7
بازی های کشورهای اسلامی قونیه 2021

نایب قهرمانی اپه در قونیه | تلفیق تراژدی و درام

  • کد خبر : 84525
  • 27 مرداد 1401 - 9:06
نایب قهرمانی اپه در قونیه | تلفیق تراژدی و درام
بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه در شمشیربازی با نایب قهرمانی تیم اسلحه اپه زنان به پایان رسید. نمایش ایران تلفیقی از درام و تراژدی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” مسابقات شمشیربازی در بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه، شامگاه چهارشنبه ۲۶ مرداد با نایب قهرمانی تیم اپه زنان به پایان رسید.

دختران شمشیرباز ایران در اسلحه اپه در دیدار نهایی به مصاف تیم ترکیه میزبان رفتند و 45 بر 39 مغلوب ترکیه شدند تا نقره تیمی، دستاورد سه دختر ایران در اپه باشد.

اعظم بختی پس از نمایش درخشان در مسابقات جهانی قاهره یکی از اعضای تیم ملی در قونیه بود که علاوه بر رقابت تیمی، در مسابقات انفرادی نیز با یک مدال برنز دلچسب، تاریخ را نوشت.

Azam Bakhti Iranian fencer Epee

مهسا پور رحمتی شمشیرباز ارومیه‌ای اما، چهره ویژه تیم ملی بود که اشک‌هایش پس از شکست میلی‌متری در یک چهارم نهایی مسابقات انفرادی، صحنه‌هایی تراژیک را خلق کرد.

احساسات پور رحمتی، قابل قیاس با سربازی بود که جانانه جنگیده، پاپس نکشیده، برای پرچمش و برای هدفش مبارزه کرده و حالا اشک های او حدیث جنگجویی که شجاعانه مبارزه کرده است را روایت می کند.

با این حال مهسا پور رحمتی و سایرین، اجازه طولانی شدن تراژدی را ندادند و در پایانی درام برای ایران در بخش تیمی، نقره را برای ایران کسب کردند.

پریا ماهرخ شمشیرباز مقیم آلمان سومین عضو تیم ملی اپه بود. پریا گرچه در بخش انفرادی، خیلی زود از دور مسابقات کنار رفت اما در مسابقات تیمی به تیم ملی کمک کرد.

ایران برای رسیدن به فینال از سد سنگال عبور کرده بود. تصویر شادی تیم‌های ملی شمشیربازی پس از موفقیت در قونیه، تصویری دلپذیر از رشته‌ای است که هنوز ظرفیت‌ها و جذابیت‌های آن به نمایش گذاشته نشده است.

فراموش نکنیم که شمشیربازی (در اسلحه فلوره) ورزش زنان ایران را در سال ۱۹۷۶ به المپیک مونترال برد و در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران کام ایران را با مدال‌های خوش‌رنگ شیرین کرد.

موفقیت در قونیه، فرصتی برای خودباوری شمشیربازی و تلنگری برای تلاش بیشتر در مسیر نمایش دادن شمشیربازی برای نسل جوان است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=84525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.