8
با کسب سهمیه بازی‌های جهانی ۲۰۲۲

زهرا رییسی تاریخ ساز دواتلون زنان ایران شد

  • کد خبر : 80007
  • 29 اسفند 1400 - 17:54
زهرا رییسی تاریخ ساز دواتلون زنان ایران شد
زهرا رییسی ورزشکار ۲۷ ساله دواتلون ایران با کسب سهمیه بازی‌های جهانی ۲۰۲۲ به اولین دختر ایرانی تبدیل شد که در مسابقات برون مرزی شرکت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” با اعلام رسمی فدراسیون ترای اتلون، زهرا رییسی قهرمان اصفهانی در مسابقات دواتلون بازی‌های جهانی ۲۰۲۲ شرکت خواهد کرد.

بازی‌های جهانی، به مسابقاتی اطلاق می‌شود که در آن رشته‌هایی حضور دارند که در میان رشته‌های المپیکی حضور ندارند.

اکنون زهرا رییسی قهرمان ۲۷ ساله ایران که نفر اول ایران و نفر ۵۲ جهان است با کسب سهمیه مسابقات جهانی در این رقابت‌ها در بیرمنگام آمریکا مسابقه خواهد داد.

روند کسب این سهمیه پیچیدگی‌های خود را داشت زیرا ایران به دلیل عدم صدور ویزا در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه بازی‌های جهانی در بحرین غایب بود و فرصت، از دست رفته به نظر می‌رسد.

بر اساس بیانیه‌ای که فدراسیون ترای اتلون ایران صادر کرده مکاتبات رییس فدراسیون ترای اتلون سبب شده رنکینگ ورزشکاران ایرانی مورد توجه قرار گرفته و یک سهمیه به ایران داده شود.

زهرا رییسی به این دلیل صاحب سهمیه جهانی شد که در مسابقات آسیایی سال ۲۰۲۰ به مقام سوم رسید و در رنکینگ جهانی نیز حضور داشت.

بیشتر درباره زهرا رییسی

زهرا رییسی متولد ۱۷ دی ۱۳۷۳ در اصفهان است. او از سال ۹۶ به طور جدی وارد رشته دواتلون شد و از همان سال به بعد، در زمره نفرات برتر کشور قرار گرفت.

رییسی ۳ سال متوالی قهرمان دانشجویان کشور شد و در سال ۹۸ به تیم ملی رسید و سپس در کاپ آسیایی ۲۰۲۰ رتبه سوم قاره را کسب کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=80007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.