14
گفتگو با کماندار تیم ملی و آکادمی راد

همراه با پارمیدا قاسمی ؛ جدال با رکوردها و پنجه در پنجه مشکلات اقتصادی

  • کد خبر : 71634
  • 13 آبان 1400 - 16:20
همراه با پارمیدا قاسمی ؛ جدال با رکوردها و پنجه در پنجه مشکلات اقتصادی
پارمیدا قاسمی، عضو سابق تیم ملی تیراندازی با کمان ایران که با تیم آکادمی راد در لیگ تیروکمان شرکت کرده از روزهای حضور در لیگ می گوید.

به گزارش دختران قهرمان، هفته اول و دوم لیگ تیر اندازی با کمان بانوان جام خلیج فارس، برگزار شد و در بخش ریکرو پارمیدا قاسمی یکی از چهره های شاخص و موفق بود.

قاسمی توانست در هفته اول و دوم لیگ ریکرو در قالب تیم آکادمی راد،  با 299 امتیاز در رده سوم آمار انفرادی قرار بگیرد گرچه به گفته خودش در هفته های بعدی رکورد های به مراتب بهتری را به ثبت خواهد رساند.

کماندار سخت کوش و خستگی ناپذیر تهرانی در این باره با رسانه تخصصی ورزش زنان ایران همکلام شده است.

قاسمی از سال 1391 زمانی 20 ساله بود وارد تیراندازی با کمان شد. سنی که در بسیاری از رشته برای آغاز راه قهرمانی نامناسب است اما پارمیدا مسیر را به سرعت و با موفقیت طی کرد.

در سال 93 بود که پارمیدای جوان پس از دو سال آموزش و کسب تجربه به تیم ملی رسید و از سال 95 به بعد نیز به طور مستمر در تیم ملی تیراندازی با کمان ریکرو ایران حضور داشته است.

مقام سوم تیمی مسابقات ارتش های جهان و مقام چهارم انفرادی و اول تیمی مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در بنگلادش از جمله افتخارات پارمیدا قاسمی است.

سطح مسابقات لیگ بالاست

قاسمی می گوید: در لیگ امسال با تیم آکادمی راد در مسابقات حضور پیدا کرده ام و فکر میک نم با توجه به امکانات و شرایطی که در اختیار ما گذاشته اند از تیم های خوب این فصل باشیم.

در هفته اول استراحت داشتیم و در هفته دوم توانستیم مقابل سهند تبریز 4 امتیاز بدست آوریم که خوشبختانه شروع خوبی بود و آغاز یک راه به سمت قهرمانی است.

سطح مسابقات امسال خوب و بالاست و اکثر کمانداران باسابقه و سطح بالا در مسابقات حضور دارند. امیدوارم بتوانیم در هفته های آینده نیز عملکرد بهتری داشته باشیم. قهرمانی ما را راضی خواهد کرد.

از رکورد های خودم راضی نیستم اما …

پارمیدا قاسمی درباره رکوردهایش عنوان می کند: در اولین هفته لیگ در بخش انفرادی رتبه سوم را کسب کردم. البته رکوردهایی که زدم نسبت به تمرینات پایین تر بود چون مدت زمان زیادی بود که مسابقات نداشتیم.

از لحاظ  ذهنی نتوانستم عملکرد مدنظرم خودم را به نمایش بگذارم و  از رکوردهایم راضی نیستم. اما امیدوارم در هفته های بعد و با قرار گرفتن در شرایط مسابقه، بتوانم رکوردهای بهتری را ثبت کنم و به تیم نیز در راه قهرمانی کمک کنم.

تمرینات مستمر و منظم برای رسیدن به اهداف

ملی پوش ریکرو می گوید : پیش تر که در اردوی تیم ملی بودم تقریبا 15 تا 20 روز در ماه اردو داشتیم و تمرین می کردیم. زمان هایی که اردوی ملی نداشتیم و لیگ هم تعطیل بود، یا استراحت می کردیم و یا هر کسی در استان خودش یا باشگاهش تمریناتش را دنبال می کرد.

در حال حاضر که در اردوی تیم ملی نیستم در آکادمی بین المللی راد که در استادیوم آزادی است، تمریناتم را مستمر و منظم ادامه می دهم تا بتوانم به اهداف مدنظر خودم برسم. تمام تلاشم را خواهم کرد که روز به روز رکورد های بهتری را ثبت کنم.

خوشبختانه این آکادمی امکانات خوبی دارد و می توانیم از آنها استفاده کنیم چون مسافت ما 70 متر است خیلی از باشگاه ها زمین کافی به این مسافت را ندارند. برخی نیازهای حداقلی مانند سایه بان و بخاری نیز نیاز داریم و خوشبختانه در آکادمی راد فضای مناسبی فراهم شده است.

شرایط اقتصادی و مشکل همیشگی کمانداران

پاشنه آشیل ورزش قهرمانی زنان در اغلب رشته ها تامین هزینه ها و مسائل مالی است. قاسمی در این باره تاکید می کند که با توجه به قیمت دلار ، وسایل تخصصی تیراندازی با کمان، بسیار گران شده اند.

او ادامه می دهد: برای اینکه از نوع مرغوب وسایل، استفاده کنیم که دقت بیشتری داشته باشند، باید آنها از خارج از کشور تامین کنیم که وارد کردن این تجهیزات هم سخت است.

پارمیدا قاسمی درباره دستمزد کمانداران لیگ می گوید:  مبلغ قراردادها در تیرو کمان مناسب نیست مخصوصا در بخش بانوان که خیلی کمتر از آقایان است. اگرچه تعداد بازی ها و تیم ها در آقایان بیشتر است اما گاهی اختلاف قراردادها خیلی چشمگیر است.

به گفته این ملی پوش تهرانی معمولا مبالغ قرارداد خیلی پایین تر از هزینه ای است که یک کماندار برای شرکت در مسابقات باید تامین کند مانند تعویض پرها یا تیرها یا تجهیزات.

او می افزاید: حتی گاهی اوقات برای بعضی از دوستانمان پیش آمده که یا تیم ها هیچ مبلغی به کمانداران پرداخت نمی کنند یا در حدی است که حتی یک تیر هم نمی شود با آن مبلغ خریداری کرد.

هدف : بالا بردن پرچم ایران

با وجود همه این مسائل، قطعا با تمرین و تلاش بیشتر سعی می کنم روز به روز پیشرفت کنم و به اهدافی که مدنظرم هست برسم. امیدوارم بتوانم در مسابقات مختلف برای کشورم تیر بزنم و پرچم ایران را بالا ببرم.

نکته مهمی که اکثر کمانداران در گفتگو با دختران قهرمان به آن اشاره کرده اند، بحث پایین بودن مبلغ قراردادها مخصوصا در بخش بانوان است که مشکلات زیادی را برای ورزشکاران این رشته به وجود آورده است.

کمانداران کشورمان از این بابت گلایه مند هستند. این در حالی است که با بالا رفتن قیمت دلار، هزینه تجهیزات به شدت بالا رفته و کار را دشوار کرده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=71634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.