14
رقیب جوانان تیم ملی از راه رسید

بازگشت الهه احمدی | عزم تیرانداز برای هانگژو و پاریس

  • کد خبر : 74192
  • 23 آذر 1400 - 18:38
بازگشت الهه احمدی | عزم تیرانداز برای هانگژو و پاریس
الهه احمدی پس از غیبتی تقریباً ۲ ساله آماده است تا بار دیگر شانس خود را در بازی‌های آسیایی و المپیک بیازماید. او پس از دوسال، آذر امسال در صحنه ظاهر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” الهه احمدی، تیرانداز و المپین خوشنام ایران با حضور در مسابقات آزاد کشور به نوعی به رقبایش اعلام بازگشت کرده است.

چهره پرافتخار ایران پس از ۳ حضور در بازی‌های آسیایی و ۲ المپیک و انبوهی از مدال آسیایی و جهانی در ۳۹ سالگی قرار نیست که صحنه را به رقبا واگذار کند.

الهه احمدی روی یک بازگشت رؤیایی به میادین زوم کرده است و این که تیراندازی، وابسته به سن و سال نیست او را برای تلاشی دوباره و رقابت با جوان‌ترها مجاب کرده است.

بازی‌های آسیایی هانگژو شهریور ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و آبان ماه همان سال هم، مسابقات قهرمانی جهان در مصر است که نخستین سری از سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در آن توزیع می‌شود.

الهه احمدی از سال ۹۸ دیگر تمرین نداشت و عملاً حدود ۲ سال از تیراندازی دور بود. با این حال او تصمیم گرفته از نو شروع کند و به صحنه بازگردد.

او از خرداد ۱۴۰۰ تمرینات بدنسازی را آغاز کرد و از ابتدای آذر هم وارد تمرینات فنی تیراندازی شد و در مسابقات آزاد هم شرکت کرد. مسابقاتی که با صعود به فینال و رتبه هشتم برای او همراه بود.

احمدی می‌گوید: با تیراندازی عجین هستم و دوری‌ام از مسابقه و تمرین، موقت بود. بعد از انتخابی المپیک نیاز به استراحت داشتم و حالا برگشته‌ام تا دوباره به تیم ملی و رویدادهای بزرگ برسم.

آیا اوضاع این روزهای تیراندازی امیدوارکننده است؟ المپین باتجربه عنوان می‌کند:  امیدوارم که اوضاع تیراندازی به سرعت روبراه شود و در آستانه سالی که در آن هم بازی‌های آسیایی هست و هم مسابقات جهانی، دغدغه‌های تیراندازان ملی رفع شود.

او در ادامه می‌افزاید: تیراندازی ایران پیشرفت کرده است و امروز جوان‌های خوش آتیه‌ای داریم که برای آینده این رشته امیدآفرین هستند در حالی که در گذشته چنین اندوخته‌ای نداشتیم.

درهای بسته به سوی توکیو

پس از ۲ حضور متوالی در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، این انتظار می‌رفت که الهه احمدی سومین حضور پیاپی در المپیک را جشن بگیرد اما اوضاع برای او اندوه‌بار پیش رفت.

الهه به آژانس ورزش زنان ایران می‌گوید: شرایط طوری پیش رفت که هر چه بیشتر تلاش می‌کردم درها یکی پس از دیگری به رویم بسته می‌شد. در چند مسابقه با فاصله یک دهم امتیاز از سهمیه دور ماندم یا مثلاً دهم می‌شدم و نفر نهم سهمیه کسب می‌کرد.

شاید اگر سهمیه‌های المپیک توکیو در تیراندازی کم نمی‌شد می‌توانستم به توکیو برسم. من رنک ۱۷ جهان در تفنگ سه وضعیت را داشتم و آن رنک را در شرایطی در اختیار داشتم که فشنگی نداشتیم و چشممان به این بود که به مسابقه خارجی برویم و یک هفته پیش از مسابقات با فشنگ آنها تیر بزنیم.

با وجود این که امید زیادی داشتم که در سه وضعیت سهمیه بگیرم اما قانون سهمیه المپیک توکیو مانع من شد زیرا فاطمه کرم زاده سهمیه گرفته بود و چون او این سهمیه را گرفت نفر دیگری از ایران نمی‌توانست کسب سهمیه کند و این فرصت از دست رفت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=74192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.