17
در گفت‌وگو با بانوی لژیونر دوچرخه سواری

ماندانا دهقان : تا در تورنمنت خارجی رکاب نزنیم لژیونر شدن ممکن نیست

  • کد خبر : 64592
  • 12 مرداد 1400 - 15:49
ماندانا دهقان : تا در تورنمنت خارجی رکاب نزنیم لژیونر شدن ممکن نیست
ماندانا دهقان لژیونر دوچرخه سواری می گوید فاصله دوچرخه سواران ایرانی با نفرات سطح اول جهان نجومی نیست و حضور در تورنمنت تعیین کننده است.

به گزارش “ آی دبلیو اسپورتس ” آژانس ورزش زنان ایران؛ ماندانا دهقان لژیونر دوچرخه سواری ایران که در مسابقات گرند پری ترکیه حضور داشت، در مسابقات دوچرخه سواری تایم تریل کشور نیز از خود رکوردی قابل توجه به جا گذاشت.

با این حال برای ماندانا دهقان و سایر رکابزنان، بحران کرونا مانع بزرگی در مقابل روند برگزاری مسابقات داخلی و اعزام به مسابقات خارجی بوده است به طوری که با هر پیک کرونا چندین و چند مسابقه لغو شده است.

ماندانا دهقان در خصوص تأثیر کرونا بر برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری اظهار کرد: در یک دوره که اوضاع کرونا در کشور بهبود یافت، رقابت‌های قهرمانی کشور برگزار شد و توانستیم در آن شرکت کنیم اما جز آن، تقریبا در هیچ مسابقه رسمی دیگری شرکت نکرده ایم و این برای یک دوچرخه سوار، یک چالش است.

ملی پوش دوچرخه‌سواری افزود: قرار بر این بود که لیگ د.چرخه سواری بانوان برگزار شود و زمان آن به صورت منظم اعلام شود؛ اما به دلیل کرونا مسابقات داخلی لغو شد و دیگر اعزامی هم به تورنمنتی خارجی نداشتیم.

وی در خصوص برنامه‌های آینده‌اش عنوان کرد: در حال حاضر مسابقات قهرمانی جهان در  بلژیک را اواخر شهریور ماه پیشرو داریم ولی مشخص نیست که فدراسیون دوچرخه سواری تیم را به این رقابت‌ها اعزام خواهد کرد یا خیر.

دهقان در خصوص حضور در رقابت‌های گرندپری ترکیه نیز اظهار کرد: سطح این رقابت‌ها بسیار بالا بود و به شکل ۴ مسابقه تک مرحله ای برگزار شد. ۲ مرحله از مسیر مسابقه سربالایی و ۲ مرحله به صورت کوهستانی برگزار شد و در این شرایط دوری از مسابقه، تجربه ارزشمندی بود.

ملی پوش دوچرخه سواری ایران ضمن اشاره به اینکه ۳ شرکت کننده المپیک در مسابقات گرند پری ترکیه حضور داشتند، تشریح کرد: در آن مسابقات موفق شدم یک نفر از المپین ها را بگیرم و این نشان دهنده‌ این است که دوچرخه سواران ایرانی فاصله نجومی با رکابزنان سطح اول دنیا ندارند.

او ادامه داد: دوچرخه سواران اروپایی، چون در مسابقات زیادی شرکت کرده بودند، آمادگی کامل داشتند. در صورتی که این مسابقات، نخستین اعزام برون مرزی ما طی سال اخیر بود. همین بی تجربگی باعث ضعف ما شد و کاملاً آن را احساس می‌کردیم.

دهقان با ذکر اینکه تیم عراقی اسپانسر بانوان دوچرخه سواری ایران شد، خاطرنشان کرد: سطح دوچرخه سواری عراق پایین‌تر از ایران است. آن‌ها اسپانسر رکاب‌زنان ایران می‌شوند تا ما از نظر فنی و بالا بردن سطح این رشته کمک‌رسان باشیم. این یک تعامل دوجانبه بین ما و آنهاست.

ملی پوش دوچرخه سواری ایران در خصوص روند لژیونر شدنش بیان کرد: ما ورزشکارها اگر به مسابقات خارجی اعزام نشویم و فقط در مسابقات داخلی شرکت کنیم به تیم‌های خارجی ورود پیدا نمی‌کنیم. کسی نتایج مسابقات داخلی ایران را چک نمی‌کند و راهی جز حضور در تورنمنت های خارجی نیست.

دهقان می گوید تیم‌های خارجی در مسابقات برون مرزی ورزشکار را دنبال و با او ارتباط برقرار می‌کنند و شرکت در ماده‌های مختلف و امتیازان رکابزنان ایرانی برای تیم‌های خارجی مهم است و از این طریق از آن ها شناخت پیدا می‌کنند.

دهقان با ذکر این نکته که با هزینه شخصی در مسابقات مختلفی در امارات شرکت کرده، گفت:  تیم ال اصیل امارات در سال ۲۰۱۸ و مکس واترزلی هلند در سال ۲۰۱۹ از من درخواست کردند که در اردوی آن‌ها شرکت کنم و اگر نتیجه خوبی داشتم برای مسابقات من را انتخاب کنند که پس از اردویی چهارده روزه، این اتفاق رخ داد.

وی در واکنش به شرایط بازگشت به ایران اظهار کرد: اگر موقعیتی پیش بیاید دوست دارم دوباره به اروپا برگردم. اروپا مسابقات سطح بالایی دارد و باعث پیشرفت بیشتری می‌شود گرچه این موضوع با توجه به شرایط سخت ما برای حضور در تورنمنت های خارجی، آسان نیست.

دهقان در خصوص اقدامات فدراسیون نیز چنین گفت: فدراسیون قول داد که گامی بسیار بزرگ در پیشرفت بانوان بردارد. امیدوارم این اتفاق تحقق یابد و هرچه زودتر برنامه ها ارائه شود تا ما نیز مطلع شویم و برای مسابقات آینده برنامه ریزی کنیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=64592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.