9
کمرانی در کادر باقی ماند اما

مینو مداح سکاندار تیم ملی تکواندو زنان شد

  • کد خبر : 80477
  • 21 فروردین 1401 - 12:11
مینو مداح سکاندار تیم ملی تکواندو زنان شد
فدراسیون تکواندو اعلام کرد مینو مداح به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو زنان ایران منصوب شده است. مهرو کمرانی نیز در کادر باقی می‌ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” مینو مداح سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو زنان بار دیگر به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شد و پس از حدود ۷ سال به تیم ملی بازگشت.

کمیته فنی فدراسیون تکواندو امروز اعلام کرد که مداح در راه حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو سرمربی تیم ملی است و سایر گزینه‌ها در کادر فنی حضور خواهند داشت.

پس از حضور هادی ساعی در رأس فدراسیون تکواندو، تغییر در ارکان فدراسیون و تیم‌های ملی اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسید و این اتفاق به تدریج در حال رخ دادن است.

مهرو کمرانی پس از حدود 6 سال حضور در رأس کادر فنی از صندلی سرمربی به عضو کادر فنی تغییر سمت داد و بدین ترتیب او همچنان در تیم ملی می‌ماند.

این تصمیم منطقی به نظر می‌رسد زیرا در فاصله حدود ۴ ماه تا بازی‌های آسیایی، کادر جدید به تجربیات و شناخت مهرو کمرانی از تیم ملی نیاز داشت و به طور عقلانی قادر به کنار گذاشتن او نبود.

علاوه بر کمرانی، ندا زارع و مهروز ساعی نیز در تیم ملی حضور خواهند داشت. ندا زارع یکی از سه گزینه هدایت تیم ملی بود و در نهایت عضو کادر فنی شد.

در مورد انتصاب مینو مداح یک مورد ویژه وجود دارد. مربی باتجربه مدت‌هاست که از تیم‌های ملی و سطح اول تکواندو دور بوده و ناگهان سکان هدایت تیم ملی را در دست گرفته است.

مداح در بازه زمانی تقریبی بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱6 در تیم‌های ملی فعال بود. آخرین باری که او در مسابقات قهرمانی جهان سرمربی تیم ملی بود به چلیابینسک روسیه ۲۰۱۵ باز می‌گردد.

او و دستیارش آزاده یاسایی در آن مسابقات در تیمی که سرپرستش زهرا سروی بود، با تک برنز کیمیا علیزاده به کار خود پایان دادند.

کمیته فنی فدراسیون تکواندو در حقیقت به تجربه او رأی اعتماد داده و توانمندی سایر مربیان را در مقایسه باتجربه گذشته مداح، کافی قلمداد نکرده است.

مینو مداح و مهرو کمرانی، آیا فراموش کرده‌اند؟

مداح پس از یک دوره غیبت، پس از المپیک لندن در پی درخواست فدراسیون تکواندو، به تیم ملی بازگشت و مربی کیمیا علیزاده برای حضور در المپیک ریو بود.

او پیش از المپیک ۲۰۱۶ ریو در پی درخواست کیمیا علیزاده مبنی بر این که می‌خواهد با مهرو کمرانی کار کند از تیم ملی کنار گذاشته شد و در آن زمان اعلام کرد که مسببان این اتفاق را نمی‌بخشد.

مینو مداح در آن زمان گفته بود که سه سال زحماتش برای المپیک نادیده گرفته شده و کنار گذاشته شدنش، آغاز بازیکن‌سالاری در تیم ملی است.

اکنون با گذر زمان، سلسله اتفاقات برای کیمیا علیزاده و تغییر در فدراسیون تکواندو، بازگشت او به نوعی آشتی با تیم ملی است. او در آن زمان منتقد مهرو کمرانی بود و به انتقاد از عملکرد کمرانی در مسابقات قهرمانی آسیا پرداخته بود.

اکنون باید دید بین آنها چه رابطه‌ای برقرار است و گذر زمان بر طرز نگرشی که ۶ سال از آن می‌گذرد آب سرد ریخته یا خیر.

برنامه‌های جاه‌طلبانه دختران تکواندوکار – پس از موفقیت در مسابقات آزاد جهانی ریاض – چگونه پیش خواهد رفت؟ یک جهش دلچسب یا طی طریق روی ریل سابق؟

ایران پس از تک برنز ناهید کیانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ به دنبال نمایشی متفاوت در هانگژو است گرچه آسیب‌دیدگی ملیکا میرحسینی از حالا، برای این هدف چالشی تازه ایجاد کرده است.

فدراسیون تکواندو البته اعلام کرده که این کادر تا پایان بازی‌های آسیایی هانگژو اعتبار دارند و پس از آن، بسته به نتایج کسب‌شده در مورد آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=80477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. آخرش هم نگفتین این لُعبَت چند سالشه؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.