15
پای‌کوبی نزدیک است

همه‌ی گزینه‌های روی میز برای صعود هندبال ایران به مسابقات جهانی

  • کد خبر : 67293
  • 23 شهریور 1400 - 11:32
همه‌ی گزینه‌های روی میز برای صعود هندبال ایران به مسابقات جهانی
غیر از دو سهمیه رزرو شده برای قدرت‌های آسیا، به نظر می‌رسد قرعه ایران در هجدهمین دوره هندبال زنان آسیا به میزبانی اردن نوید روزهای خوب و صعود به رقابت‌های جهانی را می‌دهند.

به گزارش ” آی دبلیو اسپورتس ” آژانس زنان ایران؛  تیم ملی هندبال زنان در مسابقات قهرمانی آسیا در گروه دوم قرار گرفته و در اردن به میدان خواهد رفت. مسابقاتی که دروازه ورود به جام جهانی هندبال زنان در اسپانیا به شمار می‌رود.

کره جنوبی و ژاپن به عنوان قدرت‌های سنتی هندبال زنان آسیا، تیم‌هایی هستند که صعود آنها به مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا تقریباً قطعی است. بدین صورت ۲ سهمیه از ۵ سهمیه آسیایی هندبال زنان را باید رزرو شده دانست.

در گروه کشورمان تیم ژاپن حضور دارد که باید سند تیم نخست گروه را به نام چشم بادامی‌ها زد. دید گذرا به تیم‌های حاضر در گروه ایران نگاه‌ها را به سمت اردن به عنوان میزبان رقابت می‌برد.

سابقه تقابل هندبال ایران و اردن به ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ و رقابت‌های غرب آسیا در کشور اردن باز می‌گردد که شیدا فلاحی کاپیتان تیم ما بود و داوران عمانی قضاوت بازی را به عهده داشتند.

در آن دیدار که با حساب ۲۸-۱۵ بسود کشورمان به پایان رسید، پیکره اصلی تیم را بازیکنانی تشکیل می‌داد که امسال به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شده‌اند.

در روز چهارشنبه دوم اسفند ۱۳۹۶ تیم کشورمان در برابر سوریه قرار گرفت و شقایق باپیری کاپیتان تیم ایران در آن دیدار ۶ گل به ثمر رساند.؛ تا بازی با حساب ۲۳-۸ بسود ایران به پایان برسد.

شرایط تیم‌های دیگر هم‌گروه، یعنی کویت و فلسطین برای ما سخت به نظر نمی‌رسد. هرچند کویت با برگزاری اردو در بوسنی سعی داشته که تیم آماده‌ای را به مسابقات روانه کند؛ اما با بررسی سابقه آنها و مقام‌های دهم و یازدهمی، نمی‌توان شانس فراوانی برای کویتی‌ها قائل شد.

در گروه مقابل یعنی گروه A رقابت‌ها، کره جنوبی بخت نخست صدرنشینی گروه خواهد بود. با بررسی پیشینه تیم‌های حاضر در این گروه به نظر می‌رسد قزاقستان با وجود ناتالیا ایلینا رتبه دوم و ازبکستان، هنگ‌کنگ و سنگاپور رتبه‌های بعدی گروه را کسب کنند.

نحوه صعود تیم‌ها از گروه‌های دوگانه بدین صورت است که تیم اول و دوم هر گروه به جمع چهارتیم برتر صعود خواهند کرد و به‌صورت ضربدری به مصاف هم خواهند رفت.

برندگان به فینال و بازندگان به دیدار رده بندی خواهند رفت و از سوی دیگر تیم سوم گروه B با تیم چهارم گروه A و تیم سوم گروه A با تیم چهارم گروه B جهت کسب مقام‌های پنجم به بعد رقابت خواهند کرد.

روی کاغذ و با در نظر گرفتن سوابق رویارویی‌ها، در گروه A تیم‌های کره جنوبی و قزاقستان و از گروه Bتیم‌های ژاپن و ایران به جمع چهارتیم صعود خواهند کرد که در مرحله نیمه نهایی تیم کره جنوبی به مصاف تیم ملی ایران و تیم ژاپن به مصاف قزاقستان خواهد رفت.

اگر بخواهیم صادقانه به این بخش ماجرا نگاه بیندازیم، از آنجا که کره جنوبی و ژاپن قدرت‌های بلامنازع هندبال زنان آسیا هستند، پس تیم‌های شرق آسیا دیدار فینال را برگزار و ایران و قزاقستان در رده بندی مصاف خواهند کرد.

در بدترین حالت ممکن و در صورت عدم صعود به جمع چهارتیم، اگر تیم ایران در جایگاه سوم گروه خود قرار بگیرد باید با تیم چهارم گروه مقابل رقابت کند که در این صورت هم بعید به نظر می‌رسد که دختران باغیرت ایرانی در میان پنج تیم برتر آسیا قرار نگیرند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=67293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.