16
به بهانه برگزاری مسابقات آزاد جهانی عربستان

ستارگان تکواندو ریاض | از آدریانا تا بیانکا و دختران باانگیزه ایران

  • کد خبر : 72037
  • 25 آبان 1400 - 9:43
ستارگان تکواندو ریاض | از آدریانا تا بیانکا و دختران باانگیزه ایران
مسابقات آزاد جهانی تکواندو عربستان ۴ تا ۶ آذر برگزار می‌شود و دختران ایران در آن حاضر هستند. تقابل‌هایی دیدنی در این تورنمنت در پیش رو است.

به گزارش “دختران قهرمان“، رسانه تخصصی حوزه ورزش زنان ایران تیم ملی تکواندو زنان با هدایت مهرو کمرانی آماده رقابت در اولین دوره مسابقات آزاد جهانی در ریاض پایتخت عربستان می‌شود.

ایران در ۶ وزن از ۸ وزن این رقابت‌ها نماینده دارد که در ۲ وزن، ۲ تکواندوکار ایرانی رقابت می‌کنند. اینجا به صورت وزن به وزن نمایندگان ایران و چهره‌های نامدار مسابقات ریاض را بررسی کرده‌ایم:

منهای ۴۶ کیلو، سعیده نصیری و دینا پوریونس؟

دینا پوریونس تکواندوکار ایرانی که به هلند پناهنده شده و در المپیک توکیو در تیم پناهندگان حضور داشت نیز در این رقابت‌ها در وزن منهای ۴۶ کیلو در مسابقات حضور دارد و ممکن است با سعیده نصیری روبرو شود.

پوریونس که تکواندوکاری اهل گیلان است و سال‌هاست که ایران را ترک کرده در المپیک توکیو هم مسابقه داد اما بر خلاف او سعیده نصیری یک تکواندوکار کاملاً کم‌تجربه است.

می رئو کانگ تکواندوکار کره‌ای نیز در این وزن یکی از چهره‌های شاخص است. سعیده نصیری که پیش از این، چنین تورنمنتی را تجربه نکرده فرصت مناسبی برای تجربه‌اندوزی دارد.

منهای ۴۹ کیلو، ایران غایب و رژیم صهیونیستی حاضر

در وزن منهای ۴۹ کیلوگرم ایران نماینده‌ای ندارد و این ممکن است با حضور یک تکواندوکار از رژیم صهیونیستی به نام آبیشگ شمبرگ در این وزن مرتبط باشد.

سیم جائه یونگ و بورا کانگ کره‌ای به همراه روس‌ها و همچنین آدریانا سرزو ایگلسیاس اسپانیایی مسابقات این وزن را جذابیت می‌بخشند.

آدریانا سرزو همان تکواندوکار ۱۷ ساله‌ای است که در المپیک توکیو مدال نقره کسب کرد و اخیراً در تورنمنت پاریس هم صاحب نشان برنز شده است.

منهای ۵۳ کیلو، غزل سلطانی پرامید

در وزن منهای ۵۳ کیلوگرم تکواندو آزاد ریاض ، غزل سلطانی دختر سمنانی تکواندو ایران با حریفانش مسابقه می‌دهد. عملکرد باثبات سلطانی در یکی دو سال اخیر سبب شده روی او حساب ویژه‌ای باز شود.

بیانا لاگر و تاتیانا مینینا از روسیه، اینس تارویدا از لیتوانی و تیانا بوگدانوویچ از صربستان شاخص‌ترین چهره‌های این وزن هستند که رویارویی آن‌ها با غزل محکی خوب برای نماینده جوان ایران است.

منهای ۵۷ کیلو، چه جمع جذابی

در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم، ایران ناهید کیانی باتجربه و همچنین زهرا شیدایی احیا شده را دارد. راحله آسمانی تکواندوکار سابق تیم ملی که برای بلژیک مسابقه می‌دهد نیز در این وزن حضور دارد و احتمال دارد که با نمایندگان ایران مواجه شود.

در این وزن تکواندوکاران اسم و رسم داری مثل نیکیتا گلاسنوویچ کروات، آلیا پاول بریتانیایی، یو جین کیم کره‌ای و ماریا خیمنز اسپانیایی حضور دارند. چه گروه جذابی در این وزن!

منهای ۶۲ کیلو، کیمیا علیزده به ایرانی‌ها برخورد می‌کند؟

در وزن منهای ۶۲ کیلوگرم، چشم‌ها به کیمیا علیزاده در یک سو و نرگس میرنوراللهی و کوثر اساسه دوخته شده است که شاید برابر هم قرار گیرند. اگر این اتفاق رخ دهد دومین تقابل یک ایرانی سابق با یک ایرانی فعلی خواهد بود.

بروز این تقابل برای فدراسیون تکواندوی ایران بد هم نیست زیرا با تعدد مبارزات کیمیا علیزاده با ایرانی‌ها از حساسیت موضوع به‌تدریج کاسته خواهد شد.

در این وزن چهره‌هایی چون ناتالی حمیدی اردنی، نادین محمود مصری، مارتا کالوو گومز اسپانیایی، یولیا زایتسوآی روس و یولانتا تارویدای لتونیایی حاضر هستند.

منهای ۶۷ کیلو، با حضور باگبی و ویلیامز

در وزن منهای ۶۷ کیلو ایران نماینده‌ای ندارد اما جولیانا الصادق اردنی حریف نام آشنای تکواندوکاران ایرانی و البته لورن ویلیامز انگلیسی نیز در این وزن حاضر است.

روت باگبی تکواندوکار شماره یک قاره آفریقا از ساحل عاج و ویکتوریا ژلنزوآ از روسیه نیز در تکواندو آزاد ریاض در این وزن ثبت نام کرده‌اند.

منهای ۷۳ کیلو، چالش جذاب ملیکا میرحسینی

در وزن منهای ۷۳ کیلو ملیکا میرحسینی چالش جذابی پیش رو دارد. مری پل بله تکواندوکار فرانسوی و کانسل دنیز تکواندوکار قزاق چند روز پس از شرکت در مسابقات فرانسه به مبارزات این وزن در عربستان قدم می‌گذارند.

یانا اشنایدر آلمانی دیگر چهره نام آشنای این دسته است ضمن این که راما ابوالرب اردنی که چندی پیش در مسابقات آزاد تهران شرکت کرد در این رقابت‌ها حضور دارد.

به اضافه ۷۳ کیلو، زینب اسماعیلی و احتمال رویارویی با بیانکا

اما در وزن پایانی تکواندو آزاد ریاض یعنی به اضافه ۷۳ کیلو، جذابیت جایی است که هم زینب اسماعیلی هست و هم بیانکا واکدن انگلیسی. کریستینا آدبایو از روسیه هم دیگر چهره شاخص این وزن است.

نتیجه مسابقات آزاد عربستان هر چه که باشد، خروجی مناسبی پیش روی مهرو کمرانی از وضعیت تیم ملی برای آینده قرار می‌دهد. تیمی که قرار است در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی حضور داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=72037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.