19

ووشوی جوانان جهان در برزیل ؛ 10 مدال ، قهرمانی و واکنش الهه منصوریان

  • کد خبر : 7071
  • 26 تیر 1397 - 11:45
ووشوی جوانان جهان در برزیل ؛ 10 مدال ، قهرمانی و واکنش الهه منصوریان

تیم ملی ووشوی دختران ایران در دو بخش تالو و ساندا با کسب 3 مدال طلا ، 4 نقره و 3 برنز به کار خود در مسابقات ووشوی جوانان جهان در برزیل خاتمه داد و این آمار خیره کننده به ایران کمک کرد قهرمان جوانان جهان شود و بالاتر از چین بایستد.

به گزارش“آی دبلیو اسپورتس هفتمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی جوانان جهان با حضور 400 ووشوکار از 45 کشور به میزبانی برزیل و در شهر «برازیلیا» پایتخت برزیل برگزار شد و تیم ملی ووشوی دختران همراه همگام با تیم پسران در دو بخش تالو و ساندا در رده های مختلف سنی در این رویداد حضور داشت.

دختران ایران در این مسابقات 10 مدال کسب کردند که 3 مدال از این 10 مدال طلا بود که 2 طلا را ساندا کاران و یک طلا را تالوکاران به دست آوردند. مینا پناهی دختر تالوکار ایران در کسب 3 مدال از این 10 مدال نقش مستقیم ایفا کرد به طوی که 2 مدال نقره و برنز کسب کرد و یکی از 2 تالوکار تیم دوئلین ایران بود که نایب قهرمان جهان شد.

سوگند گلشنی تنها دختر تالوکار طلایی ایران بود. سوگند علاوه بر طلای خود ، در تیم دوئلین ایران ، زوج مینا پناهی بود و در دوئلین نیز نقره جهان را کسب کرد. نازنین بازدار دیگر تالوکار ایرانی بود که او نیز هم یک مدال نقره کسب کرد و هم یک مدال برنز.

در ادامه مسابقات در تالو «نازنین بازدار» در فرم «نن دائو» رده سنی 12 تا 15 سال دختران با امتیاز 9،07 به مدال برنز رسید. در این بخش ووشوکار هنگ کنگی با امتیاز 9،11 طلایی شد و نماینده اندونزی با امتیاز 9،10 به مدال نقره رسید.

همچنین «مینا پناهی» در فرم «نن دائو» رده سنی 15 تا 18 سال دختران با امتیاز 9،15 به مدال برنز رسید. نمایندگان سنگاپور با 9،17 و هنگ کنگ با 9،16 به مدال های طلا و نقره رسیدند.

در ادامه ، «زهرا بت شکن» در فرم «دائو شو» رده سنی 9 تا 12 سال دختران با امتیاز 8،76 به مدال برنز رسید. نماینده مالزی با امتیاز 8،87 اول شد و تالوکار اندونزی با 8،85 به مقام دوم رسید.

تیم دوئلین دختران ایران متشکل از «مینا پناهی» و «سیده سوگند گلشنی» با امتیاز 9،07 به مدال نقره رسید. اوکراین با 9،26 به نشان طلا رسید و هنگ کنگ با 8،98 به مقام سوم دست یافت.

در بخش ساندا در دیدار پایانی وزن 48 کیلوگرم دختران «آیدا حیدری» در 2 راند متوالی برابر «ساویتا» رقیب قدرتمند هندی به برتری دست یافت و طلایی شد.

در مبارزه نهایی وزن 60 کیلوگرم ساندای دختران «کیمیا شوشتری» برابر «نورا سلیمان» از مصر قرار گرفت و با ارائه مبارزه ای حساب شده و زیبا در 2 راند متوالی به پیروزی رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت. پس از طلای کیمیا شوشتری ، الهه منصوریان در صفحه اینستاگرام خود به تمجید از وی پرداخت و نوشت: طلای جوانان جهان تنها مدالی است که آن را کسب نکرده ام اما خوشحالم که شاگردم امروز به این افتخار رسید.

در نهایت تیم ملی ووشوی جوانان ایران با کسب 11 مدال طلا، 8 نقره و 7 برنز برای نخستین بار در مجموع دو بخش ساندا و تالو بر سکوی قهرمانی جهان تکیه زد. این برای نخستین بار است که تیمی به غیر از چین در مجموع دو بخش ساندا و تالو به عنوان نخست رقابت های جهانی دست می یابد.

اسامی مدال آوران ایران:
*مدال طلا
«سیده سوگند گلشنی» «آیدا حیدری» «کیمیا شوشتری»
*مدال نقره
«نازنین بازدار»«مینا پناهی» «فاطمه جزینی»تیم دوئلین دختران متشکل از «سیده سوگند گلشنی» و «مینا پناهی»
*مدال برنز
«نازنین بازدار»«مینا پناهی»«زهرا بت شکن»

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=7071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.