3
گفتگو با مدال‌آور پومسه ایران در کره جنوبی

لیموچی : برای درخشش در آسیا شبانه‌روزی تلاش کرده بودیم

  • کد خبر : 82585
  • 07 تیر 1401 - 10:03
لیموچی : برای درخشش در آسیا شبانه‌روزی تلاش کرده بودیم
یاسمن لیموچی نخستین مدال آور پومسه ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ کره جنوبی درباره کسب این موفقیت صحبت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ کره جنوبی گرچه تحت تأثیر موفقیت تیم کیوروگی زنان قرار گرفت اما دختران پومسه نیز خوش درخشیدند.

یاسمن لیموچی یکی از این چهره‌های موفق بود که در کره جنوبی، نخستین مدال‌آور ایران در بخش پومسه لقب گرفت. دختری که اصالتا بختیاری و ساکن اصفهان است و در این مسابقات صاحب نشان برنز شد.

پومسه بخش اجرای فرم در تکواندو است گرچه ورزشکاران پومسه همواره از این که نگاه ها به سمت مبارزه و کیوروگی است گلایه مندند و خواستار احترامی شایسته تلاش هایشان که کم از کیوروگی ندارد، هستند.

لیموچی در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس در اصفهان می‌گوید: همین که در این شرایط سخت پرچم کشور عزیزمان را به اهتزاز در آوردیم و دل مردم کشورم را شاد کردیم برایم بسیار لذت‌بخش بود.

او ادامه می‌دهد: این احساسی لذت‌بخش و غرورآفرین بود. کسب مدال در کره جنوبی کار راحتی نیست اما ما توانستیم با خودباوری به رویایمان و هدفمان برای اهتزار پرچم ایران تحقق ببخشیم.

یاسمن لیموچی در پومسه، کارنامه‌ای پر و پیمان دارد. برنز قهرمانی جهان چین تایپه ۲۰۱۸، مدال طلا و تاریخ سازی قهرمانی جهان در کره جنوبی ۲۰۲۰، برنز قهرمانی جهان کره جنوبی ۲۰۲۱، طلای آسیایی فیلیپین ۲۰۲۱ از این جمله است.

چهره برنزی پومسه ایران می‌افزاید: رقابت در کره بسیار دشوار بود. رقبای بزرگی در پیش داشتیم اما برای این رویداد آماده بودیم. شبانه‌روزی تلاش کرده بودیم و لطف خدا شامل حال ما شد.

یاسمن آماده است تا پس از استراحتی کوتاه، آماده تمرین و مسابقات بعدی شود. فرصت او برای شادی کسب مدال برنز آسیا کوتاه است و در اوج ماندن، دشوار.

یاسمن لیموچی البته قادر نیست این بار را به تنهایی به دوش بکشد به‌ویژه در این شرایط دشوار اقتصادی که ورزشکاران بیش از هر زمان دیگری تحت فشار هستند.

او تاکید می‌کند: در پومسه حمایت محدودی داریم و در تکواندو، نگاه‌ها به پومسه در سطح کیوروگی نیست. نیاز ما حمایت معنوی و همپنین پشتیبانی مادی است. تداوم موفقیت به‌سادگی و به‌خودی‌خود، امکان‌پذیر و در دسترس نیست.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=82585

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.