11
پس از محرومیت از سوی فدراسیون جهانی

ورود خواننده آمریکایی به ماجرای پوشش تیم هندبال ساحلی زنان نروژ

  • کد خبر : 64287
  • 07 مرداد 1400 - 15:52
ورود خواننده آمریکایی به ماجرای پوشش تیم هندبال ساحلی زنان نروژ
پینک، ترانه سرا و خواننده محبوب سبک پاپ کشور آمریکا در صفحه توییترش علاوه بر حمایت از پوشش اعضای تیم هندبال ساحلی نروژ، خبر از پرداخت جریمه وارد به این تیم داد.

به گزارش “ آی دبلیو اسپورتس ” آژانش ورزش زنان ایران؛ پوشش زنان ورزشکار در بعضی رشته‌های خاص سر و صدای زیادی به پا کرده تا جایی که علاوه بر اعضای تیم هندبال ساحلی نروژ، ورزشکاران دیگری نیز از تحمیل لباس‌های نامناسب ورزشی به آن‌ها احساس نارضایتی کنند.

تیم هندبال ساحلی زنان نروژ یکی از تیم‌هایی است که در رقابت‌های بین‌المللی هندبال، لباسی بسیار پوشیده و بلندتر از بیکینی های مرسوم به تن زنان حاضر در رشته هندبال ساحلی به تن کرده و با این پوشش اعتراض خود را به لباس این رشته اعلام کرد.

اما فدراسیون جهانی هندبال روی خوشش را به نروژی‌ها نشان نداد و برای این تخلف، تیم هندبال ساحلی زنان کشور نروژ را ۱۵۰۰ یورو جریمه کرد.

این اقدام فدراسیون جهانی اعتراضات زیادی را از سوی ورزشکاران سایر رشته های ورزشی که خود با این معضل گریبان گیر بودند، همراه داشت. حتی طراح لباس تیم ژیمناستیک آلمان نیز لباسی تا مچ پا و پوشیده در واکنش به نگاه های جنسیتی برای اعضای تیم طراحی کرد. ژیمناست های این کشور هم با همین لباس ها در المپیک توکیو حاضر و خبرساز شدند.

برخی زنان ورزشکار کشور های اروپایی علی رغم اینکه تعلقات خاصی به دین و ضرورت پوشیدن لباس های مناسب ندارند، اما در صفحات مجازی خود نوشته‌اند که تن به پوشش نامناسب نمی‌دهند. همچنین برخی نیز به تحمیل لباس های نامناسب به زنان ژاپنی و اجبار پوشیدن کفش های پاشنه بلند در ادارات واکنش نشان داده اند.

خبر جریمه نروژی‌ها که بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت، سبب شد تا “پینک” بانوی خواننده سبک پاپ و ترانه سرای معروف آمریکایی به این مسئله ورود و با انتشار متنی در صفحه توییتر خود، علاوه بر حمایت از زنان نروژ اقدام به پرداخت جریمه ۱۵۰۰ یورویی از حساب شخصی خود کند.

البته فدراسیون جهانی هم با اقدامی طعنه برانگیز تمامی این مبلغ را به یک بنیاد خیریه زنان ورزشکار با هدف توسعه ورزش زنان در کشورهای فقیر و مناطق محروم اهدا کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=64287
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.