5
روز اول تکواندو نوجوانان جهان در بلغارستان

دست پر تکواندو ایران با سوگند شیری و پرنیا سلطانی

  • کد خبر : 83710
  • 12 مرداد 1401 - 10:05
دست پر تکواندو ایران با سوگند شیری و پرنیا سلطانی
پرنیا سلمانی و سوگند شیری در نخستین روز از مسابقات تکواندو نوجوانان دختر جهان در بلغارستان صاحب مدال شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان”روز نخست رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان با دو مدال توسط سوگند شیری و پرنیا سلمانی همراه بود.

در روز نخست، مبارزات اوزان 42- و 44- کیلوگرم برگزار شد و تیم کشورمان  2 نماینده در بخش بانوان داشت که یک مدال طلا و یک نقره حاصل تلاش دختران شایسته کشورمان بود.

سوگند شیری در وزن 42- کیلوگرم با حضور 31 تکواندوکار در دور نخست 2 بر یک برابر «فان کیائو» از چین تایپه پیروز شد و در مرحله یک هشتم نیز 2 بر صفر از سد «جورجیو ملینا» از یونان گذشت. شیری در مرحله یک چهارم نهایی ملک یاسر از مصر را در 2 راند شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید.

او در این مرحله توانست در یک دیداری تماشایی 2 بر صفر جانگ از کره جنوبی را شکست داده و به دیدار پایانی راه پیدا کند. شیری  برای کسب مدال طلا گورباز از ترکیه را در دو راند متوالی شکست داد و به مقام اول دست یافت.

پرنیا سلمانی دومین نماینده ایران در روز نخست در وزن 44- کیلوگرم کار خود را با برتری 2 بر صفر مقابل کارن آرایجو از برزیل آغاز کرد و در ادامه کامینسکا از لهستان را در دیداری نزدیک 2 بر یک شکست داد .

وی سپس با پیروزی 2 بر صفر مقابل اوکازاکی از ژاپن راهی مرحله نیمه نهایی شد. این تکواندوکار شایسته کشورمان در این مرحله هوانگ چین یون  از چین تایپه را دو بر یک از پیش رو برداشت و راهی دیدار پایانی  شد.

سلمانی در مبارزه پایانی به مصاف واسانا از تایلند رفت. این دیدار در راند نخست با برتری 4 بر3 سلمانی آغاز شد. ولی نماینده کشورمان در دو راند بعدی نتیجه را به رقیب واگذار کرد و به نشان نقره دست پیدا کرد.

هدایت تیم ملی نوجوانان برعهده فاطمه صفرپور است و نیلوفر صفریان و اختر کیانی به عنوان مربی وی را همراهی می‌کنند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=83710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.