6
گپی با تکواندوکار طلایی جام فجر

دستاوردهای ملیکا میرحسینی ؛ پخته‌تر و قابل اعتمادتر از همیشه

  • کد خبر : 79477
  • 21 اسفند 1400 - 9:13
دستاوردهای ملیکا میرحسینی ؛ پخته‌تر و قابل اعتمادتر از همیشه
ملیکا میرحسینی در جام فجر طلایی شد. پس از تجربه موفق ریاض و عملکرد باثبات در مسابقات بین‌المللی و قاره‌ای، ملیکا به تکواندوکاری پخته‌تر و قابل اعتماد تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” ملیکا میرحسینی وکیلی تکواندوکار دسته منهای ۷۳ کیلوگرم ایران در مسابقات بین‌المللی جام فجر قهرمان شد و چند روز بعد در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی برنز گرفت.

ملیکا در رنکینگ المپیکی در میان تمامی تکواندوکاران دختر ایران در همه اوزان، بهترین جایگاه را دارد و همین، سبب شده چشم تکواندوی ایران به درخشش او در ماه‌های آینده معطوف شود.

تکواندو زنان باشگاه های آسیا ملیکا میرحسینی

پس از حضور در رویدادهای مختلف عمدتاً قاره‌ای و بعضاً جهانی، ملیکا میرحسینی به یک تکواندوکار باتجربه تبدیل شده که می‌توان روی او حساب باز کرد.

به عنوان شاهدی بر پحتگی ملیکا و ارزش‌های فنی‌اش، او در مسابقات آزاد جهانی ریاض مدال برنز کسب کرد که مدالی باارزش با توجه به حضور رقبای درجه یک در آن تورنمنت بود.

ملیکا میرحسینی یک زندگی کاملاً آمیخته با ورزش دارد. او معمولاً در روز، ۲ جلسه تمرین می‌کند و در اوقات غیرتمرینی نیز مشغول کارهایی است که به ریکاوری او کمک می‌کند.

او درباره حضور در مسابقات بین‌المللی تهران می‌گوید: در این مسابقات ۲ حریف سرسخت و باکیفیت خارجی داشتم. یکی راما ابوالروب اردنی و دیگری کانسل دنیز قزاق. بارها با هم بازی کردیم و هر بار توانستم آنها را شکست دهم و اگر مصدومیت مسابقات جام ریاست نبود باید یک طلای دیگر هم می‌گرفتم.

مسابقات تهران به طور متوالی برگزار شد. ابتدا مسابقات باشگاه‌های آسیا، سپس جام فجر و در نهایت، مسابقات جام ریاست جمهوری به طوری که تکواندوکاران زمان کمی برای استراحت تا مسابقه بعدی داشتند.

ملیکا میرحسینی این توالی را یک چالش می‌داند و می‌گوید: خستگی و آسیب دیدگی در مسابقاتی که فاصله زمانی کمی دارد ممکن است دردسرساز باشد چنان که برای من هم به یک آسیب دیدگی انجامید. البته شرایط برای همه یکسان بود.

آسیب دیدگی ملیکا کادر فنی تیم ملی را نگران کرده است. زانوی میرحسینی در جریان مسابقه برابر رامای اردنی در نیمه نهایی پیچید و حالا او امیدوار است نتیجه تست ام آر آی خبر بدی در پی نداشته باشد گرچه او قوی‌تر از این است که تحت تأثیر اتفاقاتی قرار گیرد که در دایره اختیاراتش نیستند.

ملیکا درباره دستاوردهایش می‌گوید: ارزش هر مسابقه، به مدال آن نیست بلکه به تجربه‌ای است که به تکواندوکار می‌گوید که مشکلات تو چیست و چقدر با بهترین بودن فاصله داری. در ماه‌های اخیر مسابقات زیادی داشته‌ام و بزرگ‌ترین دستاورد آن، شناخت دقیق‌تر از ضعف‌ها و ظرفیت‌هایم بود.

او ادامه می‌دهد: از آن چه در یک سال اخیر بر من گذشته راضی هستم. کسب مدال همیشه خبر خوشی است اما مهم این است که بدانید روی یک شیب صعودی در حال حرکت هستید و ابزار لازم را برای هدف بزرگ‌تری فراهم کنید.

برای ملیکا، سال ۲۰۲۲ توام با دو هدف بزرگ است: ابتدا حضور در مسابقات گرند پری که ۳۰ نفر برتر دنیا در آن شرکت دارند و ملیکا می‌خواهد هر طور شده به آن برسد.

هدف دوم اما بازی‌های آسیایی هانگژو است. ملیکا میرحسینی در این باره می‌گوید: در سال ۲۰۱۸ در جاکارتا، حضور در بازی‌های آسیایی را تجربه کردم و هانگژو دومین فرصت خواهد بود. می‌دانم که این تورنمنت چقدر برای ایران و تکواندو مهم است و چقدر تفاوت دارد که در بازی‌های آسیایی مدال گرفته باشید یا آن را دست‌خالی ترک کنید.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=79477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.