16
نظرات سرمربی تیم ملی تکواندو درباره آزاد جهانی ریاض

اولتیماتوم کمرانی : عملکرد برخی نفرات در ریاض دور از انتظار بود

  • کد خبر : 73506
  • 10 آذر 1400 - 18:52
اولتیماتوم کمرانی : عملکرد برخی نفرات در ریاض دور از انتظار بود
مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندو زنان پس از مسابقات آزاد جهانی ریاض درباره عملکرد ملی پوشان صحبت و تاکید کرد که برای مسابقات جهانی تغییراتی در تیم اعمال خواهد کرد.

مهرو کمرانی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” در خصوص حضور تیم ملی تکواندو زنان در مسابقات آزاد جهانی ریاض اظهار کرد: باز خوردی که از این تورنمت حاصل شد ، اثبات مسیر درست حرکت تیم بود گرچه ما باید تنوع عملکرد فنی بازیکنان را ارتقا ببخشیم تا در شرایط حساس، توانایی بیشتری در مواجهه با برترین های دنیا داشته باشند.

او ادامه داد: حضور در این گونه رقابت‌ها علاوه بر بالا بردن تجربه بازیکنان از لحاظ سازگاری با محیط مسابقات، برای مربیان نیز مثمر ثمر است. کادر فنی در این شرایط این فرصت را دارد تا ایرادهای بازیکنان را شناسایی و برطرف کند.  این تورنمنت برای ما از این نظر نیز ثمربخش بود که عملکرد رقبا را نیز مورد آنالیز قرار دادیم.

کمرانی در خصوص غیبت چین و میزبانی این کشور در رقابت جهانی پیش رو گفت: چین در مسابقات ریاض حضور نداشت و این غیبت می‌تواند نشانگر برنامه ویژه آنها برای حضور عالی در رقابت جهانی پیش رو باشد ضمن این که چین به طور کلی از این میزبانی‌ها نیز همیشه نهایت استفاده را کرده است. ما باید با برنامه‌ریزی دقیق آماده این رقابت‌ها باشیم.

نظرات کمرانی درباره کوثر اساسه

سرمربی تیم ملی تکواندو زنان در تمجید از کوثر اساسه و کسب مدال برنز او اذعان کرد: ارتقای فنی اساسه برای من رضایت‌بخش است. او در مدت حضورش در اردو کاملاً روی تمرین متمرکز بود و حالا از بهترین‌های تیم است. کوثر شایستگی کسب طلا را داشت اما کلاه حریف نیمه نهایی کوثر نقص داشت و امتیازات سر را ثبت نمی‌کرد.

{“source”:”other”,”uid”:”243E779C-4B05-4AEE-BD9C-CC818E225729_1638086230296″,”origin”:”gallery”,”fte_sources”:[],”used_premium_tools”:false,”used_sources”:”{“sources”:[],”version”:1}”,”premium_sources”:[],”is_remix”:false}

کمرانی در تشریح رقابت کوثر اساسه در نیمه نهایی گفت: در راند دوم درخواست تست کردیم و کلاه در تست درست شد ولی در راند سوم همچنان امتیازی توسط کلاه به ثبت نمی‌رسید. ریسک کشیدن کارت را نپذیرفتم چراکه رقابت حساس و نزدیک بود و ممکن بود کلاه باز در تست درست عمل کند اما در کل از نقص کلاه مطمئن هستم و حتی بعد از پایان رقابت‌ها فیلم بازی موردبررسی قرار گرفت و صحبت ما مورد تأیید واقع شد اما دیگر فایده‌ای نداشت و دست کوثر از طلا کوتاه ماند.

میرنوراللهی آینده دار ما در وزن ۲ المپیکی است

او درباره عملکرد نرگس میرنوراللهی گفت: میرنوراللهی اولین بار بود که با تیم بزرگسالان اعزام می‌شد. او سبک بازی متفاوتی دارد و بازیکن جنگند ه ای هست و تا آخرین لحظه بازی تلاش می‌کند اما باید روی دفاع‌ها و بستن‌ها بیشتر کار کند و مدیریت بازی‌اش را تقویت کند.

کمرانی اضافه کرد: او متاسفانه در راند اول و دوم امتیاز زیادی از دست داد و در راند آخر زمانی برای جبران نداشت هرچند که با جنگندگی توانست اختلاف امتیاز را کم کند. نباید نادیده گرفته که نرگس بازی را به طلایی این مسابقات واگذار کرد و او یکی از آینده دارهای ما در وزن ۲ المپیکی است.

تلاش باانگیزه‌ها از سایرین قابل تشخیص است

وی در خصوص دو مدالآور دیگر این تورنمنت عنوان کرد: زهرا شیدایی پس از فراز و نشیب‌ها عملکردی عالی از خود نشان داد و با تمام قوا مبارزه کرد و نتیجه زحماتش را با کسب طلا گرفت. ملیکا میر حسینی نیز تغییر زیادی کرده و از عملکردش راضی هستم هرچند در راند طلایی نیمهنهایی باخت و حریفش طلا گرفت. تغییرات بازیکنان از مسابقه‌ای به مسابقه‌ای دیگر برای من خشنودکننده است و موجب می‌شود آنها را به ایده آل خودشان نزدیک‌تر ببینم.

سرمربی تیم ملی تکواندو زنان خاطرنشان کرد: درمجموع، میرحسینی، شیدایی و اساسه از آغاز رقابت‌ها میل و انگیزه خود را برای کسب مدال به من نشان دادند و بازیکنانی که برای مدال تلاش می‌کنند از دیگر بازیکنان قابلتشخیص هستند.

نارضایتی مهرو کمرانی از سه مهره تیم ملی

کمرانی در خصوص عملکرد ناهید کیانی، غزل سلطانی و زینب اسماعیلی در این رقابت افزود: ناهید کیانی تمرکز لازم برای موفقیت در این مسابقات را نداشت و از لحاظ روحی و جسمانی به آمادگی لازم نرسید. البته او در وزن ۳ به رقابت نرسید و به ناچار در وزن چهار رقابت کرد.

او درباره غزل سلطانی عنوان کرد: غزل هم قرار بود در وزن دوم رقابت کند که بنا بر دلایلی در وزن سوم جایگزین کیانی شد و این تغییر وزن روی عملکرد این دو بازیکن تأثیر گذاشت. من از کیانی، سلطانی و اسماعیلی در این رقابت راضی نبودم چون در حد نام خود ظاهر نشدند.

سرمربی تیم ملی تاکید کرد: سلطانی در دو رویداد بین‌المللی ۹۸ و ۹۹ ترکیه عالی ظاهر شد و انتظارات ما را بالا برد. در مسابقات ریاض در بازی اول به سلطانی گوشزد کردم در ۳ راند کمتر پا بزند تا بیشتر با جو مسابقات هماهنگ شود چرا که غزل از بازیکن عربستان برتری داشت و توانایی اتمام بازی در راند دوم را داشت. به هر حال او در یک هشتم در کمال ناباوری مغلوب حریف شد که بر خلاف انتظار ما و خودش بود.

زینب اسماعیلی حتی ۵ درصد خودش هم نبود

کمرانی با بیان این که از عملکرد زینب اسماعیلی راضی نیست گفت: زینب اسماعیلی حتی با ۵ درصد از توانایی خود در این رقابت حاضر نشد. بازیکنان ما باید از فرصت اعتمادی که به آن‌ها می‌شود هوشمندانه استفاده کنند.

وی تاکید کرد: زمان محدود در این نتیجه بی تأثیر نبود چرا که مجبور بودیم لیست تیم را در ۳ روز ببندیم. اگر وقت کافی داشتم تیم را طور دیگری می‌بستم و این تغییر را برای رقابت‌های جهانی اعمال خواهم کرد.

کمرانی در خصوص عملکرد تیم اعزامی به مسابقات آزاد جهانی ریاض افزود: از نتیجه کلی تیم راضی هستم هرچند کوثر و ملیکا توانایی فینالیست شدن را داشتند و ما این توان را داریم که تیم قدرتمندتری داشته باشیم. واقعاً احتیاج به سرمایه گذاری و اردوی مشترک داریم.

در وزن ۸، یک بازیکن دیگر نیز می‌خواهیم

نفر اول کادر فنی تیم ملی اذعان کرد: در بیرون از تیم ملی بازیکنان خوبی داریم که می‌توانند در آینده به تیم ملی ملحق شوند. مایل هستم در وزن هشتم همچون تیم مردان یک بازیکن دیگر داشته باشیم و مثل روسیه تیمی قوی با تعداد بازیکن بالا در اختیار ما قرار گیرد و در تورنمنت‌های مختلف از همه بازیکنان با استعداد ایرانی استفاده کنیم.

کمرانی در خصوص مهلا مومن زاده اضافه کرد: مهلا مؤمن زاده از پتانسیل‌های عالی تیم است و احتمالاً برای مسابقات قهرمانی جهان هم او را نداشته باشیم اما برای تورنمنت‌های بعدی تلاش می‌کنیم که به تیم برگردد.

اگر نگار اسماعیلی را داشتیم، مدال او قطعی بود

سرمربی تیم ملی تکواندو همچنین با اشاره به نگار اسماعیلی گفت: اگر نگار را در ترکیب داشتیم مدال او قطعی بود چرا که نگار در قهرمانی آسیا کانگ کره‌ای را ۲۰ تایی کرد و کانگ در وزن یک در غیاب نگار در این تورنمنت اول شد.

وی اضافه کرد: اگر نگار در ریاض حضور داشت کانگ را شکست می‌داد و ما در غیاب نگار که به علت کرونا ضعیف شده و اضافه‌وزن پیدا کرده بود سعیده نصیری را اعزام کردیم. سعیده بسیار کم‌تجربه است و حتی در رده نوجوانان هم تجربه اردو نشینی را نداشته اما اعتقاد دارم که آینده خوبی خواهد داشت.

قول پولادگر برای تشکیل تیم ملی تکواندو امید

وی در پایان عنوان کرد: از استاد زهرا سروی نایب‌رییس فدراسیون تکواندو کمال تشکر را دارم که مادرانه در کنار تیم حضور دارد و همچنین از ریحانه فولادی سرمربی تیم ملی سپاسگزارم که در طول این ۵ سال در کنارم واقعاً برای تیم زحمت کشیده و حضورش برای من یک کمک بزرگ است.

مهرو کمرانی افزود: مایلم از آقای پولادگر تشکر کنم که در مدت کوتاه شرایطی را مهیا کردند که تیم را ببندیم و اعزام کنیم. رییس فدراسیون این قول را داده‌اند که تیم امید را برای دختران راه‌اندازی کنند که در کنار تیم بزرگسالان فعالیتش را آغاز کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=73506
  • نویسنده : گفتگو : حدیث یاری | تنظیم : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.