13
گفتگو با محمد براتی قائم مقام مدیرعامل فتح صدر البرز

حرفه‌ای مثل فتح صدر البرز | کمپ مجهز فتح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 65680
  • 30 مرداد 1400 - 19:40
حرفه‌ای مثل فتح صدر البرز | کمپ مجهز فتح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
محمد براتی قائم مقام باشگاه فتح صدر البرز از برنامه‌های باشگاه برای فصل آینده لیگ تکواندو صحبت کرده است. از تلاش برای قهرمانی تا احداث کمپ مجهز و حمایت از مربیان سازنده.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران، باشگاه فتح صدر البرز، در ۲ سال ابتدایی حضور خود در لیگ تکواندو بانوان توانست به ۲ مقام قهرمانی بزرگسالان دست یابد.

باشگاه کرجی امسال نیز با نفرات خوشنامی که در اختیار دارد از شانس قابل‌توجهی برای تکرار قهرمانی‌های خود برخوردار است.

محمد براتی قائم مقام باشگاه فتح صدر البرز است که امور اجرایی قهرمان لیگ تکواندو را در اختیار دارد. او در گفتگویی با آژانس ورزش زنان ایران درباره آینده باشگاه صحبت کرده است:

کرونا تیم‌ها را فراری داد اما ما هستیم

براتی در رابطه با برنامه های آتی باشگاه فتح صدر گفت:«برای سال جاری چند ماه است که برنامه ریزی انجام داده‌ایم و طبق لیست کادر فنی تیم بزرگسالان با بازیکنان مدنظر صحبت شد؛ قرارداد آنها را تمدید کردیم، چرا که هدف اول باشگاه حفظ شاکله اصلی تیم بود.

قائم مقام باشگاه فتح صدر البرز تاکید دارد بازیکنان این تیم از بهترین‌های ایران و تیم ملی هستند که ۲ سال پیاپی با اقتدار قهرمان لیگ برتر تکواندو شدند و معتقد است هدف باشگاه، کسب سومین عنوان قهرمانی پیاپی است.

در سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و بالا رفتن هزینه تیم داری، تیم‌های زیادی از لیگ تکواندو زنان انصراف دادند؛ اما مجموعه فتح با نگاه ویژه مهندس شریفی مدیرعامل باشگاه، تیم را در این رقابت‌ها شرکت داد، تا بازیکنان بااستعداد تکواندو بدون تیم نمانند و با حضور در لیگ آمادگی خود را حفظ کنند.

اکنون محمد براتی می گوید امسال نیز برای هر ۲ تیم برنامه ویژه‌ای داریم و منتظر مشخص شدن نحوه برگزاری لیگ در سال جدید و صدور مجوزهای لازم برای شروع تمرینات هستیم.

استقبال بی‌نظیر از طرح استعدادیابی

برنامه‌های فتح صدر البرز محدود به تیم بزرگسالان نیست. با وجود قدمت کم، این باشگاه برنامه‌ای جدی و بلندمدت برای پرورش ستاره‌های آینده را آغاز کرده است.

قائم مقام مدیرعامل فتح صدر البرز در این باره می‌گوید:«در لیگ‌های پایه برای پشتوانه سازی و کشف استعداد، سال گذشته برای اولین بار در لیگ برتر نوجوانان شرکت کردیم و موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شدیم.

امسال نیز در ابتدای سال طی فراخوانی کشوری، استعدادیابی انجام شد که استقبال بی نظیر علاقه‌مندان به تکواندو از اکثر نقاط کشور ما را غافلگیر کرد و به لطف خدا با نظر کادر فنی تیم به خوبی تقویت شد.»

از مربیان سازنده را حمایت می‌کنیم

از برنامه‌های باشگاه فتح صدر البرز این است که علاوه بر استعدادیابی در میان دختران مستعد تکواندوکار، مربیان سازنده را نیز در اقصی نقاط کشور بیابد.

براتی در این خصوص می‌گوید::«مربیان زحمتکش و سازنده‌ای که در سراسر ایران عزیز زحمت می‌کشند و بازیکنان آن‌ها به باشگاه فتح می‌پیوندند، مورد حمایت مادی و معنوی باشگاه قرار می‌گیرند. این، انگیزه‌ای برای مربیان سازنده در سراسر کشور است.

اهداف فتح صدر البرز، اهدافی ملی است

براتی در مورد اهداف مدنظر فتح صدر البرز گفت:«باشگاه فتح از ۳ سال قبل با برنامه ریزی دقیق تصمیم به حضور در عرصه تکواندو گرفت و با توجه به اینکه همیشه بخش بانوان ما در ورزش کمتر از آقایان مورد توجه قرار می‌گیرد، تصمیم گرفتیم ابتدا پر قدرت در بخش بانوان حضور پیدا کنیم.

اولین اقدام، تشکیل یک باشگاه با ساختار مشخص و حرفه‌ای بود؛ چرا که هدف ما کمک به نوجوانان و جوانان ایران بود. هزینه کردن در ورزش به خصوص بخش بانوان در تکواندو، نه برگشت سرمایه دارد و نه آنچنان از لحاظ تبلیغاتی قوی است که سرمایه گذار را قانع کند تا حرفه‌ای تیم داری و هزینه کند.

همان‌طور که بارها مهندس شریفی مدیرعامل مجموعه در مصاحبه‌های خود گفتند، هدف ما کسب مدال طلای المپیک و جهان توسط شیر دختران غیور کشورمان و بالا رفتن پرچم مقدس کشورمان است.

برای اولین بار در لیگ‌های تکواندو تیمی با ساختار و چارت سازمانی تشکیل دادیم. در حال حاضر بخش‌های روابط عمومی، فرهنگی و پزشکی با حضور بهترین نفرات راه‌اندازی شده و در حال تکمیل کردن ساختار باشگاه هستیم.»

فتح صدر البرز کمپ تمرینی حرفه‌ای راه‌اندازی می‌کند

قائم مقام مدیرعامل قهرمان لیگ تکواندو خبر از اتفاقی جالب و کم‌نظیر در ورزش زنان ایران داده است که جدیت این باشگاه در اهداف خود را نشان می‌دهد.

براتی وعده داده است که فتح صدر البرز در حال احداث کمپ تمرینی حرفه‌ای و با استانداردهای روز دنیا است که با داشتن سالن‌های تمرینی مختلف، سالن بدنسازی، استخر، سالن پزشکی، خوابگاه و… می‌تواند علاوه بر اردوهای داخلی، اردوهای تیم‌های خارجی را نیز میزبانی کند.

به گفته براتی، احداث کمپ فتح صدر البرز، هدیه‌ای به ورزش ایران است.

بازیکنان در فتح صدر البرز از صبح تا شب در اختیار باشگاه هستند

او همچنین درباره متد آماده‌سازی بازیکنان در باشگاه فتح صدر البرز می‌گوید: “جالب است بدانید در باشگاه فتح مانند تیم‌های حرفه‌ای اروپایی بازیکنان از زمانی که وارد فصل آماده سازی می‌شوند، به طور کامل از صبح تا شب در اختیار باشگاه هستند و تمامی برنامه‌های تمرینی، تغذیه «بازیکنان صبحانه، ناهار، شام را در باشگاه صرف می‌کنند.”

امور پزشکی و درمانی در این باشگاه زیر نظر کادر مجرب مجموعه صورت می‌پذیرد و همانند بسیاری از باشگاه‌ها، این‌گونه نیست که بازیکن فقط روزی ۲ ساعت برای تمرین بیاید و سپس به دنبال برنامه‌های خود باشد.

براتی عنوان می‌کند: همین نگاه حرفه‌ای باعث شد چند بازیکنان ملی سابق که حتی تصمیم داشتند دیگر در لیگ بازی نکنند یا حتی تکواندو را کنار بگذارند، با حضور در فتح صدر البرز احیا شوند. به طوری که بخش اعظم نفرات تیم ملی و بازیکنان اعزامی به مسابقات آسیایی از باشگاه فتح بودند و شاهکار اصلی هم این بود که هر ۳ بانویی که به المپیک توکیو اعزام شدند عضو باشگاه فتح بودند.»

تمدید قراردادها

براتی در مورد عقد قرارداد با هوگو پوشان فتح صدر گفت: «برای اولین بار قرارداد بانوان تکواندوکتر را جهت حمایت از این قهرمانان، به صورت حرفه‌ای در ۸ صفحه منعقد کردیم و مبالغ عرف در تکواندو بانوان را چندین برابر کردیم. در سال اول حضور که لیگ قبل دوران کرونا برگزار شد، پس از عقد قرارداد، به حساب بازیکنان پیش پرداخت واریز می‌شد و نیم فصل و پایان فصل مابقی قرارداد به همراه پاداش قهرمانی به طور کامل پرداخت کردیم.

او در خصوص تمدید با بازیکنان گفت: حدود ۹۰ درصد اعضا تیم قرارداد خود را تمدید کردند و اخیراً هم ۳ بازیکن المپیکی باشگاه (ناهید کیانی، ملیکا میرحسینی وکیلی و کیمیا همتی) قراردادهای خود را تمدید کردند. امیدوارم در کنار هم به سمت موفقیت‌های بیشتر حرکت کنیم.

سازمان لیگ، آسیب شناسی کند که چرا باشگاه‌ها می‌روند

قائم مقام فتح صدر در رابطه حمایت‌های فدراسیون و هیئت تکواندو البرز صحبت کرد و گفت: شاید در ابتدای حضور باشگاه فتح، برداشت‌ها به این گونه بود که، مجموعه فتح هم یک حضور گذرا در لیگ خواهد داشت و مثل خیلی از تیم‌هایی که سالیان گذشته در لیگ تکواندو حاضر شدند، پس از یکی ۲ سال انصراف می‌دهد؛ اما باشگاه فتح ثابت کرد که با برنامه، وارد تکواندو شده است.

براتی از تلاش‌های انجام شده توسط فدراسیون تکواندو قدردانی کرد اما گفت: پیشنهاد ما به سازمان لیگ این است که یک آسیب‌شناسی انجام دهد؛ چرا طی سالیان اخیر، تیم‌ها و حامیان مالی زیادی در لیگ بانوان حضور پیدا کردند اما این حضور ثبات نداشته و هر سال با تعداد تیم‌های متفاوت و اسامی مختلف برگزار می‌شود؟

قائم مقام باشگاه فتح صدر البرز ادامه داد: می‌شود با در نظر گرفتن برخی برنامه‌های تشویقی، فضایی برای برندسازی فراهم شود و لیگ تکواندو مانند رشته‌های دیگر هر سال با حضور تیم‌های مشخص و اسامی ثابت برگزار شود تا لیگ جذاب‌تر و پویاتری شاهد باشیم.

مقام مسئول باشگاه فتح خواستار توجه به مربیان فعال شد و گفت: همان‌طور که بازیکنان از دل لیگ برای تیم‌های ملی انتخاب می‌شوند، نگاه ویژه هم به مربیان باشگاه‌های حاضر در لیگ جهت حضور در تیم‌های ملی داشته باشند تا انگیزه مربیان زحمتکش تکواندو هم بالاتر رفته و شاهد جذاب‌تر شدن لیگ باشیم.

رییس فدراسیون ما را نمی‌بیند!

براتی همچنین عنوان کرد: گلایه‌ای هم که باید به آن اشاره کنم این است که، ما سال سوم حضور در تکواندو را تجربه می‌کنیم و نزدیک به یک سال است درخواست ملاقات حضوری با ریاست فدراسیون را داریم تا در خصوص برنامه‌ها و اهداف باشگاه با ایشان صحبت و مشاوره داشته باشیم و راه‌های همکاری دو جانبه، جهت کمک به تکواندو کشور و تیم‌های ملی را بررسی کنیم.

جلسه مد نظر باشگاه فتح صدر البرز البته هنوز که هنوز است محقق نشده: “متاسفانه تاکنون این مهم میسر نشده که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این اتفاق بیفتد و ما به عنوان بخش خصوصی که در تکواندو حضور پیدا کردیم، دلگرم شویم و با قدرت بیشتری به کارمان ادامه دهیم.”

انتظار ما از هیئت تکواندو استان البرز بیش از این است

قائم مقام باشگاه فتح صدر البرز در خصوص تعامل با هیئت تکواندو استان البرز گفت: چون واقعاً هدف ما کمک به تکواندو بوده، در زمان‌های مختلف حتی اسپانسر هیئت تکواندو نیز شدیم و به این مجموعه هم کمک کردیم؛ اما اگر بخواهم صادقانه بگویم آن بازخورد حمایتی، بخصوص حمایت معنوی که مد نظرمان بود، دریافت نکردیم و انتظارمان بیش از این بود.

براتی عنوان کرد: ضمن تقدیر از زحمات مهندس محمد نوذری که چیزی نزدیک به ۳۰ سال سکاندار مدیریت تکواندو البرز بودند و آن را به یکی از قطب‌های تکواندو تبدیل کردند، امیدواریم نفر بعدی که رأی اعتماد مجمع را می‌گیرد و بر مسند ریاست هیئت تکواندو البرز می‌نشیند به این موضوع توجه داشته باشد که، حدود ۱۵۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم از حضور مجموعه فتح در تکواندو کسب درامد می‌کنند که می‌بایست این مجموعه به عنوان بخش خصوصی بیشتر مورد حمایت دلسوزانه و برادرانه مسئولین قرار بگیرد تا با قدرت بیشتری در جهت حمایت از ورزش تکواندو و نوجوانان این مرز و بوم قدم بردارد.»

تجلیل از هوگوپوشان المپین

او در مورد مراسم تجلیل از ملی پوشان حاضر در المپیک توکیو اظهار کرد:«با توجه به اینکه نگاه باشگاه فتح همیشه نگاه ملی بوده است، قصد داشتیم قبل از اعزام تیم ملی به آوردگاه المپیک، با حضور در اردوی تیم ملی نه فقط از بازیکنان مجموعه خودمان بلکه از کلیه بازیکنان حاضر در اردو و کادر فنی محترم تیم ملی بابت زحماتشان در مسیر المپیک تجلیل به عمل آوریم.

قائم مقام باشگاه فتح صدر البرز  افزود: با توجه به نزدیک بودن تاریخ اعزام و شیوع ویروس کرونا و قرنطینه بودن اعضا تیم، شرایط تجلیل فراهم نشد و پس از برگزاری مسابقات و کمتر از ۲۴ ساعت پس از برگشت اعضا تیم مراسمی را تدارک دیدیم تا از این قهرمانان تجلیل کنیم.

براتی گفت: معتقدیم این عزیزان زحمت خود را کشیدند و ما در زمان شکست و پیروزی کنار قهرمانان خود هستیم. می‌بایست با حمایت از این قهرمانان و با وحدت و همدلی، کار نیمه تمام تکواندو بانوان را در المپیک ۲۰۲۴ تکمیل کرده و مدال طلا را کسب کنیم.

فعال توسعه تکواندو زنان همچنین خاطرنشان کرد: علاقه‌مند بودیم مراسم با شکوهی را با حضور همه عزیزان برگزار کنیم اما به دلیل شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراسمی را با حضور مدیران و کادر فنی باشگاه، قهرمانان و خانواده‌های محترمشان برگزار کردیم و از زحمات عزیزان تجلیل کردیم. مایلم از طریق رسانه شما اعلام کنم که مجموعه فتح صدر البرز با تمام توان در کنار تیم‌های ملی تکواندو تا المپیک ۲۰۲۴ و کسب بهترین نتیجه خواهد بود.

سخن پایانی

جا دارد ضمن تقدیر و تشکر از آژانس ورزش زنان ایران، از طریق رسانه شما از زحمت کشان فدراسیون تکواندو، هیئت تکواندو استان البرز، مدیرعامل دلسوز باشگاه مهندس شریفی، کادر مدیریتی باشگاه، کادر فنی تمامی رده‌ها، بازیکنان و به ویژه از خانواده‌های محترم بازیکنان که همیشه یار و همراه ما بودند تقدیر و تشکر کنم.ش

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=65680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.