10
شفاف سازی، خواسته ورزشکاران از کمیته ملی المپیک

تبعات اعلام فهرست بورسیه المپیک | تیراندازها شاکی شدند

  • کد خبر : 73789
  • 16 آذر 1400 - 12:27
تبعات اعلام فهرست بورسیه المپیک | تیراندازها شاکی شدند
تیراندازان ملی پس از اعلام فهرست بورسیه المپیک از این لیست انتقاد کردند. نجمه خدمتی، هانیه رستمیان و مه لقا جام بزرگ در این فهرست قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” اعلام نام 6 دختر ورزشکار برای بهره‌مندی از بورسیه ۵۰۰ دلاری المپیک سبب شد جمعی از تیراندازان ملی پوش نسبت به این تصمیم معترض شوند.

کمیته ملی المپیک اعلام کرده که فاطمه کرم زاده (تیراندازی) سمیه یزدانی (دوچرخه‌سواری) ریحانه مبینی (پرش طول) الهام حسینی (وزنه‌برداری) مهلا مومن زاده (تکواندو) و نازنین ملایی (رویینگ) از بورسیه کمیته بین‌المللی المپیک بهره‌مند می‌شوند.

این بورسیه شامل پرداخت هزینه ۵۰۰ دلاری به هر یک از این نفرات به مدت ۳۲ ماه تا زمان برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

اکنون تعدادی از ورزشکاران از این تصمیم انتقاد کرده‌اند که نجمه خدمتی، هانیه رستمیان و مه لقا جام بزرگ ملی پوشان تیراندازی در رأس منتقدان قرار دارند.

انتقاد مشترک این نفرات این است که در مورد لیست نفرات بورسیه باید دقت بیشتری صورت می‌گرفته و تیراندازها هیچ منبع درآمدی ندارند و در این شرایط باید چگونه خود را برای المپیک آینده آماده کنند؟

با وجود اینکه نام فاطمه کرم زاده از میان تیراندازان در این جمع حاضر است، اما خدمتی، مه لقا جام بزرگ و رستمیان انتقاد مستقیمی را نسبت به ترجیح داده شدن کرم زاده مطرح نکرده‌اند.

مه لقا جام بزرگ در رشته استوری منتشر شده در صفحه اینستاگرامش گذشته و مدل اعطای بورسیه در تیراندازی را به انتقاد گرفته و در نهایت خواستار شفاف سازی در روش تدوین لیست بورسیه بگیرها شده است.

همچنین انتشار لیست بورسیه از روز گذشته در صفحه اینستاگرام آژانس ورزش زنان ایران واکنش‌های زیادی در پی داشته است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=73789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.