1
مداح به خدابنده اعتقاد دارد

اکرم خدابنده ، بازگشت به صحنه آسیا پس از ۸ سال

  • کد خبر : 81389
  • 03 خرداد 1401 - 10:33
اکرم خدابنده ، بازگشت به صحنه آسیا پس از ۸ سال
اکرم خدابنده تکواندوکار باتجربه ایران پس از ۸ سال بار دیگر در مسابقات قهرمانی آسیا روی شیاپ چانگ می‌رود. تکواندوکاری که مینو مداح به او اعتقاد دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” حال و هوای این روزهای تکواندو توام با انتقاد از تصمیمات جدید در تیم ملی زنان است. تیمی با حضور اکرم خدابنده.

تکواندوکار وزن هشتم ایران در حوالی ۳۱ سالگی بار دیگر فرصت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را به دست می‌آورد. هشت سال پس از ۲٬۰۱۴ خاطره‌انگیز.

داستان مینو مداح – اکرم خدابنده و رابطه این دو به هشت سال قبل باز می‌گردد. زمانی که مداح، اکرم خدابنده را فیکس تیم ملی کرد و سال نقره‌ای او رقم زده شد.

او در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان، یکی از چهار مدال ایران را کسب کرد. خدابنده نقره گرفت و ۳ مدال دیگر، برنز بود.

همین مدال، جایگاه اکرم خدابنده را در تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون تثبیت کرد. مینو مداح به خدابنده اعتقاد داشت و این اعتقاد همچنان هم هست.

تکواندوکار باانگیزه در اینچئون با دو پیروزی به فینال رسید اما ۸ بر ۱۰ برابر لی دونگ هوآ از چین باخت و طلای بازی‌های آسیایی را از دست داد.

با این وجود، کسب 2 نقره اکرم خدابنده را در موقعیتی قرار داد که جامعه تکواندو روی حضور او در المپیک حساب باز کرد اما او با حذفی غم‌انگیز برابر کریستی الورا از فیلیپین دست خالی به وطن بازگشت.

شکست مانیل احتمالاً بدترین ناکامی اکرم خدابنده در دوران ورزشی‌اش تلقی می‌شود. با این حال بازگشت مینو مداح به تیم ملی، اکرم خدابنده را به صحنه بازگردانده است.

از نظر کادر فنی تیم ملی تکواندو، اکرم خدابنده در حال حاضر بهترین گزینه برای وزن هشتم است. او در انتخابی بهتر از سایرین بوده و شرایط زهرا پوراسماعیل نیز اینطور ایجاب کرده که او به به وزن پایین تر برود.

ندا زارع مربی تیم ملی در این باره به آی دبلیو اسپورتس می گوید: هم زهرا پوراسماعیل و هم اکرم خدابنده در وزن هشتم آماده و سرحال بودند. با توجه به درصد چربی زهرا پوراسماعیل تصمیم بر این شد که او را به وزن هفتم بفرستیم.

زارع می گوید نظر کادر فنی تیم ملی این بوده که زهرا پوراسماعیل در وزن هفتم شانس موفقیت دارد. از سوی دیگر، اراده مینو مداح این بود که هر دو نفر را در تیم اعزامی داشته باشد.

زینب اسماعیلی دیگر گزینه برای وزن هشتم بود اما در انتخابی، دست خالی ماند. او همچنان یک تکواندوکار مترصد فرصت در رویدادهای بزرگ است اما چاره ای جز صبوری ندارد.

آیا اکرم خدابنده در این بازگشت سربلند خواهد شد؟ او در کره جنوبی این فرصت را دارد که از اعتبار خود دفاع کند و نشان دهد همچنان قابل اتکا و در زمره بهترین‌های قاره است.

حضور اکرم خدابنده در این مسابقات، یک تیغ دولبه برای مینو مداح و یارانش است. شاید کره جنوبی، آخرین فرصت برای تکواندوکار باتجربه و البته کادر تیمی ملی در استفاده از باتجربه ها باشد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=81389

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.