7
مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا 2022

ناهید کیانی نشان طلای آسیا را بر گردن آویخت

  • کد خبر : 82307
  • 03 تیر 1401 - 12:59
ناهید کیانی نشان طلای آسیا را بر گردن آویخت
ناهید کیانی المپین تکواندو ایران امروز در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا در کره جنوبی مدال طلای وزن منهای ۵۳ کیلو را به دست آورد و نخستین طلای خود در ادوار این مسابقات را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا امروز در چانچئون کره جنوبی با مدال طلای ناهید کیانی در دسته ۵۳ کیلوگرم همراه بود.

دختر شایسته و المپین تکواندو ایران در حالی قدم به مسابقات کره جنوبی نهاده بود که پیش از این سه بار در مسابقات قهرمانی آسیا مدال گرفته بود اما هیچ یک، رنگ طلا نداشت.

این طلسم امروز شکسته شد تا ناهید کیانی جایگاه خود را به عنوان پرافتخارترین دختر تکواندوکار ایران در ادوار مسابقات قهرمانی آسیا تحکیم بخشد.

ناهید امروز برای رسیدن به طلا ، سه مبارزه دشوار داشت و در همگی آنها، سربلند بود. این مسیر از پیروزی دو بر یک برابر جسیکا کانابال فیلیپینی آغاز شد.

کیانی سپس به مصاف ژیائو وانگ از چین رفت و با برتری 2 بر صفر برابر این تکواندوکار به دیدار نهایی رسید.

حریف ناهید کیانی در دیدار پایانی، چاروس کایاموآ از ازبکستان و نفر سیزدهم رنکینگ جهانی و دارنده طلای آسیا رفت و با پیروزی دو بر صفر برابر او، قهرمان آسیا شد.

بدین ترتیب، ناهید کیانی در چهارمین حضور متوالی خود در مسابقات قهرمانی آسیا، چهارمین مدال پیاپی و اولین طلای خود را دشت کرد. دو برنز و یک نقره، حاصل تلاش ناهید در دوره های گذشته بود.

اکنون ناهید کیانی به فاطمه نعمتی و نگار اسماعیلی، دو تکواندوکار دیگر ایرانی پیوسته است که در تاریخ مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا به مدال طلا رسیده اند.

این رقابتها فردا شنبه چهارم تیرماه پیگیری می شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=82307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. همشهری عزیزم از طرف مردم خمینی شهر بابت مدال قشنگت ازت تشکر میکنم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.