13
وقتی کرونا، فدراسیون تکواندو را هم گرفتار کرد

پرونده وزن هشتم تیم ملی تکواندو | زینب اسماعیلی یا نفیسه رنگرز زاده؟

  • کد خبر : 72677
  • 27 آبان 1400 - 17:31
پرونده وزن هشتم تیم ملی تکواندو | زینب اسماعیلی یا نفیسه رنگرز زاده؟
در شرایطی که تیم ملی تکواندو زنان آماده حضور در مسابقات آزاد جهانی ریاض می‌شود پرونده انتخابی نفیسه رنگرز زاده و زینب اسماعیلی هنوز باز است.

به گزارش “دختران قهرمان” تیم ملی تکواندو بانوان از ۴ آذر در مسابقات آزاد جهانی عربستان رقابت خواهد کرد و نماینده ایران در وزن هشتم زینب اسماعیلی، تکواندوکار کرجی است.

اسماعیلی در یکی دو سال اخیر چهره پرفروغ این وزن بوده و فیکس بودن او در تیم ملی به خودی خود جای شگفتی ندارد اما یک اتفاق در مسابقه انتخابی، هنوز هم مورد توجه است.

نفیسه رنگرز زاده بازیکن مشهدی وزم مثبت ۷۳ کیلوگرم در اوپن آسیا که در مهر ۱۴۰۰ در تهران دوم و به انتخابی تیم ملی دعوت شد، اما بدون برگزاری انتخابی، زینب اسماعیلی که در روز مسابقه انتخابی به دلیل ابتلا به کرونا در رقابت شرکت نکرد فیکس تیم ملی شد.

آی دبلیو اسپورتس در این باره با نفیسه رنگرز زاده گفتگو کرده و سپس اطلاعاتی در این باره به دست آورده است:

نظرات نفیسه رنگرز زاده

نفیسه رنگرز زاده پس از مقام دوم در اوپن آسیا جزء نفرات دعوت شده به انتخابی تیم ملی قرار گرفت و ۴ روز قبل از انتخابی به او اطلاع داده شد که در انتخابی در تهران حضور یابد.

رنگرز زاده روز یکشنبه وارد تهران می‌شود و بعد از انجام تست کرونا به فدراسیون می‌رود و پس اعلام نتایج، متوجه می‌شود تست کرونای حریفش زینب اسماعیلی مثبت شده و فقط اوست که در وزن هشت باقی مانده است.

نفیسه می‌گوید: در روز انتخابی به جای وزن هشتم، در وزن ششم برای من انتخابی گذاشته شد. وزن ششم تفاوت زیادی با وزن من دارد و با سرعت بازی من همخوانی ندارد و طبیعتاً برای رقابت در این وزن، سرعت ضربات من کم بود.

او ادامه می‌دهد: به مربی من اعلام شد که تیم ملی در وزن هشت اعزام ندارد و کسی در وزن هشتم در اردو شرکت داده نمی‌شود اما بعد از چند روز متوجه شدم نام زینب اسماعیلی بدون شرکت در انتخابی در سایت مسابقات ثبت شده.

رنگرز زاده تاکید می‌کند:  اگر من با حریف هم‌وزن خودم مسابقه می‌دادم و شکست می‌خوردم شکست را می‌پذیرفتم اما وقتی در وزن من انتخابی برگزار نشد و بازیکن هم وزنم که کرونایش هم مثبت بود فیکس شده متعجب شدم.

نفیسه رنگرز زاده می‌گوید در وزن هفت هم یک بازیکن حضور داشت و همان بازیکن هم فیکس شد اما این حق برای او قائل نشده است.

با وجود این مسائل تکواندوکار مشهدی چند روزی در تهران ماندم و رئیس هیات تکواندو استان خراسان رضوی نیز به این قضیه اعتراض کردند تا تکلیف او مشخص شود.

به گفته این تکواندوکار جوان، یک هفته بعد از بازگشت او به مشهد، به او اطلاع دادند اگر مایل هستید بیایید و در انتخابی شرکت کنید در صورتی که ثبت نام سایت مسابقات هم تمام شده بود و پدر نفیسه  و رئیس هیئت تکواندو استان خراسان رضوی هم با سفر دوباره او مخالفت کردند.

رنگرز زاده عنوان می‌کند: سوالاتی که مدام در ذهن من تکرار می‌شوند، این است که چرا زینب اسماعیلی در این وزن با وجود تست مثبت کرونا فیکس شد و به ما گفته شد در این وزن اعزام نداریم، اگر اجبار بوده که حتماً اسم شخصی در سایت مسابقات ثبت شود چرا اسم او با وجود مثبت بودن کرونایش ثبت شده.

چرا زینب اسماعیلی فیکس شد؟

برای تیم ملی تکواندو مسجل بود که زینب اسماعیلی واجد شرایط ترین فرد برای فیکس شدن در ریاض است. کادر فنی تیم ملی تکواندو اطمینان داشت که زینب اسماعیلی در مصاف رودرروی روز انتخابی برابر نفیسه رنگرز زاده پیروز می‌شود.

این اطمینان به اندازه ای بود که حتی از ابتدا، نفیسه رنگرززاده در لیست قطعی دعوت به انتخابی هم حضور نداشت. با این وجود چون زینب اسماعیلی، رقیب دیگری نداشت فدراسیون تکواندو تصمیم می گیرد نفیسه رنگرز زاده را به انتخابی دعوت کند.

به عقیده کادر تیم ملی و تصمیم گیرندگان، دعوت از نفیسه رنگرز زاده برای انتخابی ریاض، یک تشویق و انگیزه بخشی مناسب برای دختر مشهدی بود.

آن ها هرگز فکر آن را نمی کردند که با مثبت شدن تست اسماعیلی، دعوت از رنگرز زاده برای آن ها دردسر شود و تکواندوکار مشهدی را در قامت مدعی اعزام ببینند و این دعوت، ناگهان تبدیل به یک موضوع دردسرساز برای آن ها شد.

به عبارت دیگر، از نگاه کادر فنی تیم ملی تکواندو، ابتلا به کرونا حداقل در وزن هشتم عاملی برای حذف بازیکنی که پیش از اعزام بهبود پیدا می کرد نبود و آن ها نسبت به برتری فنی زینب اسماعیلی بر نفیسه رنگرززاده اطمینان داشتند و تصمیمی را گرفتند که از نظر آن ها صلاح تیم ملی در آن بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=72677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.