17
آرزوی موفقیت برای تیم ملی و دیگر هیچ

زهرا خواجوی و دوری مصلحتی از تیم ملی | سایه روشن‌های زندگی دروازه‌بان

  • کد خبر : 67549
  • 27 شهریور 1400 - 13:37
زهرا خواجوی و دوری مصلحتی از تیم ملی | سایه روشن‌های زندگی دروازه‌بان
زهرا خواجوی اینجاست و تیم ملی فوتبال در تاشکند. سنگربان همدانی و خوشنام لیگ برتر فوتبال زنان سکوت کرده و جای خود را به دیگران سپرده است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ زهرا خواجوی سال‌هاست که در تیم‌های لیگ برتری و تیم‌های ملی پایه در فوتبال ایران مشغول به فعالیت است اما زندگی حرفه‌ای او در یکی دو سال اخیر دستخوش تغییر شده است.

او از همدان، راه پیشرفت را به سوی تبدیل شدن به یک دروازه‌بان موفق به سرعت طی کرد، دروازه‌بان تیم ملی جوانان شد و در نهایت در لیگ برتر در تیم‌های بزرگ بازی کرد.

اتفاق ویژه برای او وقتی رخ داد که آمار کلین شیت (گل نخوردن در بازی‌های پیاپی) قابل توجهی را ثبت کرد و آمار او از سوی برخی رسانه‌ها با دروازه‌بانان لیگ برتری مردان مقایسه شد.

این مقایسه در مقطعی او را در صدر کانون توجهات قرار داد و اسم او را به گوش کسانی رساند که اطلاع کمی از فوتبال زنان داشتند. خواجوی با پیراهن تیم وچان کردستان این موفقیت را کسب کرد.

پیوستن زهرا خواجوی به ذوب آهن، شرایط تازه‌ای برای او مهیا کرد. ذوب آهن همیشه یک گزینه مناسب برای یک ورزشکار حرفه‌ای است و خواجوی یک فصل را در اصفهان گذراند اما همکاری دوجانبه خواجوی – ذوب در نزدیکی خط پایان خود قرار دارد.

با وجود قراردادی ۳ ساله، که در ابتدای فصل ۹۹ منعقد شد زهرا قصد جدایی از جمع گاندوها را دارد: “تصمیم من برای جدایی جدی است. ذوب آهن تیم بزرگی است اما جدایی من مطمئناً به سود باشگاه و خودم است. منافع طرفین در این جدایی است.”

زهرا خواجوی تورنمنت سوچی کوبان اسپرینگ تیم ملی فوتبال جوانان بانوان ایران (7)

زهرا خواجوی می‌خواهد در تیمی بازی کند که روی سکو برود. این ایده زمانی تقویت شد که شهرداری سیرجان نماینده ایران در مسابقات باشگاه‌های آسیا شد و بازی در این سطح، برای بازیکنان لیگ برتری، اغوا کننده است.

زهرا به آی دبلیو اسپورتس می‌گوید: از مدت‌ها پیش موضوع پیوستن به تیم بم مطرح و پیشنهاد آن‌ها هم جدی بوده. صرف نظر از این که در چه تیمی بازی کنم، جاه طلبی‌های آن باشگاه برایم مهم است. این که بخواهم در فضایی باشم که برای قهرمانی بجنگم.

ذوب آهن با وجود نامی بزرگ و ساختاری حرفه‌ای، در این زمینه قادر به پاسخگویی به نیاز درونی زهرا خواجوی نیست و به همین دلیل، سنگربان همدانی تلاش کرده تا باشگاه را برای دریافت رضایت نامه مجاب کند.

خداحافظی ناگهانی با تیم ملی

تیم ملی فوتبال زنان برای حضور در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در تاشکند حضور دارد اما زهرا خواجوی این تیم را همراهی نمی‌کند. خروج او از تیم ملی با ورود مریم یکتایی دروازه بان سابق تیم ملی و تازه پیوسته به بشیکتاش ترکیه همراه شد.

او در ایران است. نه مصدوم است و نه مشکل شخصی دارد. در همه مراحل اردوی ملی هم حضور داشته و در بازی‌های دوستانه اخیر با ازبکستان هم فیکس تیم ملی بوده و به ویژه عملکرد او در این بازیها موفقیت آمیز بوده است.

آیا غیبت زهرا خواجوی، دروازه بانی که مریم ایراندوست به او اعتقاد داشت و به نظر می رسید دروازه بان اول تیم ملی برابر اردن و بنگلادش است با دعوت از مریم یکتایی نسبت مستقیم دارد؟ کسی در این باره توضیحی نداده است.

زهرا خواجوی درباره این موضوع به آژانس ورزش زنان ایران می‌گوید: در اردوهای آخر هم به تیم ملی دعوت شدم اما تصمیم گرفتم که به اردو ملحق نشوم. این تصمیمی بود که اتخاذ آن سخت، اما لازم بود. از تصمیمی که گرفتم هم راضی‌ام و هم سربلند.

زهرا خواجوی فوتبال زنان دروازه بان

او ادامه می‌دهد: امیدوارم تیم ملی در ازبکستان موفق باشد. در دورهای بعدی به تیم ملی اضافه خواهم شد خیلی پر قدرت‌تر، چون من عاشق کشورم و تیم ملی هستم. حالا تمام تمرکزم روی لیگ است و پر قدرت‌تر ظاهر شدن در لیگ.

در غیاب زهرا خواجوی در ترکیب تیم ملی ایران، مریم ایراندوست احتمالا مریم یکتایی را با وجود دوری طولانی از مسابقات رسمی، در ترکیب اصلی قرار می دهد و مینا نافعی و زهره کودایی دروازه بانان دوم و سوم هستند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=67549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.