13
تنیس روی میز قهرمانی آسیا در قطر

ایران ۱ قزاقستان ۳ | دختران پینگ پنگ باز به ۸ تیم برتر آسیا نرسیدند

  • کد خبر : 68570
  • 07 مهر 1400 - 12:22
ایران ۱ قزاقستان ۳ | دختران پینگ پنگ باز به ۸ تیم برتر آسیا نرسیدند
تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران با شکست برابر قزاقستان نتوانست به جمع ۸ تیم برتر آسیا راه یابد. ایران البته پیش از این صعودش به جام جهانی را مسجل کرده بود.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ رقابت‌های تنیس روی میز زنان قهرمانی آسیا در قطر امروز دنبال شد و تیم ملی تنیس روی میز بانوان سه بر یک مغلوب قزاقستان شد.

دختران پینگ پنگ باز پس از این که شب گذشته از سد مالدیو و اندونزی گذشتند و از گروه خود صعود کردند امروز در پلی آف برابر رقیب قدرتمند خود از آسیای میانه صف آرایی کردند.

در این بازی که حکم دروازه ورود به جمع ۸ تیم برتر آسیا را داشت گرچه ایران با پیروزی مهشید اشتری در مسابقه اول به برتری نهایی امیدوار شد اما جریان مسابقه در ادامه برای ایران خوب پیش نرفت.

در اولین مسابقه مهشید اشتری ستاره مشهدی ایران ۳ بر یک برابر آناستازیا لاوروآ پیروز شد. اشتری جز در گیم دوم، در سایر گیم ها بازیکن برتر میدان بود.

در مسابقه دوم، ندا شهسواری برابر سروناز میرقادروآ صف آرایی کرد. این بازی نفس گیر و نزدیک بین دو پینگ پنگ باز هم سطح، در گیم اول ۱۲ بر ۱۰ به سود نماینده قزاقستان تمام شد.

ندا شهسواری

با این حال کاپیتان شهسواری در گیم های دوم و سوم به سختی ۱۲ بر ۱۰ حریفش را شکست داد و ورق را برگرداند اما حریف در گیم های چهارم و پنجم ۱۱ بر ۷ و ۱۱ بر ۵ پیروز شد و بازی را به سود خود پایان داد.

در مسابقه سوم، نوبت به شیما صفایی دختر همدانی تیم ملی رسید اما او برابر حریفش با رنک ۱۷۲ جهان سه بر صفر شکست خورد. صفایی در این دیدار با حساب ۵ بر ۱۱، ۶ بر ۱۱، ۹ بر ۱۱ مغلوب شد.

سرانجام در جدال حساس ندا شهسواری و آناستازیا لاوروآ، تلاش نماینده ایران برای بازگشت تیم ملی به مسیر پیروزی ناموفق بود و لاوروآ که به اشتری باخته بود شهسواری را شکست داد.

این بازی نفس گیر در گیم اول با پیروزی ۱۱ بر ۹ لاوروآ پایان یافت اما در گیم دوم، ندا شهسواری ۱۱ بر ۷ پیروز شد. در گیم سوم نماینده قزاقستان بار دیگر پیشی گرفت و ۱۱ بر ۹ صاحب برتری شد.

شهسواری با برتری ۱۱ بر ۹ در گیم چهارم، کار را به گیم تعیین کننده پنجم کشاند و در این گیم، در یک رقابت پیچیده و نزدیک، برتری ۱۴ بر ۱۲ از آن نماینده قزاقستان شد.

بدین ترتیب قزاقستان این بازی را ۳ بر یک به سود خود پایان داد و به جمع ۸ تیم برتر قاره رسید و تلاش ایران برای رسیدن به یک چهارم نهایی با شکست روبرو شد.

ایران البته پیش از این صعود خود را به مسابقات جهانی تنیس روی میز در سال ۲۰۲۲ در چین قطعی کرده است. حمیده ایرانمنش سرمربی تیم ملی ایران است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=68570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.