14
شمشیربازی رشته مظلوم ورزش ایران است

از ارومیه با عشق | همراه با الهه قهرمانی ؛ شمشیربازی و قراردادهای عجیب

  • کد خبر : 64484
  • 09 مرداد 1400 - 21:32
از ارومیه با عشق | همراه با الهه قهرمانی ؛ شمشیربازی و قراردادهای عجیب
شمشیربازی، میراثی قدیمی برای ورزش زنان ایران است. الهه قهرمانی به عنوان یکی از میراث داران، درباره این رشته صحبت کرده است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ ارومیه یکی از قطب‌های شمشیربازی ایران به شمار می‌رود و بخشی از توان بالفعل شمشیربازی زنان ایران نیز متعلق به استان آذربایجان غربی است.

شمشیربازی زنان ایران در سال‌های دور چشم و چراغ ورزش زنان بود و حضور ایران در المپیک ۱۹۷۶ مونترال و پیش از آن، مدال آوری در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران دوران طلایی شمشیربازی بانوان را رقم زد.

حالا چشم این رشته به دخترانی است که عشق، آن‌ها را پای کار شمشیربازی نگه داشته است. در اپه، در سابر و در فلوره، آن‌ها چشم شمشیربازی، این میراث قدیمی ورزش زنان هستند.

الهه قهرمانی شمشیرباز فلوره در گفتگو با “آی دبلیو اسپورتس” گفت: در ایران و به ویژه در ارومیه که از نزدیک شاهد هستم، استعدادهای خوبی در شمشیربازی وجود دارند اما آن چه این استعدادها را رشد می‌دهد برنامه حمایتی و هدف‌دار برای استفاده از این ظرفیت است.

ملی پوش بااخلاق شمشیربازی را رشته مظلوم ورزش ایران می‌داند و به نظر می‌رسد برای این ادعا، حق داشته باشد چنان که اوضاع پوشش رسانه‌ای شمشیربازی زنان و وضعیت قراردادها سند این مدعاست.

قهرمانی می‌گوید: ما شمشیربازها درباره قراردادهای مالی انتظار آن‌چنانی و درخواست‌های ۱۰۰ میلیونی و ۸۰ میلیونی نداریم. در لیگ قراردادهای ما زیر ۱۰ میلیون و زیر ۸ میلیون است به گونه‌ای که امسال ۶٫۵ میلیون تومان قرارداد بستیم. اگر حمایت‌ها بیشتر باشد، شمشیربازی پیشرفت چشمگیری می‌کند.

قهرمانی در گفتگو با درباره اردوها اظهار کرد: شمشیربازی تنها رشته‌ای است که تمرینات در دوران کرونا با تمام پروتکل‌های بهداشتی ادامه یافت. مسیر موفقیت یک شمشیرباز، حضور در مسابقات بیشتر و کسب تجربه است و در شرایط فعلی، در اختیار داشتن اسپانسر می‌تواند این برنامه را محقق کند.

اردوی اخیر ملی پوشان در اصفهان برگزار شد جایی که الهه قهرمانی درباره آن احساس خوبی دارد: ” حدوداً سه هفته پیش آخرین اردوی ما در اصفهان برگزار شد. از اصفهان خاطرات خوبی دارم و هر زمان در اصفهان اردو داریم امکانات خوبی در اختیار ماست و تجهیزات و سالن بزرگ اصفهان، باعث تمرکز بیشتر می‌شود. شایستگی شمشیربازی، سالن‌هایی با این کیفیت در همه شهرهای بزرگ کشور است.

شمشیرباز ارومیه‌ای درباره روند تمریناتش به عنوان یک بازیکن ملی گفت: بعد از اینکه از اردوی آماده سازی ملی برمی گردم، در شهر خودم تمرینات بدنسازی، تکنیک و تاکتیک انجام می‌دهم. در حال حاضر در فصل بدنسازی قرار داریم و دو ماه دیگر مسابقات بین‌المللی آغاز خواهد شد. نمی‌توانم هیجانم برای بازگشت به مسابقه را پنهان کنم.

قهرمانی عقیده دارد دغدغه اصلی شمشیربازها همواره اسپانسر است. به گفته الهه قهرمانی، هر زمان از شمشیربازی پشتیبانی مالی صورت گرفته، تمرکز بازیکنان و خروجی فنی آن‌ها به نحو محسوسی افزایش یافته و شمشیربازی برای یافتن حامیان، باید بیشتر به نمایش گذاشته شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=64484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.