15
به بهانه افزایش افتخارات در جام فجر و آزاد آسیا

چرا ملیکا میرحسینی “چهره خاص” تکواندو است؟ | نبوغ درخت بلند

  • کد خبر : 70600
  • 28 مهر 1400 - 10:20
چرا ملیکا میرحسینی “چهره خاص” تکواندو است؟ | نبوغ درخت بلند
ملیکا میرحسینی در مسابقات تکواندو آزاد آسیا و جام فجر ۲ طلای دیگر به افتخاراتش افزود. او چهره خاص تکواندو است. او که دیر آمد و دیر هم خواهد رفت و در این فاصله، ثبات را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش پایگاه خبری دختران قهرمان؛ با برگزاری رویدادهای بین‌المللی جام فجر و آزاد آسیا در تهران، ملیکا میرحسینی تکواندو کار دسته منهای ۷۳ کیلوگرم موفق شد در هردو رقابت – بدون رقیب – مقام نخست را از آن خود کند.

تکواندوکار باشگاه فتح صدر البرز در زمره نفراتی است که شروع زودهنگامی در ورزش نداشته‌اند. او ۱۸ ساله بود که تصمیم گرفت تکواندوکار شود. سنی که برای یک تکواندوکار بین المللی، باورنکردنی است.

از این نظر، او قابل قیاس با فرانک پرتوآذر کاپیتان تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان است که اثبات کرده کیفیت فراتر از کمیت است و موفقیت با اعداد، ارتباط روشنی ندارند گرچه میرحسینی با نفراتی رقابت کرده که سال‌ها پیش از او، تکواندوکار بوده‌اند.

میرحسینی بلافاصله بعد از ورود جدی به فضای این رشته و اخذ کمربند مشکی در انتخابی تیم ملی حضور یافت و در مسابقات قهرمانی آسیا در فیلیپین در سال ۲۰۱۶ فیکس تیم ملی شد یعنی تنها ۳ سال پس از شروع کردن تکواندو!

این موضوع، حاکی از نبوغ اوست. ملیکا میرحسینی بدون این که سالها در رده های پایه آموزش ببیند ، درختی بلند بود که به سرعت برای تکواندوی ایران ثمر داد و سپس در اوج و ثمردهی باقی ماند. این، هنر بزرگتر این درخت بود.

کسب برنز آسیا در فیلیپین، پای ملیکا را به مدال‌های بیشتر و حضور مداوم در تیم ملی تکواندو زنان ایران گشود و زندگی او را به کلی تغییر داد.

موجو ۲۰۱۷ و برخورد به صخره نور تاتار

گرچه ملیکا میرحسینی در تکواندو قهرمانی جهان در ۲۰۱۹ منچستر حضور نداشت اما ۲ سال قبل از آن، تنها حضور خود در مسابقات قهرمانی جهان را تجربه کرد یعنی پیش از تجربه بازی‌های آسیایی جاکارتا.

ملیکای جوان در موجو کره جنوبی، یک هندی را از پیش رو برداشت اما خیلی زود به یک مانع دشوار و صاحب نام برخورد کرد.

نور تاتار ترک که در آن زمان هم در اوج قرار داشت ۴ بر ۲ ملیکا را شکست داد تا میرحسینی با شکست برابر یکی از چهره‌های ماندگار تکواندو از تورنمنت کنار برود.

پیشروی از جاکارتا تا بیروت

ملیکا در سال ۲۰۱۸ در هوشی مینه ویتنام، دومین حضور در تکواندو قهرمانی آسیا را تجربه کرد و در ۲۰۲۱ در بیروت لبنان نقره آسیا را گرفت تا دومین مدال آسیایی در سومین حضور در این رویداد را به دست بیاورد.

برگ زرینی بر زندگی ورزشی ملیکا حسینی حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا در سال ۲۰۱۸ بود گرچه ملیکا در آن، مدالی نگرفت.

پیروزی بر یک ویتنامی و سپس شکست برابر جولیانا الصادق اردنی کام ملیکا را تلخ کرد با این حال این یک حضور تاریخی در زندگی ورزشی او بود.

به نظر می‌رسد ملیکا در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ ژو شانس بزرگی برای دومین حضور در این رویداد از یک سو و کسب یک موفقیت بزرگ از سوی دیگر داشته باشد.

غیبت در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ منچستر، ملیکا را دلتنگ و تشنه رقابت در مسابقات قهرمانی جهان کرده است. رویدادی که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد برای تکواندوکار تهرانی در دسترس است.

حضور در مسابقات آزمایشی تکواندو تیمی در المپیک توکیو تجربه متفاوتی برای میرحسینی جوان بود اما آنچه ملیکا به آن می‌اندیشد رقابت در المپیک پاریس است که دوران افتخارآمیز او را کامل خواهد کرد. شاید شبیه به یک پایان دلچسب برای دورانی که از آن لذت بردیم.

مسابقات فجر و آزاد آسیا، بهانه‌ای برای دیدار دوباره

ملیکا در مسابقات جام فجر ۲۰۲۱ در تهران قهرمان شد و این قهرمانی را ۳ روز بعد در مسابقات آزاد آسیا نیز تکرار کرد. رویدادهایی که برای او بیشتر جنبه تجدید ملاقات با شیاپ چانگ داشت.

میرحسینی در گفت و گو با “آی دبلیو اسپورتس” در خصوص این ۲ رویداد بین المللی اظهار کرد: در این مدت کوتاه یک ماهه که از المپیک توکیو تا ۲ رویداد بین‌المللی جام فجر و آزاد آسیا بود به صورت روزانه تمرین داشتم و نتیجه، دلخواه بود.

ملی‌پوش تکواندو در خصوص قهرمانی در این دو رویداد افزود: این رقابت‌ها کمک کرد تا بیشتر با نقاط قوت و ضعف خود آشنا شوم. باید مسابقات بعدی روی نقاط ضعفم کار کنم و در انتخابی‌ها ی تیم ملی نتیجه خوبی را کسب کنم.

ملیکا برای این که در تیم ملی فیکس باشد باید با رقبای خود در انتخابی بجنگد و می‌داند که جایگاه کسی در تیم ملی تکواندو بانوان، تضمین‌شده نیست. موضوعی که مهرو کمرانی نیز در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس بر آن تاکید کرده بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=70600
  • نویسنده : گفتگو : حدیث یاری | تنظیم : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.