16
مسابقات تکواندو انتخابی ورود به اردوی تیم ملی

شکست سلطانی و کیانی | روز خوش مبینا نعمت زاده و نسترن ولی زاده

  • کد خبر : 74868
  • 05 دی 1400 - 9:18
شکست سلطانی و کیانی | روز خوش مبینا نعمت زاده و نسترن ولی زاده
مسابقات ورود به اردوی تیم ملی تکواندو بانوان تحت تاثیر غیبت زهرا شیدایی و کوثر اساسه، شکست ناهید کیانی در فینال و برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” مسابقات ورود به اردوی تیم تکواندو بانوان روز شنبه چهارم دی ماه به میزبانی خانه تکواندو تهران برگزار شد.

در انتهای این انتخابی، نگاراسماعیلی، مبینا نعمت زاده، حدیث اماره، نسترن ولی زاده، نرگس میرنورالهی، یاسمن محمدی، مهسا کیا دلیری و زینب اسماعیلی نفرات برتر این انتخابی شدند.

جوان های نوظهور در این مسابقات درخشیدند و نشان دادند حذف از ترکیب تیم ملی از رگ گردن به فیکس های اخیر، نزدیک تر است!

چه کسانی امکان حضور داشتند؟

این انتخابی با حضور نفرات اول و دوم مسابقات آزاد کشوری و منتخبین کادر فنی، دارندگان مدال طلا و نقره مسابقات جام فجر سال 1400، دارندگان مدال طلا و نقره مسابقات آزاد آسیا سال 1400برگزار شد.

همچنین مدال آوران مسابقات قهرمانی آسیا سال 2021، مدال آوران تورنمنت های بین المللی دارای گرید در سال 1399 و منتخبین حاضر در اردوی تیم ملی اعزامی به مسابقات آزاد جهانی عربستان دیگر شرکت کنندگان بودند.

غیبت زهرا شیدایی به دلیل آسیب دیدگی

این رقابت ها که در ابتدا قرار بود با حضور ۵۲ هوگوپوش برگزار شود تنها با حضور ۴۶ تکواندو کار واجد شرایط پیگیری شد و کوثر اساسه و زهرا شیدایی از غایبان اصلی این انتخابی بودند.

مصدومیت از ناحیه دست، دلیل غیبت شیدایی در این رقابت ها بود. شیدایی از زمان فینال مسابقات آزاد جهانی ریاض مصدوم شده بود و دست او به دلیل شکستگی در گچ قرار دارد.

وزن اول در سلطه نگار

در وزن اول منفی ۴۶ کیلوگرم ،هفت تکواندو کاربه رقابت پرداختند و در فینال این وزن نگار اسماعیلی با نتیجه 2 بر صفر سعیده نصیری را مغلوب کرد.

در این وزن، چهره هایی چون فرشته خزایی، معصومه رنجبر، مبینا کلی وند و مهشید کریمیان یکی پس از دیگری حذف شدند و قهرمانی به نگار اسماعیلی که آمادگی خود را باز یافته، رسید.

وزن دوم و شگفتی سازی مبینا نعمت زاده

در وزن دوم منفی ۴۹ کیلوگرم، ۹ تکواندو کاربروی شیاپ چانگ رفتند و در فینال این وزن غزل سلطانی با نتیجه ای غیز منتظره با اختلاف ۱۵ امتیاز بازی را به مبینا نعمت زاده واگذار کرد.

مبینا نعمت زاده یکی از چهره های جوان و آینده دار است که در سال 2019 در ازبکستان، طلای نونهالان جهان را کسب کرده بود.

در این وزن، مریم ملکوتی خواه، سارا احدی نیا، نگار قدیانی و زهرا علیزاده نتوانستند به فینال برسند و غزل سلطانی که از آمادگی دور شده، شکست را پذیرفت.

وزن سوم : ناهید کیانی دختر فینال ها نیست

در وزن سوم منفی ۵۳ کیلوگرم،پنج تکواندو کار حضور یافتن و فینال این وزن با باخت المپین کشورمان ناهید کیانی همراه بود. حدیث اماره با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ ناهید کیانی را مغلوب کرد.

این شکست برای ناهید کیانی، تزلزل او را تشدید می کند. واقعیت این است که او دختر فینال ها یا به طور کلی بازی های بزرگ نیست.

زهرا وطن دوست و مریم رضانژاد ، دو دختر خوش آتیه مازندرانی در این وزن نتوانستند به فینال برسند. شاید وقتی دیگر!

وزن چهارم و درخشش نسترن ولی زاده

یک چهره جوان دیگر در این انتخابی درخشید. نسترن ولی زاده در منهای 57 کیلو با شکست مبینا شاکری به فینال رسید و سپس از سد فاطمه (بیتا) جعفری گذشت.

نایب قهرمان نوجوانان آسیا در اردن در سال 2019، یکی از خوش تکنیک های تکواندو بانوان ایران است و به انتظار تماشای او در میادین بزرگ نشسته ایم.

وزن پنجم برای میرنوراللهی

در وزن چهارم منفی ۵۷ کیلوگرم نرگس میر نوراللهی در فینال ۸ بر۶ بر پریسا جوادی برتری یافت. شکست سنگین 15 بر 36 تینا مدانلو برابر نرگس میرنوراللهی از نتایج دور از انتظار بود.

وزن ششم در اختیار یاسمن محمدی

در وزن ششم منفی ۶۷ کیلوگرم ،9 تکواندو کار بروی شیاپ‌چانگ رفتند و در فینال این وزن یاسمن محمدی، دختری از اصفهان با نتیجه ۱۵ بر ۸ عالمه پوشیان را مغلوب کرد .

کیمیا همتی تکواندوکار ایران در المپیک جوانان 2018 آرژانتین در این مبارزات، در نیمه نهایی 14 بر 15 به یاسمن محمدی باخت و نتوانست به فینال برسد.

وزن هفتم : مهسا کیادلیری، فاتح فینال نیمه تمام

در وزن هفتم و منفی ۷۳کیلوگرم ،چهار تکواندو کار شرکت داشتند و در فینال این وزن ملیکا میر حسینی  در مسابقه فینال با وجود برتری به علت مصدومیت بازی را به مهسا کیا دلیری واگذار کرد.

میرحسینی وکیلی در مسابقات تکواندو آزاد جهانی ریاض موفق به کسب مدال برنز شده بود.

وزن هشتم : قابل پیش بینی برای زینب اسماعیلی

دروزن پایانی و مثبت ۷۳کیلوگرم،چهار تکواندو کار حضور داشتند و در فینال این وزن زینب اسماعیلی با نتیجه۱۷ بر۶ زینب اسدی را مغلوب و آمادگی خود را اثبات کرد.

سپیده سادات موسوی و زهرا کیان در سطح زینب اسماعیلی نبودند و پیش بینی می شد که او به راحتی این کار را انجام دهد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=74868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.