10
مسابقات جاده قهرمانی آسیا

تیم ملی دوچرخه سواری در تاجیکستان | خاطره تاشکند تکرار می‌شود؟

  • کد خبر : 79908
  • 04 فروردین 1401 - 19:59
تیم ملی دوچرخه سواری در تاجیکستان | خاطره تاشکند تکرار می‌شود؟
تیم ملی دوچرخه سواری زنان به تاجیکستان و مسابقات قهرمانی آسیا سفر کرده . ۵ رکابزن و در راس آنها سمیه یزدانی در پی تکرار خاطرات تاشکند هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” دوچرخه سواران تیم ملی بانوان کشورمان تهران را به مقصد دوشنبه جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا جاده ۲۰۲۲ ترک کردند.

سمیه یزدانی، ریحانه خاتونی، پرستو باستی، ساجده سیاحیان و پانته‌آ قلی‌پور اعضای تیم استقامت و نیمه استقامت هستند که زیر نظر محمود پراش سرمربی و دلارام ذاکرانی مربی این تیم، راهی مسابقات آسیایی شده‌اند.

این مسابقات از جمعه ۵ فروردین با برگزاری مسابقات تایم تریل تیمی آغاز می‌شود و روز شنبه مسابقات تایل تریل انفرادی جوانان و روز یکشنبه مسابقات امید و بزرگسالان به انجام خواهد رسید.

همچنین از روز دوشنبه، مسابقات جاده آغاز خواهد شد و در این روز دختران جوان رکابزن آسیا با هم مسابقه می‌دهد و صبح سه شنبه نوبت به مسابقات بزرگسالان می‌رسد.

سمیه یزدانی ، با یاد خاطرات تاشکند

شاخص‌ترین چهره تیم ملی دوچرخه سواری زنان ایران، سمیه یزدانی است. او بار دیگر در این رقابت‌ها شرکت می‌کند در حالی که تنها مدال‌آور ایران در این مسابقات نیز به شمار می‌رود.

سمیه یزدانی با امید به تکرار خوش خاطره دوره گذشته به دوشنبه سفر کرده است. در سال ۲۰۱۹ بود که او در تاشکند ازبکستان و در مسابقه جاده به مقام سوم و مدال برنز رسید آن هم پشت سر دو ستاره کره‌ای و ازبک.

اولگا زابلینسکایا نفر اول دوره گذشته اگر در رقابت امسال حاضر باشد در ۴۱ سالگی به رقابت با سمیه یزدانی و سایرین می‌پردازد. او با سه فرزند و انبوهی از افتخار، یک چهره ویژه در دوچرخه سواری آسیاست.

نفر دوم دوره گذشته نیز در ۳۲ سالگی به این رقابت می‌آید. نا آرئوم از کره جنوبی ۳ طلا از بازی‌های آسیایی و ۶ طلا و ۲ نقره از مسابقات قهرمانی آسیا – فقط در جاده – دارد. عجیب کارنامه پر و پیمانی!

جوان‌های آینده دار ما

در ترکیب تیم اعزامی دو جوان تازه نفس داریم. یکی ساجده سیاحیان، ستاره گلپایگانی تیم ملی در رده امید و دیگری پانته آ قلی پور که یک جوان خوش آتیه است.

حضور در تاجیکستان صرف نظر از ثبت یک رزومه رسمی بین‌المللی، برای ساجده و پانته آ یک تجربه فوق‌العاده است. آن‌ها بخشی از رؤیاپردازی های آینده دوچرخه سواری ایران هستند.

ریحانه خاتونی و پرستو باستی با تجاربی ارزشمند و ثباتی قابل ستایش دوباره به تیم ملی بازگشته‌اند تا یک رقابت قاره‌ای را تجربه کنند.

ثبت یک رکورد معقول در تاجیکستان حداقل دستمزد برای روزهایی است که هیچ یک دست از تلاش نکشیده‌اند. جاده‌های دوشنبه زیر پای آنهاست.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=79908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.