8
مسابقات بسکتبال نوجوانان دختر آسیا سطح B

تیم بسکتبال دختران ایران از پس قزاقستان برنیامد

  • کد خبر : 82544
  • 06 تیر 1401 - 6:42
تیم بسکتبال دختران ایران از پس قزاقستان برنیامد
تیم ملی بسکتبال نوجوانان دختر ایران در سومین دیدار خود در مسابقات سطح B نوجوانان آسیا برابر قزاقستان شکستی تلخ را پذیرا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” مسابقات بسکتبال نوجوانان دختر آسیا در اردن یکشنبه شب 5 تیر ادامه یافت و ایران در سومین گام 56 بر 46 مغلوب قزاقستان شد.

در مسابقات سطح B آسیا ایران پس از دو پیروزی ارزشمند برابر اردن و لبنان، در سومین بازی نتوانست برابر قزاقستان تیم برنده میدان باشد.

در این مسابقه مهیج، ایران در کوارتر نخست 17 بر 11 بازنده و در کوارتر دوم 13 بر 12 برنده بود تا نیمه نخست با برتری 29 بر 24 قزاق ها به پایان برسد.

در نیمه دوم، عملکرد درخشان دختران نوجوان بسکتبال با پیروزی 15 بر 10 در کوارتر سوم همراه شد تا نتیجه در پایان این کوارتر در عدد 39 به تساوی برسد.

کوارتر تلخ

در کوارتر چهارم و سرنوشت سازی این بازی، ایران نمایش قابل قبولی نداشت و اشتباهات متعدد ایران را از پیروزی دور کرد تا قزاقستان با برتری 17 بر 7 در این کوارتر، در مجموع 56 بر 46 فاتح این مسابقه شود.

فقدان تمرکز در کوارتر چهارم، درست در مقطعی از بازی که حاصل نهایی بازی رقم زده می شد کار را به جایی رساند که ایران صدرنشینی را با رتبه سوم جدول عوض کرد.

این یک تجربه برای دختران آینده دار بسکتبال ایران و همچنین کادر فنی تیم ملی است. آنها نباید اجازه دهند پیروزی به این آسانی در مهم ترین بخش بازی، از دست برود.

دبل دبل برای دو بازیکن ایران

فرناز خدامرادی و حدیثه قسمتی بازیکنان ایران در این بازی دبل دبل کردند. خدامرادی با 12 امتیاز و 12 ریباند و قسمتی با 10 امتیاز و 13 ریباند.

همچنین شمیم نوری، کیمیا ذره،ریحانه حسن پور و آتنا جعفرزاده به ترتیب 7، 6، 5 و 2 امتیاز برای ایران به دست آوردند.

رتبه عجیب سومی برای ایران

شکست برابر قزاقستان سبب شد ایران در عین ناباوری با دو پیروزی و یک شکست در گروه خود در بین 4 تیم سوم شود و این شرایط کار ایران را برای رسیدن به فینال سخت کرد.

لبنان که در بازی دوم به ایران باخته بود به لطف برتری بر قزاقستان و تفاضل بهتر (در شرایط تساوی امتیاز سه تیم ایران، لبنان و قزاقستان) صدرنشین گروه شد و قزاقستان در رده دوم قرار گرفت.

لبنان به همراه فیلیپین از گروه اول، به عنوان سرگروه به طور مستقیم به نیمه نهایی رفتند و حالا ایران برای رسیدن به نیمه نهایی باید برابر تیم دوم گروه یک یعنی سوریه پیروز شود.

برتری بر سوریه ایران را در نیمه نهایی بار دیگر حریف لبنان خواهد کرد. قزاقستان هم برای رسیدن به نیمه نهایی باید تیم ساموآ را حذف کند تا در نیمه نهایی با فیلیپین روبرو شود.

[irp posts=”82549″]

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=82544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.