22
گفتگو با قهرمان درای تولینگ کشور

نسرین عبدالرحیمی در مسابقات جهانی یخ نوردی | ۲۰ سال بر روی دیواره‌ها

  • کد خبر : 70857
  • 01 آبان 1400 - 14:21
نسرین عبدالرحیمی در مسابقات جهانی یخ نوردی | ۲۰ سال بر روی دیواره‌ها
نسرین عبدالرحیمی در مسابقات درای تولینگ کشور در بخش سرعت قهرمان شد. او قرار است در مسابقات جهانی یخ نوردی برای ایران مسابقه دهد.

به گزارش دختران قهرمان؛ مسابقات درای تولینگ قهرمانی کشور در حالی پایان یافت که نسرین عبدالرحیمی با قهرمانی در ماده سرعت و عنوان چهارم در بخش سرطناب، یکی از چهره‌های موفق این مسابقات بود.

او در رشته تربیت بدنی تحصیل کرده، نایب رییس هیئت کوهنوردی شمال شرق تهران است و مدرس کارآموزی مقدماتی و پیشرفته صعودهای ورزشی هم هست.

درای تولینگ یکی از رشته‌های زیرمجموعه یخ نوردی است که در نبود یخ، درون سالن برگزار می‌شود و کار را برای یخ‌نوردهایی که از محیط یخی دورند شبیه‌سازی می‌کند.

ابزار صعود در درای تولینگ، کفش یخ نوردی با کرامپون و تبر است و مسابقات این رشته در ۲ شاخه سرطناب و سرعت برگزار می‌شود.

بیست سال روی دیواره

نسرین عبدالرحیمی پیش از این که یک یخ نورد باشد یک سنگ نورد با سابقه است. او از نوجوانی روی دیواره سنگ نوردی قدم گذاشت و حالا از آن زمان، ۲۰ سال می‌گذرد.

او می‌گوید: سال ۸۰ بود که وارد این رشته شدم و ارتباط من و سنگ نوردی ۱۶ سال طول کشید. از سال ۸۲ هم در تیم ملی بودم و در سرعت، بلدرینگ و سرطناب هم به طور پیاپی مقام می‌آوردم.

همه چیز برای نسرین در سال ۸۶ از یک تست ساده وارد مسیر جدیدی شد. او به پیشنهاد یکی از دوستانش یخ نوردی را امتحان کرد، به آن علاقه‌مند شد و تمجید مربیان از او به دلیل استعداد و توانایی‌اش به اندازه‌ای بود که او را از سنگ نوردی به یخ نوردی متمایل کند.
موفقیت‌های یخ نورد به سرعت آغاز شد: “تقریباً یک سال پس از ورودم به سنگ نوردی بود که به مسابقات جهانی کره جنوبی رفتم. سال ۲۰۱۸ بود و در همان سال مقام دوم جهان را به دست آوردم.”

چالش دیواره تمرینی

مهم‌ترین برای ورزشکاران یخ نوردی در ایران، فضای مناسب برای تمرین است. عبدالرحیمی می‌گوید: تهران دو سال است که دیواره یخ نوردی برای تمرین ندارد. با همت شرکت آی سی تی و آقای مهدی شاهی مدیر عامل این شرکت، دیواره‌ای تهیه شد و ما توانستیم ۴ ماه روی این دیواره تمرین کنیم.

او می‌افزاید: دلیل شرکت از استان مازندران هم این هست که ما در حال مهاجرت به این استان برای زندگی هستیم و به دلیل نبودن دیواره در استان تهران بروی دیواره‌ای در استان مازندران تمرین داشتیم.

*همراه با باران انصاری هم تیمی نسرین در مسابقات درای تولینگ قهرمانی کشور

نسرین و همسرش که یکی از قهرمانان و مربیان یخ نوردی است به دلیل تعطیل بودن دیواره تمرینی تهران به مدت ۳ سال در انبار کارگاه، یه دیواره کوچک تمرینی لید ساختند تا بتوانند تمریناتشان را ادامه دهند.

آن‌ها در حال و هوای این رشته، احساس آرامش می‌کنند. حالا نسرین عبدالرحیمی خود را آماده می‌کند تا بار دیگر در مسابقات جهانی یخ نوردی در سوییس شرکت کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=70857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.