15
دختر بدمینتونیست، موفق آغاز کرد

المپیک توکیو | پیروزی ثریا آقایی برابر نماینده بدمینتون مالدیو

  • کد خبر : 64009
  • 04 مرداد 1400 - 7:26
المپیک توکیو | پیروزی ثریا آقایی برابر نماینده بدمینتون مالدیو
ثریا آقایی نماینده بدمینتون زنان ایران در المپیک توکیو در نخستین دیدار خود در این مسابقات برابر نماینده مالدیو پیروز شد و تورنمنت را با برد آغاز کرد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ رقابت های بدمینتون المپیک توکیو امروز ادامه یافت و ثریا آقایی نماینده بدمینتون بانوان ایران نخستین دیدار خود را در گروه G برگزار کرد.

آقایی در این بازی به مصاف فاطمه نباهه عبدالرزاق از مالدیو، بدمینتونیست 22 ساله و رنک 252 جهان رفت و توانست 2 بر صفر حریف خود را شکست دهد و شروعی شیرین در این رقابت ها داشته باشد.

با وجود این که نماینده مالدیو شروع خوبی در گیم نخست داشت اما رفته رفته، بازی به قالب واقعی خود نزدیک شد و ثریا آقایی از حریف پیشی گرفت.

روند فاصله گیری آقایی از عبدالرزاق در گیم اول، کُند اما صعودی بود و سبب شد در اواخر گیم نخست، حاشیه امنیتی نسبی برای بدمینتونیست ایرانی پدید آید و پیروزی 21 بر 14 در گیم نخست، حاصل این برتری بود.

در گیم دوم، ثریا آقایی بازی را در دست خود حفظ کرد.  پیشروی دو بدمینتونیست در این گیم، نشانگر فاصله فنی آن دو بود به طوری که فاطمه نباهه عبدالرزاق توان نزدیک شدن و تهدید نماینده ایران را نداشت.

در این گیم، ثریا آقایی در میانه راه با برتری 12 بر 6، اختلاف پوئن مناسبی ایجاد کرد و در ادامه تنها یک پوئن به حریفش داد. پیروزی مقتدرانه 21 بر 7 در این گیم، سبب شد آقایی در نهایت 2 بر صفر برنده این بازی باشد.

ثریا آقایی در دومین دیدار خود روز چهارشنبه 6 مرداد به مصاف هی بینگ جیائو از چین خواهد رفت که در آخرین رده بندی فدراسیون جهانی بدمینتون در رده نهم قرار داشته است.

از هر گروه در مرحله مقدماتی، نفر اول به دور بعد صعود خواهد کرد. ثریا آقایی نخستین دختر بدمینتونیست ایرانی است که توانسته قدم به میدان المپیک بگذارد. مربیگری آقایی را فریبا جلالیان بر عهده دارد.

ثریا آقایی سال گذشته در پی پارگی رباط در جریان لیگ برتر بدمینتون مجبور به عمل جراحی شد و در شرایطی پیچیده و ناباورانه به المپیک رسید و امروز، یک بازگشت تاریخی را جشن گرفت.

نگین امیری پور بازیکن سابق تیم ملی و مربی سازنده این رشته، حضور ثریا آقایی در المپیک توکیو را رخدادی امیدبخش برای آینده بدمینتون زنان ایران عنوان کرده بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=64009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.