10
مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا 2022

مبینا نعمت زاده نشان نقره آسیا را کسب کرد

  • کد خبر : 82426
  • 04 تیر 1401 - 11:10
مبینا نعمت زاده نشان نقره آسیا را کسب کرد
مبینا نعمت زاده تکواندوکار جوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی چانچئون کره جنوبی، نشان نقره آسیا را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا در چانچئون کره جنوبی امروز دنبال شد و مبینا نعمت زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم به مدال نقره بسنده کرد.

نعمت زاده جوان که برای نخستین بار در مسابقات بزرگسالان آسیا شرکت می کند امروز در عین شایستگی و در شرایطی که در دیدار پایانی از حریفش پیش بود تن به شکست داد.

در مبارزات وزن ۴۹- کیلوگرم، مبینا در دور نخست «آدلاید» از تیمور شرقی را شکست داد. وی در این دیدار در دو راند متوالی و با نتایج ۱۴ بر یک و ۱۴ بر صفر به پیروزی دست یافت.

تکواندوکار تهرانی در ادامه «جونگ کلراتا» از تایلند را دو بر یک از پیش رو برداشت و راهی مبارزه نیمه نهایی شد. راند اول این دیدار را بازیکن تایلندی  4 بر۲ به سود خود خاتمه داد و در ادامه نعمت زاده ۱۰ بر ۱۳ بر یک پیروز شد.

نماینده کشورمان برای رسیدن به مبارزه پایانی «بورا کانگ» تکواندوکار نامدار از کره جنوبی را پیش رو داشت و با برتری ۲ بر یک در راند شماری راهی مبارزه پایانی شد.

در دیدار نهایی برابر گو گیونگ از چین، در شرایطی که مبینا پس از شکست در راند نخست، جریان مسابقه را در  راند دوم دست داشت در اواخر زمان این راند در پی حملات هوشمندانه و سنگین رقیب ، بازی را از دست داد و بدین ترتیب به مدال نقره اکتفا کرد.

پیش از مبینا نعمت زاده، تیم ملی تکواندو زنان ایران در کره جنوبی به یک طلا توسط ناهید کیانی و یک برنز توسط زهرا شیدایی دست یافته بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=82426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.