7
با مدال نقره پرنیان ساکی

ایران قهرمان تکواندو نونهالان دختر جهان شد

  • کد خبر : 83692
  • 09 مرداد 1401 - 18:35
ایران قهرمان تکواندو نونهالان دختر جهان شد
با تک نقره پرنیان ساکی، ایران به مقام قهرمانی مسابقات تکواندو نونهالان دختر جهان در بلغارستان رسید و در همه اوزان مدال گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دختران قهرمان؛ پرونده مسابقات تکواندو نونهالان دختر جهان امروز در صوفیه بلغارستان با قهرمانی تیم ایران بسته شد.

پرنیان ساکی در دسته منهای ۳۷ کیلوگرم آخرین عضو تیم ملی دختران بود که امروز روی شیاپ چانگ صوفیه رفت و به مدال نقره دست یافت.

با مدال نقره پرنیان ساکی، تیم دختران ایران با کسب ۴ مدال طلا، یک نقره و یک برنز به مقام قهرمانی رسید و هر ۶ عضو تیم دختران مدال کسب کردند.

باران جمال لیوانی، ساینا علیپور، پرنیان نوری و حنا زرین کمر 4 نشان طلا، پرنیان ساکی یک مدال نقره و فاطمه باقرزاده هم یک نشان برنز کسب کردند.

ایران در بخش تکواندو پایه همواره در زمره تیم‌های قدرتمند جهان بوده است و این موفقیت، فرآیند کمک به رشد این تکواندوکاران در سال‌های آتی را حساس‌تر جلوه می‌دهد.

هدایت تیم ملی در بخش دختران بر عهده معصومه محمدیان به عنوان سرمربی بود و لیلا خزایی و پروین کشاورز به عنوان مربی وی را همراهی کردند.

پرنیان ساکی چگونه نقره‌ای شد؟

پرنیان ساکی در وزن ۳۷- کیلوگرم در مبارزه پایانی به مصاف «سینگ تونگ» از تایلند رفت و در 2 بر صفر نتیجه را واگذار و به نشان نقره دست پیدا کرد.

پیش از این، ساکی در دور نخست 2 بر صفر مقابل «الینا کریموا» از بلغارستان با نتایج (۱۵ بر یک و ۸ بر یک) پیروز شد و در مرحله یک هشتم با نتایج (۸ بر یک و ۵ بر ۳) «گلسان» از استرالیا را پشت سر گذاشت.

وی سپس «عیوضیان» نماینده ارمنستان را در 2 راند با نتایج (15 بر 3 برنده ساکی و 10 بر 3) پیروز شد و به دیدار نهایی راه یافت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=83692

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.