13
برای تمام کردن یک کار نیمه تمام بر می‌گردد

بازگشت دوباره یخ نورد به صخره‌ها | خوش برگشتی، زینب موسوی!

  • کد خبر : 66934
  • 15 شهریور 1400 - 17:18
بازگشت دوباره یخ نورد به صخره‌ها | خوش برگشتی، زینب موسوی!
زینب کبری موسوی ستاره یخ نوردی ایران اعلام کرد به زودی به میادین بین‌المللی باز می‌گردد و به دوران دوری‌اش از صخره‌ها پایان می‌دهد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ زینب کبری موسوی مدال آور جهانی یخ نوردی ایران که ۲ سال است در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده سرانجام اعلام کرد که می‌خواهد دوباره مسابقه دهد.

دارنده مدال برنز مسابقات جهانی یخ نوردی در زمستان ۲۰۱۹ برای آخرین بار در صحنه جهانی ظاهر شد و پس از آن طی فعل و انفعالاتی از ورزش قهرمانی کناره گرفت اما خبر خوش، بازگشت او به دنیای برف و یخ است.

مسابقات یخ نوردی با شروع سال میلادی آغاز و تمامی رویدادها به مدت ۲ الی ۳ ماه در فصل سرد سال برنامه‌ریزی می‌شود. با شروع سال ۲۰۲۲، مسابقات جهانی و آسیایی برگزار خواهد شد و یخ‌نوردان را از اقصی نقاط جهان گردهم خواهد آورد.

زینب کبری موسوی در قاره پیر، یک بار قهرمان و یک بار نایب قهرمان آسیا شده است. در سطح جهانی، او ۴ بار توانست در بخش تیمی قهرمانی جهان را کسب کند و یک بار نیز بخش انفرادی، در یک قدمی سکو قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۹ بود که او تا تاریخ سازی به عنوان یخ نوردی ایرانی که روی سکوی جهانی انفرادی قرار می‌گیرد، فاصله زیادی نداشت اما با فاصله ناچیزی پنجم جهان شد. حواشی و اتفاقاتی در آن زمان برای تیم یخ نوردی رخ داد که نتیجه آن اعزام نشدن تیم ملی به مسابقات بعدی بود.

زینب کبری موسوی در این باره به آژانس ورزش زنان ایران می‌گوید: اعزام نشدن به مسابقات قهرمانی جهان سبب شد ضربه روحی شدیدی به من وارد شود. درست قبل از این اتفاق، خواهر جوانم را در اتفاقی ناگوار و با اشتباه یک پزشک از دست دادم و تمام امید من برای بازگشت انرژی به خودم و خانواده، حضور در مسابقات جهانی بود که آن هم لغو شد.

لغو اعزام تیم ملی ایران به جام جهانی یخ نوردی سبب شد موسوی که تحت فشار روانی شدیدی قرار داشت اعلام کند دیگر در هیچ رویدادی شرکت نخواهد کرد. او حتی چندی بعد گفت که قصد دارد به هیمالیا برود و ممکن است دیگر به ایران باز نگردد.

زینب موسوی قهرمان یخ نوردی ایران از ورزش قهرمانی خداحافظی کرد

پس از حدود ۳ سال دوری از مسابقات جهانی، حالا او تصمیم گرفته به دنیای قهرمانی باز گردد:”راهی که من رفتم رو به انتها بود. به مدال نزدیک بود اما آن اتفاقات رخ داد و نیاز داشتم که دور باشم. حالا وقت تمام کردن کاری رسیده که فکر می‌کنم برای اتمامش باید برگردم.”

موسوی می‌گوید آرزوی دیرینه‌اش این است که قهرمان جهان شود اما تاکید می‌کند که بازگشت به صخره‌ها پس از سه سال دوری از میادین، و رقابت با رقبای روس که امکانات کاملی دارند آسان نیست.

یخ نورد شاخص ایران می‌گوید: تمریناتم را در حال حاضر در طبیعت دنبال می‌کنم و اواخر ماه ژانویه (اوایل زمستان ۱۴۰۰) مرحله اول مسابقات جهانی کره جنوبی در پیش است. در فوریه، آمریکا میزبان مسابقات است و ۲ مسابقه بعدی از سری رقابت‌های جام جهانی یخ نوردی در روسیه برگزار خواهد شد.

مورد ویژه در مورد زینب موسوی این است که او تلاش می‌کند به یک داور جهانی تبدیل شود: “دوره داوری یخ نوردی را گذرانده‌ام. مسابقات جوانان جهان در ژانویه ۲۰۲۲ در سوییس برگزار می‌شود و قصد دارم در حاشیه این مسابقات در دوره بازآموزی شرکت کنم و علاوه بر فعالیت به عنوان یک یخ نورد، به یک داور جهانی هم تبدیل شوم.”

زینب کبری موسوی در پایان می‌گوید: “در مدتی که دور بودم از همه کسانی که به من انرژی دادند سپاسگزارم. عشق به آنهاست که سبب شده عزم خود را برای بازگشت، جزم کنم. امیدوارم اتفاقات خوش برای یخ نوردی رخ دهد و بتوانم به اولین زن ایرانی تبدیل شوم که روی سکوی انفرادی مسابقات جهانی می‌رود.”

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=66934
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.