13
گفتگو با سرمربی تیم ملی ووشو بانوان

طهماسبی فر : مدالی جز طلا در هانگژو ووشو را راضی نخواهد کرد

  • کد خبر : 74200
  • 24 آذر 1400 - 9:36
طهماسبی فر : مدالی جز طلا در هانگژو ووشو را راضی نخواهد کرد
راضیه طهماسبی فر سرمربی تیم ملی ووشو بانوان تاکید کرد ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو تنها به دنبال تکرار طلای خدیجه آزادپور در سال ۲۰۱۰ است.

راضیه طهماسبی فر در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” پس از انتصاب رسمی به عنوان سرمربی تیم ملی ووشو بانوان اظهار کرد: در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در دو وزن ۵۲ و ۶۰ کیلو اعزام داریم و فکر و ذکر ما کسب طلا پس از قهرمانی خدیجه آزادپور در سال ۲۰۱۰ در گوانگژو است.

سرمربی تیم ملی عنوان کرد: برخی مربیان در بیان خود محافظه کارند و نمی‌خواهد از هدف واقعی و چیزی که در ذهنشان می‌گذرد حرفی بزنند و به‌طور مبهم از آینده سخن می‌گویند اما من به صراحت می‌گویم که چیزی جز طلا در هانگژو ما را راضی نخواهد کرد.

او ادامه داد: نفرات اول تا چهارم این اوزان در انتخابی تیم ملی در قشم، جواز حضور در انتخابی نهایی در ۱۷ دی ۱۴۰۰ را به دست آورده‌اند ضمن این که در سایر اوزان نیز این فرصت به نفرات برتر داده شده که اگر مایل بودند و می‌توانستند خود را به وزن برسانند در این انتخابی شرکت کنند.

طهماسبی فر ادامه داد: غیر از نفرات برتر مسابقات انتخابی قشم، تنها الهه منصوریان و شهربانو منصوریان به عنوان قهرمانان آخرین مسابقه جهانی بدون حضور در انتخابی قشم به انتخابی نهایی وارد می‌شوند.

سرمربی تیم ملی ووشو در بخش ساندا در خصوص حضور فریناز نذیری در کادر تیم ملی گفت: نذیری امسال در لیگ هم مسابقه داد اما او فعالیت‌های پررنگ و شاخصی در بخش مربیگری داشته و دارد و یک مربی فعال، سازنده و اخلاق مدار است که می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

وی افزود: با بررسی همه جوانب و جایگاه، شخصیت و روحیاتی که فریناز نذیری داشت مقرر شد او به عنوان مربی به تیم ملی ملحق شود و حضور او قطعاً به ما کمک خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی ووشو بانوان درباره اینکه آیا جوانان امروز ووشو شانسی برای ملی‌پوش شدن دارند یا خیر گفت: این نگاه از بیرون به ووشو وجود دارد که ووشوی ایران فقط خواهران منصوریان است در حالی که این قضاوت نادرست است و ما بازیکنان جوان و فوق العاده ای داریم.

طهماسبی فر عنوان کرد: در مسابقات انتخابی در قشم، مبارزاتی از سوی برخی ووشوکاران جوان دیدم که واقعاً برایم لذت‌بخش بود و نشان داد جوان‌ها ما از بزرگان چیزی کم ندارند و آینده ووشو بانوان روشن و امیدوارکننده است.

سرمربی تیم ملی ووشو تصریح کرد: این که مبارزه شهربانو منصوریان با سانداکار جوان کرمانشاهی ما ۳ رانده می‌شود یا سوگند سینکایی جوان ما در اولین سال رده بزرگسالانش آن نمایش فوق‌العاده را در قشم داشت، نشان می‌دهد دست ما در ووشو پر است.

راضیه طهماسبی فر در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کیمیا شوشتری گفت: شوشتری از آن دست بازیکنانی است که بسیار باهوش است و در زمین مسابقه نیاز به کوچ ندارد و خودش را پیدا می‌کند اما در قشم در یک چهارم نهایی حذف شد. او امسال در لیگ هم غایب بود و امیدوارم باانگیزه به کار ادامه دهد.

اردوی تیم ملی ووشو بانوان از دی ماه آغاز می‌شود و تیم ملی تا زمان اعزام به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو ۱۲ مرحله اردو در پیش دارد.

در دوره گذشته بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۱۸ در جاکارتا، الهه منصوریان در ۵۲ کیلو و شهربانو منصوریان در ۶۰ کیلو، صاحب نشان نقره شدند.

۲ خواهر امیدوارند در بازی‌های آسیایی هانگژو نیز در کنار یکدیگر در خاک چین رقابت کنند گرچه این موضوع به انتخابی دی‌ماه بستگی دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=74200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.