزام نمی‌کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=94103

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.