4
گفتگو با ملی پوش مدال آور قونیه

نسترن ولی زاده ؛ شتاب شگفت انگیز یک تکواندوکار

  • کد خبر : 84781
  • 02 شهریور 1401 - 21:00
نسترن ولی زاده ؛ شتاب شگفت انگیز یک تکواندوکار
پنجمین دوره بازی های همبستگی اسلامی قونیه برگزار شد، نسترن ولی زاده نماینده وزن منفی ۵۷ کیلوگرم تکواندو با شکست در برابر قهرمان جهان به برنز اکتفا کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” نسترن ولی زاده ملی پوش تکواندو ایران در بازی های کشورهای اسلامی در قونیه به نشان برنز رسید و یکی از 7 مدال آور ایران بود.

تکواندوکار جوان مدت کوتاهی پس از مدال آوری در مسابقات قهرمانی آسیا، مدال تازه‌ای به دست آورد گرچه برای نسترن، تجربه یک رقابت بین‌المللی دیگر بیش از هر مدالی باارزش است.

شتاب رشد نسترن ولی زاده طی ۱۸ ماه اخیر، شگفت‌انگیز بوده است. او به سرعت، اثبات کرد که تنها تکواندوکاری برای درخشش در رده‌های پایه نیست.

این روند برای نسترن درست بر خلاف بسیاری از قهرمانان مدال آور پایه اتفاق افتاد که با ورود به رده‌های سنی بالاتر محو یا به تکواندوکاری معمولی تبدیل شدند.

ولی زاده در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس اظهار کرد: بازی مقابل ایلگون، نخستین تجربه من مقابل رنکینگ اول المپیک و جهان در اولین سال حضورم در رده سنی جوانان و بزرگسالان بود.

او ادامه داد: توانستم با نفر اول دنیا مبارزه کنم و خود را محک بزنم، اما متأسفانه ایلگون حریف فینال من اهل ترکیه بود و با استفاده از امتیاز میزبانی، بازی به سود او خاتمه یافت.

ولی زاده با حضور تنها ۱۰ مبارز در وزن منفی ۵۷ کیلوگرم در رده سوم این وزن قرار گرفت. ملی پوش تکواندو در ادامه عنوان کرد: تعداد حریفان در قونیه کم بود اما شبیه به رقابت تدارکاتی نبود و در اکثر وزن‌ها مدال‌آوران جهانی و المپیکی شرکت کرده بودند.

ولی زاده که در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد و در دور دوم به مصاف کامیلا آیکوشوا از قزاقستان رفت و با نتیجه دو بر صفر پیروز شد.

دور سوم قرعه سختی برای ولی زاده بود، هدیچه کبری ایلگون قهرمان جهان و المپیک رقیب بعدی ولی زاده شد او مانع بزرگی برای کسب خوش رنگ‌ترین مدال رقابت‌ها بود، در نتیجه نسترن به مدال برنز این رقابت‌ها بسنده کرد.

نسترن ولی زاده در پایان گفت: رقابت بعدی که پیش رو داریم، مسابقات قهرمانی جهان است. از صمیم قلب امیدوارم بتوانم نماینده شایسته‌ای برای ایران باشم و جزء نفرات مدال آور قرار بگیرم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=84781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.