5
دور از فینال و در حسرت سکو

نگاهی بر عملکرد دختران تیرانداز در جام جهانی باکو

  • کد خبر : 81604
  • 13 خرداد 1401 - 20:32
نگاهی بر عملکرد دختران تیرانداز در جام جهانی باکو
دختران تیرانداز در جام جهانی باکو موفق به کسب سکو نشدند. رقابت تیراندازان تفنگ، تپانچه و تراپ بدون رسیدن به رتبه‌ای که منتظر آن بودیم پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” جام جهانی تیراندازی در باکو برای دختران تیرانداز، رویداد موفقیت‌آمیزی نبود و ایران یا از فینال‌ها دور ماند یا به اندازه کافی قدرتمند عمل نکرد.

هر چهار تیرانداز ایران در المپیک توکیو به اضافه گلنوش سبقت اللهی باسابقه و ارزشمند و همچنین تیراندازان جوان امیدهای تیراندازی بانوان برای موفقیت بودند اما جمهوری آذربایجان برای آنها خوش‌یمن نبود.

بهترین عملکرد تفنگ از آن فاطمه کرم زاده

در تفنگ 10 متر فاطمه کرم‌ زاده امتیاز 629.1، نجمه خدمتی 626، آرمینا صادقیان 625.7، فاطمه امینی 625.7 و در نهایت فاطمه کبیری امتیاز 624.9 را کسب کردند و نتوانستند به مرحله پایانی برسند.

در میکس تفنگ 10 متر ترکیب امیرمحمد نکونام و نجمه خدمتی مجموع امتیاز 624.1 و همچنین ترکیب مهیار صداقت و فاطمه کرم‌ زاده امتیاز 622.9 را در این ماده کسب کردند و فینالیست نشدند.

در ماده تفنگ 50 متر سه وضعیت انفرادی نیز فاطمه کرم‌ زاده، فاطمه امینی و نجمه خدمتی 579، آرمینا صادقیان 576 و فاطمه کبیری 553 امتیاز را کسب کردند و از راه‌یابی به فینال بازماندند.

در تفنگ 50 متر سه وضعیت تیمی، نجمه خدمتی، فاطمه کرم‌زاده و آرمینا صادقیان نمایندگان ایران در این ماده، امتیاز 1300 را در بخش تیمی بانوان کسب کردند اما راهی دور نهایی نشدند.

در ماده میکس تفنگ 50 متر سه وضعیت فاطمه کرم‌زاده و مهیار صداقت و همچنین امیرمحمد نکونام و نجمه خدمتی به ترتیب با کسب امتیاز تیمی 875 و 872 از راه‌یابی به دور بعد بازماندند.

تپانچه تیمی، امیدی که ناامید شد

در تپانچه تیمی، ایران با ترکیب هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌ اللهی و زینب طوماری در مرحله مقدماتی در صدر قرار گرفت اما در فینال، رتبه ای بهتر از هفتم به دست نیاورد.

پس از این که ایران در اواخر فروردین 1401 توانست در جام جهانی برزیل، طلای تپانچه تیمی را کسب کند این انتظار وجود داشت که اتفاقی درخشان در باکو نیز رخ دهد.

این باور البته در پایان مسابقه مقدماتی کاملا تقویت شد زیرا ایران صدرنشین مرحله مقدماتی شده بود با این حال، حوادث فینال ایران را از رسیدن به سکو بازداشت.

در ماده تپانچه 10 متر زینب طوماری، گلنوش سبقت‌ اللهی، هانیه رستمیان و مهدیسا برزگر به ترتیب امتیازات 574، 571، 566 و 560 را به‌دست آوردند و به فینال نرسیدند.

در تپانچه 25 متر هانیه رستمیان و گلنوش سبقت‌الهی 287 و زینب طوماری 285 امتیاز را در مرحله دقت این رقابت‌ها از آن خود کردند.

هانیه رستمیان در مرحله سرعت تپانچه 25 متر موفق شد با امتیاز مجموع 583 در گروه دوم مرحله نهایی قرار گیرد که در پایان با قرار گرفتن در جایگاه سوم گروه خود از کسب مدال بازماند.

گلنوش سبقت‌الهی و زینب طوماری دیگر نمایندگان ایران در این ماده بودند که به ترتیب امتیاز مجموع 573 و 553 را به نام خود ثبت کردند.

تیم تپانچه 25 متر با ترکیب هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌ اللهی و زینب طوماری موفق شد با کسب 854 امتیاز و جایگاه هفتم مقدماتی، به مرحله نهایی صعود کند.

تیم تپانچه 25 متر در ادامه و در مرحله نهایی این ماده با کسب امتیاز 418 در رده هشتم قرار گرفت.

در ماده میکس تپانچه ، تیم جواد فروغی و گلنوش سبقت‌الهی و همچنین ترکیب هانیه رستمیان با سجاد پورحسینی مجموع امتیاز 574 را در میکس تپانچه به‌دست آوردند و با قرار گرفتن در رده هشتم و نهم مرحله مقدماتی به فینال نرسیدند.

تراپ زنان، فقط حضور داشتیم

در تراپ انفرادی، مرضیه پرورش‌ نیا و شیوا فرح‌ پور بیدگلی به ترتیب هر کدام 60 و 59 امتیاز را در راند اول کسب کردند و سپس در راند دوم، هر دو امتیاز 101 را به دست آوردند و نتوانستند به جمع برترین ها صعود کنند.

همچنین ترکیب بابک یگانه و مرضیه پرورش‌نیا 128 و ترکیب امیرحسین آقازاده و شیوا فرح‌ پور بیدگلی نیز امتیاز 131 را در رشته تراپ میکس کسب کردند و فینال این رشته را از دست دادند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=81604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.